A megfelelő kommunikáció az egyik legfontosabb készség, amely szükséges a sikeres eladáshoz. Sokszor az adásvétel sikeressége is múlik azon, hogy az eladó milyen módon kommunikál a potenciális vevővel. Nincs ez másképp az online értékesítés esetében sem. Annak ellenére, hogy nem találkozunk a vásárlóinkkal szemtől szembe, sok lehetőség kínálkozik a hatékony kommunikációra. Korábban már megtudhattuk, hogyan készíthetünk nagyszerű fotókat eladásra szánt termékeinkről és hogyan írhatjuk meg a tökéletes hirdetést.

Ebben a bejegyzésben kommunikációs tippekkel szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy boltja minél sikeresebb legyen.

Hogyan tarthatom a kapcsolatot a vásárlóval?

A Galéria Savarián a felhasználók egy profi, belső üzenőrendszeren keresztül tarthatják egymással a kapcsolatot. Sőt, online piacterünkön – egyedülálló módon – vásárlást követően is ezen a felületen folytathatják az adásvétel részleteinek megbeszélését. Ezt felhasználóink nemcsak a kényelmi szempont miatt szeretik, hanem azért is, mert biztonságot is nyújt egyben.

Amennyiben szükségesnek látja, vásárlást követően lekérheti a partner további elérhetőségét (név, e-mail cím, telefonszám), ugyanakkor jó szívvel ajánljuk, hogy a megvásárolt termék fizetésének és szállításának/átadásának részleteit is az üzenetközpontban beszélje meg partnerével.

Ennek több előnye is van:

  • az adásvétel részleteit egy helyen találja meg
  • biztos lehet benne, hogy a partnere megkapja az üzenetet, nem kerül spam vagy levélszemét mappába
  • láthatja, hogy a felhasználó elolvasta-e az üzenetét és ha igen, mikor
  • bármilyen probléma esetén ügyfélszolgálatunk hatékonyabb segítséget tud nyújtani

Válaszoljuk meg időben az üzeneteket!

Néhányan nincsenek is tisztában azzal a ténnyel, hogy milyen sokat számít az eladási folyamatban, hogy a vevő a lehető leghamarabb választ kapjon a kérdésére. Ezalatt az idő alatt a vásárló ráakadhat egy hasonló termékre, ott pedig ha az eladó gyorsabb és azonnal válaszol el is szalaszthatjuk az alkalmat.

A Galéria Savarián a vásárlók tájékozódhatnak arról, hogy az eladó milyen gyorsasággal válaszol a beérkező kérdésekre. Ez mindenki számára publikus információ, mind a termék adatlapján, mind az eladó profilján megtalálható.

Amennyiben huzamosabb ideig nem lesz gép előtt vagy a megszokottnál ritkábban, használja a Vakáció funkciót. A funkció bekapcsolásával jelezheti ezt a látogatóknak, ugyanis egy vakáció tábla jelenik meg a terméklapon, valamint az üzenetek oldalon.

A vakáció ideje alatt is engedélyezheti a vásárlást, ebben az esetben felhívjuk az érdeklődők figyelmét arra, hogy lassabb lehet a tranzakció lebonyolítása, de akár le is tilthatja a vásárlást a kiválasztott időtartam alatt.

Köszönjük meg a vásárlást!

Bár apróságnak tűnik, de kellemes benyomást kelthet egy vásárlóban ez a gesztus. Egy kis kedvesség mindig nagyon sokat számít. Esetleg később pont emiatt a pozitív tapasztalat miatt tér vissza a vásárló és nézi meg legújabb eladásra kínált termékeit.

Szintén érdemes felajánlani, hogy a termékkel kapcsolatos kérdés esetén forduljanak Önhöz bátran, akár a vásárlás után is. Igyekezzen mindenben a vásárló segítségére lenni, legyen segítőkész és válaszolja meg a kérdéseit. Higgye el, megéri!

Értesítse a vevőt a csomag feladásáról!

Célszerű értesíteni a vevőt, ha postára adta a terméket. Így a vásárló be tudja határolni, hogy mikorra várhatja a csomagot, illetve kivédhetjük a nem várt kellemetlen helyzeteket.

