Előfordult már, hogy nehezen találta a megfelelő szavakat termékének bemutatásához? A fotók után a termékleírás a legfontosabb, ami segít egy érdeklődőt végül vásárlóvá alakítani, éppen ezért érdemes rászánni pár percet, hogy a bemutatás a lehető legjobban sikerüljön. Ebben a cikkünkben 4 tippet olvashat arról, hogy mire kell odafigyelnie a leírás megfogalmazásakor.

1. Legfontosabb információk elől

A legfontosabb információk mindig a leírás elején szerepeljenek. Nem csak azért, mert az érdeklődők minél hamarabb szeretnének további fontos részleteket megtudni a termékével kapcsolatban, hanem azért is, mert így befolyásolhatja, hogy a Google-ben hogyan jelenik meg a hirdetése. Ezzel a leendő vásárlót arra is ösztönözheti, hogy az Ön hirdetésére kattintson a keresőkből.

2. Minden lényeges adat szerepeljen a leírásban

A termék bemutatásakor gondolkodjon úgy, mintha a vevők által feltett kérdésekre válaszolna. Persze csak megfelelő keretek között, hogy a leírás ne legyen túlságosan bő lére eresztve. Vegye sorra, hogy mire kérdezhetnek rá az érdeklődők. Például mikori a tárgy? Mit tud az előéletéről? Milyen technikával készült? Ki az alkotó? Van-e valamilyen hiba, sérülés a tárgyon?

A Galéria Savarián minimum 50 karakternyi kell hogy legyen a termék leírása. Előfordul, hogy egy-egy eladó, ahelyett, hogy pár hasznos információt közölne a termékéről, ismételt írásjeleket használ (pl. !!!!! vagy xxxxx), hogy elérje a karakterlimitet, ami után már feltölthető a hirdetés. Ezt ne tegye! Ne feledje, Ön szeretne minél hamarabb vevőt találni termékének. Hogyan vásárolja meg a vevő a termékét, ha semmit sem tud róla? Milyen eladói hozzáállásról árulkodik, ha a vevő azt látja, hogy még arra is sajnálta az idejét, hogy röviden bemutassa azt, amit árul? 50 karaktert bármiről lehet írni.

Mi a tárgy mérete?

A méret annyira fontos, hogy külön alcímet érdemel ebben a cikkben. A legtöbb tárgynál elengedhetetlen információ. Ne feledje, hogy a képek alapján egyáltalán nem egyértelmű a fotókon látható termék mérete. Még akkor sem, ha a képen szerepel egy viszonyítási alapként használt tárgy (pl. gyufásdoboz, papírpénz).

A kezdő eladók egyik leggyakoribb hibája, hogy a hirdetésekben elfelejtenek méretet írni. A vevő szeretné tudni, hogy a kiszemelt festmény, odafér-e például a kandalló fölé. Tegye minél gördülékenyebbé az érdeklődő számára a vásárlást és mindig térjen ki a tárgy méretére a termékleírásban.

3. Személyes hangvétel

A termékleírást írja egyes szám első személyben. Ez személyesebbé és közvetlenebbé teszi a hangvételt az eladó és a leendő vevő között. A tárgyat próbálja meg úgy bemutatni, mintha egy ismerősének mesélne róla személyesen. Legyen udvarias és segítőkész.

4. Külalak és helyesírás

Kevesen gondolják, de a leírás külalakja, tagolása is kulcsfontosságú. Egy esztétikailag jól megszerkesztett hirdetés, amire „jó ránézni” azt közvetíti az érdeklődők felé, hogy az eladó igyekszik a termékét igényes módon bemutatni. A vevők örömmel vásárolnak ilyen eladótól.

Mire figyeljen?

  • Tagolja bekezdésekre a leírást, a termék bemutatása ne egy ömlesztett, átláthatatlan szöveghalmaz legyen, amiből úgy kell kibogarászni a fontosabb információkat
  • Használjon felsorolásokat ahol lehetséges, így az érdeklődő pillanatok alatt megtalálja azt, amit keres (pl. tárgy mérete, kora)
  • Ügyeljen a helyesírásra, egy hibáktól hemzsegő leírás komolytalanná teszi a hirdetést

Segítsünk egymásnak

Vannak egyéb tippjei személyes tapasztalatai alapján, amiket hasznosnak talál eladóként? Ossza meg a többiekkel a hozzászólásokban!