Termékek
Összes kategóriában
részletes keresés

Eladás

Mit tegyek, ha egy felhasználó több termékemet is meg akarja vásárolni?

Amennyiben a további terméket, illetve termékeket már feltöltötte, kérje meg a vásárlót, hogy ezeket a tételeket is vásárolja meg a Galéria Savarián keresztül. Ha ezek a termékek még nem szerepelnek a kínálatában, úgy töltse fel őket a megbeszélt áron. Ebben az esetben nem szükséges külön feltölteni a termékeket, az árnak viszont a tételek összértékének kell lennie. A listázásban érdemes megjegyezni, hogy előzetes megbeszélés alapján, már megvásárolt termék/termékekről van szó.  Célszerű tehát belefoglalni a megnevezésbe, illetve a leírásba a foglalt kifejezés, valamint megemlítheti a felhasználónevet is. Így ha más felhasználó időközben megvásárolná a tételeket, ügyfélszolgálatunk is a segítségére lehet a helyzet tisztázásában.

Mi a teendő, ha cserében egyeztem meg a vásárlóval?

Amennyiben az eladó és a vásárló csere útján köt tranzakciót, csak a Galéria Savariára feltöltött termék számítható be cserealapként. Ebben az esetben a tranzakció úgy jöhet létre, hogy a felhasználók a Galéria Savarián megvásárolják egymástól a csere tárgyát képező termékeket abban az összegben, amelyről a megegyezés szól.

Mit tegyek, ha megvásárolták a termékemet?

Ha megvásárolták a terméket a Galéria Savarián, erről a felhasználói fiókjában, valamint e-mail üzenetben is értesítjük. Az eladott termékeit a eladott termékeim oldalon találja.

Miután a Galéria Savaria rendszerén keresztül megtörtént a vásárlás, a partnerek az 'Adásvétel részletei' oldalon megtalálhatják az áru átadásához, átvételéhez szükséges adatokat. Emellett, tranzakciós beszélgetést indítva, bármilyen további lényeges információt megoszthatnak egymással, illetve pontosíthatják a megvásárolt termék átvételének, fizetésének részleteit.

Tranzakciós beszélgetésnek nevezzük azt az üzenetváltást, amely egy megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik eladó és vásárló között. Azt, hogy épp egy tranzakciós beszélgetésben vesz részt egyértelműen jelezzük Önnek és a partnerének. Az üzenetek listaoldalán egy zöld kosár ikon jelenik meg a tranzakciós beszélgetések előtt, a beszélgetésen belül pedig egy jól látható zöld csíkkal jelezzük az üzenetek felett, hogy tranzakciós beszélgetésről lévén szó, olyan adatokat is megadhat, amely csak akkor lehetséges, ha megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik a beszélgetés.

Amennyiben szükségesnek látja, vásárlást követően lekérheti a partner további elérhetőségét (e-mail cím, telefonszám). Ezt a tranzakcióim menüpont alatt található eladott termékeim oldalon teheti meg a További opciók lenyíló menüre kattintva.
Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy vásárlást követően a tranzakció lebonyolításának részleteit a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül beszélje meg partnerével. Így nemcsak hogy egy helyen találja meg a tranzakcióval kapcsolatos levélváltásokat, de ha esetleg a tranzakció lebonyolítása során nehézségekbe ütközik, ügyfélszolgálatunk a segítségére lehet.

A tranzakciót minden esetben értékelni kell a Galéria Savaria erre a célra kialakított felületén. A leadott értékelések mindenki számára publikusak, ezek a felhasználók adatlapján jelennek meg. Ez alapján tájékozódhatnak a felhasználók a közösség többi tagjának megbízhatóságáról és dönthetik el, hogy kivel kívánnak üzletet kötni. Emlékeztesse az eladót arra, hogy az Ön számára is fontosak az értékelések, ezért ne felejtse el megírni az Önnel kapcsolatos véleményét értékelés formájában.

Törekedjen arra, hogy pozitívan záródjanak az adásvételei, hiszen a sikertelen adásvételek száma nemcsak a vásárlókban keltenek bizonytalanságot, de a Galéria Savaria rendszere is ezen minősítések alapján korlátozhatja a felhasználók státuszát.

Az értékelések nemcsak a felhasználók reputációjának építését szolgálják. Tudjon meg többet az értékelésekről.

Ki kezdeményezi a kapcsolatfelvételt?