A szállítási folyamat ránk vonatkozó legfontosabb része, hogy mindig tudjuk igazolni, hogy feladtuk a csomagot, mert ezzel rengeteg kellemetlen helyzetet előzhetünk meg. Előfordulhat, hogy késik a csomag kézbesítése, ez esetben a vásárló a csomagja iránt érdeklődhet. A követési azonosítóval egyrészt könnyedén tudjuk igazolni, hogy a csomag feladása megtörtént, másrészt ha az azonosítót már a csomag feladása után a vásárló rendelkezésére bocsátjuk, ő maga is nyomon tudja követni a csomag hollétét.

A Galéria Savarián ezt pár kattintással megteheti. Az eladott termékeim oldalon a termék mellett található ‘megjelölöm postázottként’ ikonra kattintva jelezhetjük, hogy megtörtént a feladás, illetve egy felugró ablakban megadhatjuk a követési azonosítót. A Galéria Savaria rendszere ilyenkor automatikusan üzenetet küld a vásárlónak, hogy Önnek erre már ne legyen gondja.

Kérje meg a vevőt, hogy értékelje az adásvételt!

A Galéria Savarián nagy jelentőségük van az értékeléseknek, különösen az eladók esetében. Amennyiben úgy érzi, minden téren sikeresen zárult az adásvétel, kérjen visszajelzést. Hiszen minél több pozitív értékelést gyűjt össze egy eladó, leendő vevői annál nagyobb bizalommal vásárolnak majd tőle. Ezen kívül a Galéria Savaria rendszere is ezen mutatók alapján jutalmazhatja a teljesítményét.

Nem értékelte Önt a vásárlója?

Előfordulhat, hogy annak ellenére, hogy az eladó mindent elkövet, hogy a vásárlója a lehető legjobb szolgáltatást kapja és maximálisan elégedett legyen a vásárlásával, a vásárló egyszerűen elmulasztja leadni az értékelést. Nem tartja fontosnak vagy egyszerűen csak megfeledkezik róla.

Igazságtalannak tartottuk, hogy ebben az esetben az eladónak le kellett mondania a jogosan kiérdemelt pozitív értékelésről, ezért erre az ún. automatikus értékeléssel adtunk megoldást a Galéria Savarián. Bővebben az automata értékelésekről

Hogyan ne kommunikáljunk?
Buktatók és tanácsok

  • Higgadt, nyugodt hozzáállás
    Amikor valamilyen konfliktus miatt dühösek vagyunk, abban a helyzetben nehéz objektívnek maradni vagy megoldást találni az adott problémára. Ebből majd az következik, hogy a másik személy is felveszi a stílusunkat, ami méginkább súlyosbítja a problémát.

    Higgadtan gondoljuk végig, mi lehet az optimális megoldás és ennek megfelelően írjuk meg válaszunkat. Ne feledje: mindig az a cél, hogy olyan megoldást találjanak a vevőjével, amely mindkettejük számára megfelelő.

  • Ne vigyük túlzásba
    Ha egy-egy üzenettel emlékeztetjük is a vásárlót arra, amiben korábban megegyeztünk – például, hogy mikor várjuk tőle a termék kifizetését – az teljesen érthető, sőt bizonyos esetekben jól is jön. Viszont ügyeljünk arra, hogy ne essük át a ló túloldalára, mert könnyen kellemetlen lehet a másik fél számára.

    Ehhez kapcsolódó tanács: ne “telepedjen rá” a vásárlóra. Például ha a vevő az éjszakai órákban vásárolta meg termékét, másnap délelőtt ne sürgessük máris 2-3 üzenettel, hogy elküldte-e a vételárat. Gyanúra adhat okot, ha az eladó sürgető, türelmetlen üzenetekkel bombázza a vevőt.

  • Közösség tagjainak tisztelete
    A Galéria Savarián minden felhasználótól elvárjuk, hogy ne tegyen sértő megjegyzéseket és ne használjon trágár kifejezéseket. Az emberi méltóságot sértő stílus pláne nem elfogadható és messze távol áll a Galéria Savaria által vallott értékektől. Éppen ezért, ha egy felhasználó ezt az irányelvünket figyelmen kívül hagyja, felhasználói fiókját korlátozzuk és a továbbiakban nem lehet a Galéria Savaria közösségének tagja.