All items
All categories
advanced search

Sándor Rácmolnár (1960-) Worker Prize-winning painter, graphic artist. "Teachers" screen print h.C. 1 copy!!

Ritka! Gyűjtői darab! H.C. 1/2 Nagy méretű szita!

Now on sale!

The sale ends in:

24:06:39
(Sep. 27, 10:57)
95.000,- HUF
80.750 HUF 265.18 USD

Guarantee: eternal  
Item details
Listed: September 24, 2021
Item code: 3687486
Views: 25
Watchers: 8
Offers: 1 offer
Seller
 

zoro62 (134)  
BUDAPEST

Verified user

Response time: 100%, in 3 hours
Positive feedback: 100%
Last login: Today, 10:35
Member since: February 21, 2020
The seller has set the artwork as original and offers eternal money back guarantee. Seller notes that the originality was confirmed by an expert.
Subject:other theme
Technique:mixed technique
Style:postmodernism
Painting surface:cardboard
Largest size:medium (up to 80 cm)
Signature:signed
Condition:flawless
Originality:original
Money-back guarantee on originality:yes
Originality confirmed by expert?:yes

Rácmolnár Sándor(1960- )Munkácsy -díjas festő, grafikus.!

"Tanítók" Szitanyomat H.C. 1.példány a kettőből lásd számozás 1/2!

Csak az alkotás Mérete: 50 x 70 cm.

Kertezett mérete:53.5 x 73.5 cm. az alkotást reflex üveg védi!

Párja Miskolci Hermann Ottó múzeumban található! /lásd csatolt fotó/

Ritka!Gyűjtői darab!

Sajnos fotózásánál a tükröződéseket nem tudtam elkerülni!

Hibátlan!

Rácmolnár Sándor főiskolai docens. 2010 óta a Budapesti Metropolitan Egyetem Vizuális Kommunikáció Tanszékén a Képi ábrázolás szakon tanít.

1980-1987: Magyar Képzőművészeti Főiskola, sokszorosító grafika szak, mestere: Kocsis Imre. Finnországban, Kubában, Ausztráliában, Írországban és az Egyesült Államokban járt tanulmányúton. 1984: Kondor Béla-emlékérem; Radnóti-emlékkiállítás, a Művelődésügyi Minisztérium díja; Stúdió ’84, a KISZ Központi Bizottság díja; 1985: XIII. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, a Művészeti Alap díja; 1986: “Habent Sua Fata Libelli” pályázat, a Magyar Képzőművészeti Főiskola díja; Dunaújvárosi Stúdió Kiállítás, a Dunaújvárosi Tanács díja; 1987: Nagykőrösi Grafikai Biennálé, a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület díja; Stúdió Galéria (egyéni kiállítás), a Művelődésügyi Minisztérium díja; 1987-1990: Derkovits-ösztöndíj; 1988: Derkovits-díj; 1989: a Makói Művésztelep kiállítása, a Makói Városi Tanács díja; XV. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, a Váci Országos Grafikai Műhely díja; 1991: Stúdió ’91, Magyar Nemzeti Galéria, a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület díja; XVI. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, az Interplan Kft. díja; 1993: XVII. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének díja; “Szép Könyv 1994 Kiállítás”, a Magyar Képző- és Iparművészeti Lektorátus díja; 1999: a Római Magyar Akadémia képzőművészeti ösztöndíja; 2000: X. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján, a Magyar Grafikáért Alapítvány díja; 2003: Munkácsy Mihály-díj. A 80-as évek közepétől kiállító művészt a kezdetektől fogva a vizuális közhelyek ironikus-kritikus kifigurázása, reflektáló újrahasznosítása foglalkoztatja. A Stúdió rendes éves kiállításain jelentkezett először színes, dinamikus lapjaival, melyek máris kiforrott művésznek mutatták: jellegzetes, plakátszínekkel, monokróm színfelületek és erős kontúrok matisse-i dekorativitásával operáló, a graffitik, a reklámok, a képregények világát idéző szuggesztív neopop művei egycsapásra az egyik legmarkánsabb grafikussá tették. Számos grafikai műfajban alkot, rajzai mellett szitanyomatokat, folyóirat-illusztrációkat, animációs filmeket készít. Az 1986-os Vian-variációktól és a mozi-nosztalgiáktól Schwarzenegger (Zombie Schwarzeneggerrel harcol, 1987; Be Schwarzenegger!, 1991; Filmproducerek fekvőtámaszai Schwarzenegger előtt, 1992) és Houdini fogyasztói mitologémáin át a témaválasztásában is emblematikus 1992-es bonsai-sorozatig (…hogy növekedjék a bonsai, 1992) olyan utat jár be, melyen a megtalált, barlangrajzokat vagy Keith Haringet egyaránt idéző sajátos figuratív-dekoratív formanyelv egyre tömörebbé, emblematikusabbá és fiozofikusabbá válik. Az olyan, könnyen értelmezhető gegekre épülő, priméren reflektáló sorozatok után, mint a Hetényi Judittal hímzett, városi folklórt imitáló falvédőké (Henkel – minden háztartásban ez kell, 1991), egyre összetettebb gondolatok jelennek meg művei hátterében, az ironikus-kritikai attitűdöt erős nosztalgiával ellenpontozza, az áruembléma kritikája nála maga is embléma és áru. A “fogyasztói archetípusok” firtatása közben olyan alapkérdésekhez jut, mint férfi és nő viszonya, a harc, a hős, a köznapiság, a “mindennapi áhítat”, a mítoszok transzformációinak problémái. Művei leggyakrabban egy vagy két figurát (férfit-nőt, ill. harcban álló feleket) ábrázolnak, erősen centrális szerkesztésű kompozíciókban, izompacsirta klisé-hőseit olykor mandorlát, a képregények “buborékját” és a Walter Benjamin-i aurát egyesítő burokkal veszi körül, mint egyik legelgondolkodtatóbb képén (Mr. Univerzum fürdik a saját fényében, 1992). A Sztereotípiák harca vagy a Nárcisztikusok képcím már önmagában is sokat elárul, az öntudat és érvényes magatartásmodelljeink viszonyát feszegető, meditatív hajlamú művész nem halott iróniával, hanem eleven humorral, megértéssel szemléli hőseit.

Sándor Rácmolnár (1960-) Munkácsy Prize-winning painter, graphic artist.!

"Teachers" Screenprint H.C. Copy 1 of the two see numbering 1/2!

His partner is in the Hermann Ottó Museum in Miskolc! / see attached photo /

Rare! Collectible piece!

Guarantee conditions

Guarantee: eternal  

Payment options

Wire transfer in advance
Cash

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 1-2 workdays
A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását.
Local pickupBudapest
Post as fragile4500 HUF
Külföldi szállítás
European Union14500 HUF
Everywhere19500 HUF


Others searched for these