Szeretné, ha a hirdetése a lehető legtöbb érdeklődőt megszólítaná? Összeállítottunk egy egyszerű listát, amit útmutatóként használhat a hirdetések feltöltésekor. Akár az első, akár a 100. termékét tölti fel, győzödjön meg róla, hogy az összes itt ismertetett ellenőrző pontnak megfelel-e a hirdetése. Ennek köszönhetően biztos lehet abban, hogy termékével  jó eséllyel száll ringbe az érdeklődők figyelméért.

1. A termékmegnevezés legyen beszédes és releváns

A termékmegnevezésnek óriási szerepe van abban, hogy a vásárlói hogyan találnak rá a hirdetésére. Ha találó megnevezést választ, nagyobb eséllyel fedezik fel a termékét a kategóriákat böngészve vagy a keresést használva. Egy jól eltalált megnevezés azonnal képet ad a termékről az érdeklődőnek.

Amikor a hirdetés megnevezésén gondolkozik, tegye fel magának a következő kérdést: „vajon milyen szavakat használnak a vásárlóim, amikor erre a termékre keresnek rá?” Ügyeljen arra, hogy a termékre jellemző legnépszerűbb keresőszavak szerepeljenek a címben.

2. Fotók, fotók, fotók

Nem győzzük eléggé hangsúlyozni a termékképek fontosságát. A jól sikerült fotók eladják a terméket. Óriási előnnyel indul az, aki ízléses, letiszult fotókat használ termékeinek bemutatásához. Győződjön meg arról, hogy a legjobban sikerült fotót állította-e be főképként. Ez lesz az, amit a terméklistázásban és a keresőben látnak majd a vásárlók. A fotók sorrendjét „fogd és vidd” módszerrel tetszőlegesen módosíthatja a termékfeltöltés, illetve utólag a termékszerkesztés oldalon.

Gondoljon úgy a főképre, mintha egy kirakat lenne. Amíg a szépen berendezett, jól megvilágított kirakat becsalogatja a vevőket a boltba, addig a poros, rendezetlen, sötét kirakat elüldözi őket.

Itt egy egyszerű példa. Ön melyik hirdetésre kattintana?

Jó vs. rossz fotó

Néhány fontos gondolat a fotókkal kapcsolatban:

  • A fotók legyenek világosak és élesek.
  • Az eladásra kínált tárgy egyértelműen látszódjon a képeken, a főképen érdemes teljes egészében megmutatni a terméket.
  • Kerülje a ‘furcsa szögből’ készített fotókat.
  • A háttér legyen semleges, illeszkedjen a tárgyhoz és ne vonja el a figyelmet a meghirdetett tárgyról.

 

Használja ki a lehetőséget, hogy minden hirdetéséhez 8 nagyfelbontású képet tölthet fel. A vásárlói egyedül a termékfotókra támaszkodva láthatják, hogy milyen terméket kínál eladásra. Próbálja meg bemutatni a tárgy legfontosabb részleteit is. Például festmény esetén külön fotózza le a szignót, porcelán esetén a márkajelzést. Részletfotók készítésekor használja a makró módot, ezt általában egy virág ikon jelöli. Ennek használatával elkerülheti, hogy a közeli fotói homályosak legyenek.

3. Minden fontos részletre térjen ki a termékleírásban

Miután a termékmegnevezéssel és a fotókkal becsalogatta a leendő vásárlóját a termék adatlapjára, a termékleírás feladata, hogy eladja a terméket.

Győződjön meg arról, hogy a termékleírás minden alapvető vásárlói kérdésre megadja a választ. A profi eladók megelőzik a vásárlóikat és minden szükséges információt elérhetővé tesznek a termékről még mielőtt a vásárlóknak kérdezniük kellene. Például a leírás pontos tájékoztatást ad a vevőnek a termék méretét illetően? Szerepel a leírásban a termék anyaga? Mindent leírt, amit a termék előéletéről tud? Egy rövid történet, amelyben elmondja, hogy mióta van Önnél a tárgy vagy hogyan jutott hozzá, emlékkel ruházza fel a tárgyat, amely tovább növelheti a tárgy értékét a vevő szemében.

Tekintse át a termékleírást és ellenőrizze, hogy nem hiányzik-e valamilyen fontos adat a leírásból. Kérje meg egy ismerősét, barátját, hogy vásárlói szemmel nézze át a hirdetést, így kiderülhet, hogy van-e olyan kérdése, amelyre a hirdetésben nem kap választ.

Nagyon fontos, hogy ellenőrizze a helyesírást és a szövegelrendezést is. Egy nyelvtani hibáktól hemzsegő, rendezetlen külalakú termékleírás rossz fényt vet a hirdetésére.

Bár ez az ellenőrzőlista nem garantálja, hogy a meghirdetett termékei azonnal vásárlóra találnak majd, de segíthet abban, hogy a termékei megkapják azt a figyelmet, amit érdemelnek.