Nemrég egy felhívás jelent meg felhasználóinknak, amelyben ezt a kérdést tettük fel: Ha egyetlen dolgot kellene kiemelnie, mi lenne az, amit jobbá tenne a Galéria Savarián? Ezúton is köszönjük, hogy ennyien megosztották velünk véleményüket. Összeállítottunk egy cikksorozatot, amelyben a leggyakoribb kérdésekről, észrevételekről lesz szó.

 

Elolvasom az I. részt
Ez a cikksorozatunk II. része. Az I. részt olvasta már?
Elolvasom az I. részt

Több olyan észrevétel érkezett, amelyek bár különböző irányból megközelítve, végeredményben ugyanazt az egy témát érintették és valahogy így foglalható össze:

Eladói szemszögből

Hogyan tudnám egyből elérni a vásárló szállítási címét, anélkül, hogy rá kelljen kérdeznem?

Vásárlói szemszögből

Hogyan tudnám egyből elérni az eladó bankszámlaszámát, anélkül, hogy ezért külön üzenetet kelljen írnom?

Ezidáig a sikeres adásvétel után arra kértük felhasználóinkat, hogy vegyék fel egymással a kapcsolatot, hogy megbeszéljék az átadáshoz, átvételhez szükséges részleteket és megosszák egymással ezeket az adatokat. Ez vevő oldaláról a szállítási címet, eladó részéről – például banki utalás esetén – a bankszámlaszámot jelentette.

Válogatás a visszajelzésekből:

A vásárlóim általában utalással rendezik a fizetést. Mindig meg kell írnom a számlaszámomat. Nem lehetne ezt egyszerűbbé tenni?
Visszajelzés #1
Automata címkiadó rendszerre lenne szükség az eladott termékeknél, hogy ne kelljen könyörögni a vevőknek, hogy küldjék el a címüket.
Visszajelzés #2
A vevőnek legyen lehetősége megadnia a postázási címet a vásárlás során, ne kelljen mindig levelezgetni/egyeztetni ez ügyben.
Visszajelzés #3
Lehessen létrehozni egy sablon üzenetet a számlaszámommal, amit eladás után automatikusan megkap a vevő.
Visszajelzés #4
Ha több terméket adok el, néha nehezen tudom követni az egész folyamatot. A vásárlók utalják a pénzt, de utólag nekem kell elkérnem tőlük a címet, ahova küldenem kell a csomagot.
Visszajelzés #5
Főleg az új vevőknél többször előfordult már, hogy azt hitték, hogy számomra elérhető a regisztrációkor megadott címük. Ilyenkor mindig nekem kell szólnom, hogy írják meg, mert maguktól nem teszik meg.
Visszajelzés #6

Jogosan merült fel a kérdés felhasználóinkban, hogy miért kell minden egyes adásvétel után ugyanazokat az adatokat újra és újra leírni?

Egy vásárlást követően miért ne érhetné el mindkét fél az adásvétel lebonyolításához szükséges alapvető adatokat? Ha egy vevő a vásárláskor úgy nyilatkozik, hogy banki előre utalással fizet és postázva kéri a megvásárolt árut, teljesen természetes, hogy:

  • az eladónak tudnia kell, hogy hova fogja postázni a tárgyat
  • a vásárlónak tudnia kell a számlaszámot, ahova az eladó várja a pénzt

Ezek mind olyan adatok, amelyeket ezidáig a felhasználóknak minden egyes adásvétel után külön meg kellett írniuk a partnerüknek.

Már itt a megoldás

A napokban elérhetővé tett fejlesztés megoldást ad erre, ezeket az újdonságokat hozta magával:

  • Ha az eladó a hirdetés feltöltésekor a banki utalás opciót jelöli meg, egy lenyíló blokkban számlaszámot is megadhat. Egy felhasználói fiókhoz 3 számlaszám rögzíthető, minden termékfeltöltésnél ezek közül választhat. Ezek a PayPal fizetési opcióra is vonatkoznak.
  • A vásárlás folyamatát kiegészítettük a „szállítási adatok megadása” lépéssel. Itt a vásárló az előre rögzített címei közül kiválaszthatja, hogy hova kéri az árut.
  • Bevezettük az ún. adásvétel részletei oldalt. Itt találhatja meg az eladó és a vásárló is az adásvétel lebonyolításához szükséges adatokat.

A kiegészítést úgy építettük be a rendszerbe, hogy sem a vevőnek, sem az eladónak nem tesszük kötelezővé a fenti adatok megadását, azaz minden eladónak és vásárlónak a saját belátására bízzuk, hogy él-e ezzel a kényelmi lehetőséggel.

Ha szeretne többet megtudni erről a fejlesztésünkről, itt talál további cikkeket a témában:

Elolvasom a III. részt
Ez a cikksorozatunk II. része, a következő részhez kattintson a gombra.
Elolvasom a III. részt