Ez mindig a tranzakcióban részt vevő felhasználóktól függ, bár internetes vásárlás során általában a vásárló veszi fel a kapcsolatot az eladóval. Ha a vásárlótól nem érkezik megkeresés 24 órán belül, vegye fel Ön a kapcsolatot a felhasználóval. A kommunikáció hiánya bizonytalanságot kelthet a felhasználókban, ezért fontos, hogy a vásárlást követően a tranzakcióban részt vevő felek rövid időn belül felvegyék egymással a kapcsolatot.

Miután a Galéria Savaria rendszerén keresztül megtörtént a vásárlás, a partnerek az 'Adásvétel részletei' oldalon megtalálhatják az áru átadásához, átvételéhez szükséges adatokat. Itt egy kattintással fel is veheti a kapcsolatot a felhasználóval és ún. tranzakciós beszélgetést indítva, bármilyen további lényeges információt megoszthatnak egymással, illetve pontosíthatják a megvásárolt termék kifizetésének és átvételének részleteit.

Amennyiben szükségesnek látja, vásárlást követően lekérheti a partner további elérhetőségét (e-mail cím, telefonszám). Ezt a tranzakcióim menüpont alatt található eladott termékeim oldalon teheti meg a További opciók lenyíló menüre kattintva.
Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy vásárlást követően a tranzakció lebonyolításának részleteit a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül beszélje meg partnerével. Így nemcsak hogy egy helyen találja meg a tranzakcióval kapcsolatos levélváltásokat, de ha esetleg a tranzakció lebonyolítása során nehézségekbe ütközik, ügyfélszolgálatunk a segítségére lehet.

Egy nem ellenőrzött státuszú felhasználó vásárolt tőlem, ez mit jelent?

A Galéria Savarián történő regisztráció elvégzésével minden felhasználó nem ellenőrzött státusszal rendelkezik. A regisztráció aktiválásához minden esetben megerősítő e-mailt küldünk a felhasználó által megadott e-mail címre, ezzel ellenőrizve az e-mail cím valódiságát.

Regisztrációt követően felhívjuk a felhasználók figyelmét arra, hogy érdemes elvégezniük a biztonsági regisztrációt hiszen így válhatnak a Galéria Savaria teljes jogú felhasználóivá és így az eladók is nagyobb bizalommal kötnek üzletet velük.
A biztonsági regisztrációt nem tesszük kötelezővé, de korlátozzuk a nem ellenőrzött felhasználók által elérhető funkciók körét, valamint a megvásárolható termékek számát. Nem ellenőrzött felhasználó nem értékesíthet a Galéria Savarián és csak 3 termék megvásárlására adunk lehetőséget.

A vásárlást követően - az ellenőrzött felhasználókkal ellentétben - kizárólag a Galéria Savaria biztonságos felületén, a tranzakciós üzenetváltáson keresztül biztosítjuk a lehetőséget a kapcsolatfelvételre, így a nem ellenőrzött vásárló számára nem elérhető a partner e-mail címe és telefonszáma. Az eladó belátására bízzuk, hogy milyen adatot kíván megadni partnerének, de akár a biztonsági regisztráció utólagos elvégzésére is kérheti a vásárlót.

Eladóként szűkítheti azon vásárlók körét, akikkel üzletet kíván kötni. Így ha Ön úgy dönt, hogy kizárólag ellenőrzött felhasználók számára engedélyezi a vásárlást, rendszerünk lehetővé teszi ennek kikötését.

Hogyan állíthatom be, hogy csak azok vásárolhassanak tőlem, akik megfelelnek bizonyos feltételeknek?

A vásárlói követelmények segíthetnek abban, hogy csökkentse az olyan tranzakciók esélyét, amelyek lebonyolítása az Ön megítélése szerint nehézségekbe ütközhet, illetve további költségekbe kerülhet.

Az alábbi feltételek szerint szűkítheti azon felhasználók körét, akik számára Ön engedélyezi a vásárlást. Az így tiltásra kerülő vásárlók továbbra is küldhetnek Önnek üzenetet.

Csak ellenőrzött vásárlók

Eladóként könnyedén beállíthatja, hogy kizárólag ellenőrzött vásárlókkal kíván üzletet kötni. Ellenőrzött vásárló az, aki elvégezte a biztonsági regisztrációt, azaz megerősített telefonszámmal rendelkezik.

  1. Kattintson a Beállítások menüpontra
  2. Válassza az Eladói beállítások fület
  3. Kattintson a Vásárlói követelmények opcióra
  4. Jelölje be a jelölőnégyzetet a Csak ellenőrzött státuszú vásárlók opciónál
  5. Kattintson a mentés gombra
Korlátozás át nem vett termékek száma alapján

Az értékelési rendszerünk lehetővé teszi, hogy figyelemmel kísérjük azokat a vásárlókat, akik nem vettek át egy megvásárolt tárgyat.
Ezen mutató alapján tilthatja a vásárlást azon felhasználók számára, akik az Ön által meghatározott mennyiségnél több terméket nem vettek át az utóbbi 6 hónapban különböző eladóktól.

