Sokan úgy gondolják, hogy egy jól működő online bolt kialakítása lényegesen könnyebb feladat, mint megnyitni egy valódi üzletet. Azonban azok, akik már kipróbálták magukat ebben a témában, tudják, hogy ez nem is annyira egyszerű.

A sikerhez általában nem elég néhány kép és pár sor leírás a termékről. Ha nem fordít elég időt és figyelmet boltja gondozására, elszalasztja vele a potenciális vevőket, akik majd a konkurenciát választják. Törekedjen arra, hogy a maximumot hozza ki online boltjából.

Korábban már megtudhattuk, hogyan készíthetünk nagyszerű fotókat eladásra szánt termékeinkről. Sorozatunk következő részében is szeretnénk néhány javaslattal hozzájárulni a sikeres eladáshoz. Nézzük hát, hogyan írhatjuk meg a tökéletes termékmegnevezést és a terméktermékleírást!

Megfelelő keresőszavak a termékmegnevezésben

A megfelelő keresőszavakhoz jól kell ismernünk a célcsoportot. Tudnunk kell a fejükkel gondolkodni és tudnunk azt, hogy pontosan mire vágynak, mit keresnek.
Keressünk termékünkhöz illő kifejezéseket, és ezeket a kulcsszavakat használjuk a termékmegnevezésben és a leírásban egyaránt. Amikor a vásárlók keresnek a Galéria Savarián, a kereső elsősorban a termékmegnevezés kifejezéseit veszi figyelembe. A megfelelő kulcsszavak nemcsak hogy vonzzák a látogatókat az oldalára, de rendkívül hasznos is, mert a keresőprogramokban javíthatja terméke pozícióját, így előbb rátalálhatnak a hirdetésére.

Keltse fel a látogatók figyelmét!

A tökéletes termékleírás elkészítése talán az egyik legnehezebb feladat. Előfordult már, hogy olyan hirdetéssel találkozott, ahol az eladó csak pár szóban, tárgyilagosan leírta a termék jellemzőit, vagy épp olyan szürke és lapos leírást olvashatott, hogy azonnal elment a kedve a vásárlástól? Ne kövessük el ezt a hibát!

Ragadjuk meg a potenciális vevő figyelmét már az első sorral. Használjon hangzatos, hívogató kifejezéseket! Eladóként is gondolkodjon úgy, mint egy vásárló! Mi az, ami az Ön figyelmét megragadná? Mi az, amit Ön elvárna vevőként? Ha Ön keresné az adott terméket, mi az elsődleges szempont a keresésnél?

Külön fel kell hívnunk a figyelmet a helyesírási hibákra, melyek jelentősen ronthatják a sikeres eladás esélyeit, mert gondozatlan oldalra és ezáltal gondatlan eladóra utalnak.

Tulajdonságok és előnyök

Mivel a fotók nem minden esetben tudják tökéletesen visszaadni a tárgyak kinézetét, kerülje az “ahogy a képen látható” és hasonló megjegyzéseket.

A leírásban próbálja minél részletesebben ismertni a termék alakját, anyagát, színeit. Törekedjen arra, hogy az állapotát is minél pontosabban fogalmazza meg, hogy a látogató egy valós képet kapjon a kínált termékről.

Írja le a gondolatait, például, hogy miért is hasznos ez a termék és miért jobb, mint a konkurencia ajánlata. A lényeg, hogy a termékleírást olvasva azt az érzést keltse a vevőiben, hogy az Ön termékére van szükségük. Adjon példákat a felhasználásra és mondja el róla a saját véleményét! Ha a vásárlók érzik, hogy szereti a termékét, ők is szeretni fogják.

Túlzásba esni azonban nem kell, a vásárlók úgyis csak akkor olvassák el a hosszabb leírást, ha korábban már pár frappáns kifejezéssel, vagy rövid mondattal felkeltette a figyelmüket.

Esetleges sérülések felfedése

Nem hibátlan terméket árul? Például porcelán esetén egy kisebb kopás vagy mázhiba ellenére is sok esetben vevőre találhat a terméke. Fontos azonban, hogy a vásárló már a legelején tisztában legyen azzal, hogy nem egy hibátlan állapotú árut fog kézhez kapni.
A fotók minden esetben mutassák ezeket a nem teljesen ép részeket is.

Összefoglaló

Szánjunk több időt a hirdetés szövegének megfogalmazására. Legyen egyedi, találja meg a saját stílusát és semmiképpen se kövesse el a kezdő eladók egyik leggyakoribb hibáját: ne vegye sietősre a termék bemutatását.

Ne feledje, a célunk az, hogy a vevőben vágyat ébresszünk a termékünk iránt, hogy kedvet kapjon a vásárláshoz.

Erről ne feledkezzen meg

A leendő vevő csak azt az információt láthatja a termékről, amit az eladó közzétesz róla, ő csak ez alapján tájékozódik. A képek és a leírás segítségével kell meggyőznünk, hogy a mi termékünket válassza.

A pár szavas bemutatás vagy az olyan általános leírások, mint az “Ahogy a képen látható” nem ösztönzi vásárlásra a leendő vevőinket.