Fk/114 - braun simon – boating


15.000 HUF 41.10 USD

Guarantee: 30 days  
Item details
Listed: October 27, 2023
Item code: 3938498
Views: 160
Watchers: 0
Seller

Hellboy1 (1405)  
Békés county

Verified user

Very responsive to messages
Positive feedback: 100%
Last login: Today, 13:59
Member since: August 03, 2019
Why do buyers choose Galeria Savaria?
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details
The seller has set the artwork as original and offers 30 days money back guarantee. Seller notes that the originality was confirmed by an expert.
Subject:genre scene
Technique:watercolor
Painting surface:paper
Largest size:medium (up to 80 cm)
Signature:signed
Condition:good for its age
Originality:original
Money-back guarantee on originality:yes
Originality confirmed by expert?:yes

Eladásra kínálom Braun Simon által jelzett, de feltehetőleg nem jegyzett festő akvarelljét. Kissé naív, de hangulatos akvarell/papír alkotás csónakázás témában. Azért figyelemre méltó, hogy 1930. február 02-re lett datálva, azaz már túl van a 90. évén. A szignó a kép jobb alsó sarkában található. A kép vékony, aranyozott keretben van, ici-pici szépséghibával, üveg mögött a képen látható, falra akasztható állapotban.

Téma: Tájkép

Technika: akvarell

Hordozó: papír

Kora: 1930.02.02. Gyula

Szignó: van (jobbra lent)

Keret: Díszes, vékony, aranyozott keret üveggel

Méret: 47 x 33 cm (nettó), 50 x 36 cm (kerettel)

Állapot: korának és a fotókon látható állapotnak megfelelő

A postázás a vevő igényével egyeztetve a mindenkor aktuális díjak szerint történik, kizárólag előre utalást követően, gondosan csomagolva.

Kérem, hogyha még van kérdése a termékről, akkor lehetőleg annak megvásárlása előtt és ne utána kérdezzen.

Amennyiben komolyan érdekli az alkotás, kérem bátran tegyen ajánlatot!

Kérem tekintse meg a többi termékemet is. Köszönöm!

Egy kis adalék a festő kapcsán:

A festőnek Gyula-i kötődése van. Az sem zárható ki, hogy az 1928-ban megalakult és 1941-ig működő első gyulai művésztelep egyik alkotója lehetett és Braun Gábor rokona volt.

Soknemzetiségű, nemzeti- és művészeti hagyományait megbecsülő város Gyula. S ha visszatekintünk az első gyulai művésztelep történetére, s feltesszük a kérdést: vajon kik voltak azok, akik érzékeltetették a hely vizuális szellemterét, s kik voltak azok, akik felismerték és „színsajátossá” tették festészetükkel ezt a tájegységet? Nos, akkor a válaszból – az 1928-ban megalakuló és 1941-ig működő – első gyulai művésztelep története, művészete el- és kihagyhatatlan. 1928-ban Gyula más, művésztelepet létrehozó városok, Szolnok, Nagybánya, Kecskemét példáját kívánta követni. Az 1928-tól 1941-ig működő művésztelepen a festők, a szobrászok több hónapon keresztül a város hétköznapi életét, a környék természeti tájvilágát értelmezve alkottak!

Gyula kiépített térszerkezete, építészetének copf, biedermeier, klasszicizáló karaktere és különleges természeti környezete, s nem utolsó sorban a generációkon keresztül formálódott nemzetiségi együttélés kulturális sajátosságai alkalmassá tették / teszik, sőt, mintegy predesztinálták a várost egy állandó jellegű művésztelep fenntartására, működtetésére.

Az alkotók számára Gyula, a korabeli kisvárosi élet és alföldi természeti tájvilág megfestése különleges kihívás volt! A teljesség igénye nélkül megállapítható, hogy az első gyulai művésztelep vizuális szellemterében (életképek, portrék, városképek, tájképek) a 19. század végétől eredeztetet népélet-felfogás, az akadémizmus kereteibe visszahelyezett szemlélet, valamint plein air látásmód érvényesült. Pállya Celesztin (1864–1948) a művésztelep 1928-as első vezetője, a kisképek a miniatúrák kismestere volt.