  1. Kattintson a Beállítások menüpontra
  2. Válassza az Eladói beállítások fület
  3. Kattintson a Vásárlói követelmények opcióra
  4. Jelölje be a jelölőnégyzetet a Korlátozás át nem vett termékek alapján opciónál
  5. A lenyíló listában állítsa be, hogy legfeljebb hány át nem vett termék felett nem engedélyezi a vásárlást
  6. Kattintson a mentés gombra

Biztonsági rendszerünk automatikusan korlátozza azon vásárlók fiókját, akik több alkalommal megsértették irányelveinket és szabályainkat. A fenti lehetőséggel Ön azon vásárlók körét szűkítheti, akik nem érték el a korlátozáshoz elegendő kritikus határt.

Nem tudom elérni a vásárlót vagy nem akarja átvenni a terméket. Mit tegyek?

A Galéria Savaria által továbbított e-mail cím, valamint telefonszám minden esetben valós. Valótlan telefonszámmal és e-mail címmel a felhasználó nem tud regisztrálni a Galéria Savaria online piactérre.

Online piacterünkön az egyik legsúlyosabb szabálysértésnek tekintjük azt, ha valamelyik fél nem tesz eleget eladói vagy vásárlói kötelezettségeinek.

Amennyiben probléma adódik a vásárlóval és a tranzakció lebonyolításával, javasoljuk, hogy utolsó üzenetben vegye fel a felhasználóval a kapcsolatot és emlékeztesse arra, hogy a Galéria Savaria szabályzata értelmében köteles átvenni a megvásárolt terméket. Határozzon meg egy határidőt, amely támpontként szolgálhat Önnek és a vásárlónak is és nyomatékosan hívja fel a figyelmét arra, hogy mielőbb rendezze a tranzakciót. Ha a megkeresés nem vezet eredményre, értékelje le a tranzakciót sikertelenként. Tudjon meg többet arról, hogy legkésőbb mikor kell értékelnie egy tranzakciót.

Ha egy felhasználó megsérti a Galéria Savaria szabályait és nem teljesíti az adásvételt végleges kizárással szankcionálhatjuk a szabálysértést.

A problémás tranzakciókról és azok rendezéséről szóló irányelvünkben bővebben olvashat a problémás esetek kezeléséről.

Nem tudom teljesíteni a tranzakciót vagy a vásárlóm szeretne elállni a tranzakciótól. Mit tegyek?

A vásárlást megelőzően a felhasználóknak lehetőségük nyílik megbeszélni a termékkel, illetve a vásárlással kapcsolatban felmerülő kérdéseket a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül, ezért a vásárló bizonyára jól megfontolt szándékkal cselekedett.

A vásárlónak kötelessége átvenni, az eladónak pedig átadni a megvásárolt terméket. Ritkán azonban előfordulhat, hogy a felek nem tudják teljesíteni a tranzakciót. Ebben az esetben az adásvételt sikertelenként kell értékelni és az értékelő félnek meg kell indokolnia, hogy miért döntöttek a tranzakciótól való elállás mellett.

Annak ellenére, hogy ez magától értetődő, nyomatékosan felhívjuk a felhasználók figyelmét arra, hogy csak abban az esetben vásároljanak vagy értékesítsék terméküket, ha valóban tudják teljesíteni a tranzakciót. Ez fontos, hiszen a sikertelen adásvételeket naplózzuk és amennyiben egy felhasználó a rendszer értelmezése szerint jelentős számú sikertelen tranzakcióban vesz részt, a felhasználói státusza végleges korlátozásra kerül. A korlátozás további regisztrációk indítását sem teszi lehetővé.

Ezért javasoljuk, hogy jól megfontoltan értékesítse termékeit és törekedjen arra, hogy pozitív minősítéssel záruljanak a tranzakciói.

Mit jelent a Garancia jelzés?

A garancia opcióval az eladó pénzvisszafizetési garanciát vállal a Galéria Savarián megvásárolt termékre, amelyet a vásárló akkor érvényesíthet, ha a hirdetésben szereplő információk nem felelnek meg a valóságnak.

Honnan tudom, hogy egy termékre garanciát vállal az eladó?
Garancia esetén ikon látható a hirdetésben.

Meddig érvényesíthető a garancia?
Ezt az eladó határozza meg. Az időtartam a garancia jelzés mellett látható és a kézbesítés idejétől számítva értendő.


Google+