Függetlenül attól, hogy egy felhasználó eladóként vagy vásárlóként vesz részt az adásvételben, a Galéria Savarián nagy jelentőségük van az értékeléseknek. A számosság tekintetében azonban más a helyzet: bár a vevők esetében annyira nem mérvadó a pozitív minősítések száma, az eladóknál ez annál nagyobb jelentőséggel bír.

Minél több pozitív értékelést gyűjt össze egy eladó, a leendő vevői annál nagyobb bizalommal vásárolnak majd tőle, és a Galéria Savaria rendszere is ezen mutatók alapján jutalmazhatja a teljesítményét.

Annak ellenére, hogy az eladó mindent elkövet, hogy a vásárlója a lehető legjobb szolgáltatást kapja és maximálisan elégedett legyen a vásárlásával, előfordulhat, hogy a vásárló egyszerűen elmulasztja leadni az értékelést. Nem tartja fontosnak vagy egyszerűen csak megfeledkezik róla.

Tudjuk, hogy a Galéria Savarián nagyon sok eladó a maximumot nyújtja annak érdekében, hogy a vevői elégedettek legyenek. Ha a vevő kedves, segítőkész kiszolgálást kap, egyrészt ő visszatérő vásárlóvá válhat, másrészt az általa írt pozitív értékelés újabb vásárlókhoz vezethet.

Igazságtalannak tartottuk, hogy a vevő feledékenysége miatt az eladónak le kellett mondania a kiérdemelt pozitív értékelésről. Mindenképpen szerettük volna valahogy ‘kiharcolni’ az eladóknak ezeket a jogosan megszerzett pozitív visszajelzéseket.

Milyen megoldások jöhetnek szóba?

1. Értékelés „kikényszerítése”

  • Határozzunk meg egy időtartamot, amelyen belül a vevőnek mindenképpen értékelnie kell az adásvételt. Ha kifut a határidőből, tegyük kötelezővé az értékelést. Például ha 90 napon túli értékelésre váró adásvételei vannak, zárjuk az értékelések oldalra és addig ne engedjük tovább, amíg nem adja le az értékeléseit.
  • Szerintünk nem ez a jó megoldás. Egyrészt, hiába zárjuk a vásárlót egy oldalra, attól még nem biztos, hogy értékeli majd az adásvételeket. Másrészt, akár napi rendszerességű adásvétel mellett melyik vásárló emlékszik egy 90 napnál régebbi vásárlásra? Ő egyszerűen csak vásárolni szeretne, miért „zaklatják” őt ilyesmivel, főleg ennyi idő után? – gondolhatja.

2. Automatikus értékelés, ha a vevő nem jelez problémát

  • Ha az eladó pozitívként értékel egy adásvételt, és ha a vevő egy meghatározott időtartamon belül sem jelzi, hogy probléma adódott volna az adásvétellel, az eladó automatikusan kapja meg a pozitív értékelést.
  • Mi ezt a megoldást választottuk. A vevő az értékelési rendszer segítségével könnyedén jelezheti, ha egy adásvétel lebonyolítása során probléma lép fel, esetleg nincs teljes mértékben megelégedve az eladóval/termékkel, vagy akár azt is, ha az adásvétel sikertelenül zárul. Ha ezzel a lehetőséggel nem él, valamint teljesül az a feltétel, hogy az eladó már pozitívként értékelte az adásvételt, az eladónak jogosan jár a pozitív értékelés. Ezzel a megoldással nem adunk plusz feladatot a vásárlónak és az eladó is megkapja a kiérdemelt pozitív visszajelzést.

Összefoglalás

Ha:

  • az eladó 21 napon belül pozitívként értékel egy adásvételt
  • és a vevő a vásárlástól számított 45 napon belül nem ad le értékelést – ami tehát azt is jelenti, hogy nem adódott probléma az adásvétellel

abban az esetben a vásárlástól számított 45. napon az eladó automatikusan megkapja a pozitív értékelést egy általános „Az adásvétel rendben létrejött. Köszönöm!” megjegyzéssel és 5 csillagos részletes minősítéssel. Az értékelés a többihez hasonlóan az eladó adatlapján jelenik meg auto. értékelés felirattal kiegészítve.

A fejlesztés a 2016. március 1-je utáni adásvételekre vonatkozik.