A kiállításban bemutatott művében érzékelhető a népéletképi hagyományok megújítására. Horváth Béla (1883–1973), aki 1931–34 között vezette a művésztelepet. A kiállításon bemutatott kisméretű nyitó képe meggyőzően bizonyítja az egyazon színek tónusárnyalatai iránti fogékonyságát.

Kézdi-Kovács László (1864–1942) festőművész, aki nem csupán nemzetközileg elismert alkotó, hanem a Nemzeti Szalon vezetőségi tagja is volt, elkötelezett volt a művésztelep országos rangra emelésében. Barkász Lajos (1884–1960) festőművész Ferenczy Károly szellemiségében alkotó művész volt, akinek festészete, minden túlzás nélkül, még felfedezésre vár! A harmincas évek elején kapcsolódott a művésztelep munkájába. Thomas Antal (1889–1967) művei a meglepetés erejével hatottak. A művész, a fény, a levegő, a színek telítettségével túllép a hagyományos perspektíván. Szilágyi István (1896–1945) gyulai születésű festőművész művében az alföldi táj rendhagyó térmegbontása már nem az égi, hanem a zöldek árnyaltában fürdő táj tenger végtelenségében mélyül el.

Bíró György (1900–1962) lírai hangvételű akvarellekkel szerepelt. Mihalovits Miklós (1888–1960) vizuális szemlélete rendkívül népszerű volt a magyar felsőközéposztály tagjai körében. Turmayer Sándor (1879–1953) művein a város sajátos atmoszférája érvényesül.

Aradi Edvi Illés Jenő (1886–1962) és Szabó Csapó Márton (1889–?) festészete valósággal megújult a művésztelepen.

Műveik jellemzése külön fejezetett igényelne. Viski János (1891–1987) műveiben a népi romantika, az ember és állat kapcsolata, a vidéki táj fény- és színhatásai plein air festőiséggel érvényesülnek. Fontos megemlíteni, hogy a művésztelep évi rendszeres, társadalmi eseménybe illő tárlatain kiállításra kerültek a mesterek iránymutatásai szerint alkotó helyi gyulai festők művei is: gróf Almásy Denise, Braun Gábor, Erdős Péter, Kiss Sándor, Kotzó Emil, dr. Kulcsár Sándor, dr. Ladics Tamás, P. Barna Margit művei is.

Mindezek ellenére a tárlaton bemutatott művek vizuális mineműségéből levonható a következtetés. Nem elsősorban egy-egy városrész jellegzetes motívumainak megfestése vált az esztétikai minőség hordózójává, hanem kivált az, milyen festői módon érvényesültek a tájszínformák ellentéteit, színtelítettségeit. Ebből következően a képterek tájalakzatai, nem meghatározó módon, barnán nyersek, nem sárgán szikesek, nem fehéren meszesek, nem szűrkén kiégettek, hanem színtelített módon a vízzel, a folyóval, a síkban tagolt tájelemekkel szervesültek. Másként fogalmazva – milyen módon léptek kölcsönhatásba a zöldek, a kékek, okkerek és fel-felszikrázó vörösek ellenpontjaival. A földből „vétetett” alacsony házak, az utcai találkozások, a piactéri vásárok, a találkozások, a beszélgetések, a templomba igyekvők, vagyis az élet- és városképek mind-mind együtt a táj, a vidék „provinciát jellemző” különös sajátosságai, ami az alkotók festői értékké emelnek! Az első gyulai művésztelep elfeledett, de a kiállításon (is) feltárt festészete tehát bizonyította, hogy az alföldi festészet nem csupán Szolnokra, Kecskemétre és Hódmezővásárhelyre korlátozódott. S bár a művésztelep jelentősége nem mérhető a fenti művésztelepi központokhoz, az időben kibontakozó vizuális szemlélete jellegadó festészete immár feltárt művészettörténeti jelentőségű különbség!

Guarantee conditions

Guarantee: 30 days  

Payment options

Wire transfer in advance
Cash
PayPal  

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 3-5 workdays
Processing time shows how long it will take the seller after payment to package and dispatch the item. It gives the buyer an idea about when the package is expected to be dispatched after payment.
Local pickupGyula
Other2000 - 3000 HUF
Shipping abroad
Seller doesn't ship this item to your destination.

Others searched for these