Sokan úgy gondolják, hogy egy jól működő online bolt kialakítása lényegesen könnyebb feladat, mint megnyitni egy valódi üzletet. Azonban azok, akik már kipróbálták magukat ebben a témában, tudják, hogy ez nem is annyira egyszerű.

A sikerhez általában nem elég néhány kép és pár sor leírás a termékről. Ha nem fordít elég időt és figyelmet boltja gondozására, elszalasztja vele a potenciális vevőket, akik majd a konkurenciát választják. Törekedjen arra, hogy a maximumot hozza ki online boltjából.

Korábban már megtudhattuk, hogyan készíthetünk nagyszerű fotókat eladásra szánt termékeinkről. Sorozatunk következő részében is szeretnénk néhány javaslattal hozzájárulni a sikeres eladáshoz. Nézzük hát, hogyan írhatjuk meg a tökéletes termékmegnevezést és a terméktermékleírást!

Megfelelő keresőszavak a termékmegnevezésben

A megfelelő keresőszavakhoz jól kell ismernünk a célcsoportot. Tudnunk kell a fejükkel gondolkodni és tudnunk azt, hogy pontosan mire vágynak, mit keresnek.
Keressünk termékünkhöz illő kifejezéseket, és ezeket a kulcsszavakat használjuk a termékmegnevezésben és a leírásban egyaránt. Amikor a vásárlók keresnek a Galéria Savarián, a kereső elsősorban a termékmegnevezés kifejezéseit veszi figyelembe. A megfelelő kulcsszavak nemcsak hogy vonzzák a látogatókat az oldalára, de rendkívül hasznos is, mert a keresőprogramokban javíthatja terméke pozícióját, így előbb rátalálhatnak a hirdetésére.

Tulajdonságok és előnyök

Mivel a fotók nem minden esetben tudják tökéletesen visszaadni a tárgyak kinézetét, kerülje az “ahogy a képen látható” és hasonló megjegyzéseket.

A leírásban próbálja minél részletesebben ismertni a termék alakját, anyagát, színeit. Törekedjen arra, hogy az állapotát is minél pontosabban fogalmazza meg, hogy a látogató egy valós képet kapjon a kínált termékről.

Írja le a gondolatait, például, hogy miért is hasznos ez a termék és miért jobb, mint a konkurencia ajánlata. A lényeg, hogy a termékleírást olvasva azt az érzést keltse a vevőiben, hogy az Ön termékére van szükségük. Adjon példákat a felhasználásra és mondja el róla a saját véleményét! Ha a vásárlók érzik, hogy szereti a termékét, ők is szeretni fogják.

Túlzásba esni azonban nem kell, a vásárlók úgyis csak akkor olvassák el a hosszabb leírást, ha korábban már pár frappáns kifejezéssel, vagy rövid mondattal felkeltette a figyelmüket.

Mi a tárgy mérete?

Fontos külön kihangúlyoznunk, hogy a méret a legtöbb tárgynál elengedhetetlen információ. Ne feledje, hogy a képek alapján ez nem derül ki az érdeklődők számára. Még akkor sem, ha a képen szerepel egy viszonyítási alapként használt tárgy (pl. gyufásdoboz, papírpénz).

Soha ne feledkezzen meg a méret feltütenéséről. Ez az egyik leggyakoribb hiba, amit kezdő eladók vétenek. A vevő szeretné tudni, hogy a kiszemelt festmény, odafér-e például a kandalló fölé. Tegye minél gördülékenyebbé az érdeklődő számára a vásárlást és mindig térjen ki a tárgy méretére a termékleírásban.

Esetleges sérülések felfedése

Nem hibátlan terméket árul? Például porcelán esetén egy kisebb kopás vagy mázhiba ellenére is sok esetben vevőre találhat a terméke. Fontos azonban, hogy a vásárló már a legelején tisztában legyen azzal, hogy nem egy hibátlan állapotú árut fog kézhez kapni.
A fotók minden esetben mutassák ezeket a nem teljesen ép részeket is.

Összefoglaló

Szánjunk több időt a hirdetés szövegének megfogalmazására. Legyen egyedi, találja meg a saját stílusát és semmiképpen se kövesse el a kezdő eladók egyik leggyakoribb hibáját: ne vegye sietősre a termék bemutatását.

Ne feledje, a célunk az, hogy a vevőben vágyat ébresszünk a termékünk iránt, hogy kedvet kapjon a vásárláshoz.

Erről ne feledkezzen meg

A leendő vevő csak azt az információt láthatja a termékről, amit az eladó közzétesz róla, ő csak ez alapján tájékozódik. A képek és a leírás segítségével kell meggyőznünk, hogy a mi termékünket válassza.

A pár szavas bemutatás vagy az olyan általános leírások, mint az “Ahogy a képen látható” nem ösztönzi vásárlásra a leendő vevőinket.