Vissza

Problémás tranzakciók és azok kezelése

Amennyiben az adásvétel lebonyolítása során probléma merült fel és ügyfélszolgálatunk arra kérte Önt, hogy ezen irányelvünket figyelembe véve találjon megoldást a probléma rendezésére, kérjük, hogy ügyfélszolgálatunk felkeresése helyett olvassa el az alábbi tájékoztatót és a megoldási útmutatót követve rendezze a problémás ügyet a partnerével. Köszönjük!

Fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savaria biztonságos, hatékony és megbízható piactér legyen. Ennek alapfeltétele, hogy ha az adásvétel lebonyolítása során valamilyen problémás eset merülne fel a felhasználók között, azt megfelelő hozzáállással kezeljék.

Mivel az adásvétel két felhasználó között zajlik, ezért probléma esetén is a partnerével kell felvennie a kapcsolatot.
Felhasználóinkat arra kérjük, hogy egymással beszéljék meg a felmerült problémát és közösen együttműködve találjanak megoldást a kialakult helyzetre.

Tapasztalataink szerint a tranzakció lebonyolítása során felmerülő kellemetlen esetek legtöbbször valamilyen félreértésből adódnak.

Ezek elkerülhetőek, ha:

  • az eladók a rögzített irányelvek mentén hirdetik meg termékeiket, valamint betartják az eladói irányelveket
  • a vásárlók még vásárlás előtt felteszik kérdéseiket a termékkel, valamint a tranzakció lebonyolításával kapcsolatban, valamint betartják a vásárlói irányelveket
  • a felek kommunikatívak és rugalmasan kezelik a helyzeteket

Hogyan jár el a Galéria Savaria?

A Galéria Savarián rendszerint zavartalanul történik az adásvételek lebonyolítása, de ha az üzlet megkötése során probléma merülne fel arra kérjük a felhasználóinkat, hogy együttműködve, közösen találjanak megoldást a kialakult helyzetre.

Azon ritka esetekben, amikor a partnere nem válaszol vagy nem mutat hajlandóságot a felmerült probléma kezelésére, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak az ügyet még az adásvétel értékelése előtt.

Erősen ajánlott, hogy kizárólag oldalunk üzenetközpontján keresztül kommunikáljon a felhasználóval az adásvétel lebonyolítása során. Ez egy olyan eszköz, amin keresztül privát beszélgetést folytathat a partnerével az adásvétel lebonyolításával kapcsolatban.
Probléma esetén ügyfélszolgálatunk megvizsgálhatja a beszélgetést és hatékony segítséget tud nyújtani a vétlen félnek.

A vitás esetet kivizsgálása során figyelembe vesszük a tranzakcióban résztvevő felhasználók oldalon végzett tevékenységét, úgy mint: oldalunk használata során figyelembe vette-e irányelveinket, volt-e problémás esete a felhasználónak és ha igen, mennyire volt együttműködő a partnerrel, hogy megoldást találjanak a felmerült problémára.
Nem alkalmazunk kettős mércét. Döntésünket nem befolyásolja az, hogy a felhasználó hány sikeres üzletet bonyolított online piacterünkön.

Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy egy problémás eset orvoslása során tapasztalatainkra alapozva, saját belátásunk szerint a közösségünk érdekeit figyelembe véve a legjobb döntést hozzuk meg.

Szállítás során felmerülő probléma
Irányelveink kimondják, hogy az eladónak olyan állapotban kell eljuttatnia a megvásárolt terméket a vásárlónak, ahogy azt meghirdette. Ennek megfelelően olyan szállítási módot és árat kell megjelölnie, amellyel vállalni tudja, hogy a terméket sértetlenül eljuttatja a vevőnek. Annak érdekében, hogy az eladók a fenti irányelvnek eleget tegyenek, azt javasoljuk, hogy törékenyen, értékbiztosítva postázzák azokat a termékeket, amelyek típusa, illetve jellege ezt megkívánják.

Ha a szállítás során egy termék valamilyen oknál fogva megsérülne, az eladó nem tekinthető mulasztó félnek, ha:

  • az eladó megfelelő dokumentummal tudja bizonyítani, hogy a tárgyat törékenyen, értékbiztosítva adta fel és a csomagolás a szállítást végző szolgáltató jegyzőkönyve szerint megfelelő volt. Ha a szállítást végző szolgáltató vizsgálata megállapítja, hogy a csomagolás nem volt megfelelő, abban az esetben az eladó kötelessége a vevő kártalanítása.
  • a vevő a Galéria Savaria felületén beleegyezett abba, hogy nem igényli a törékenyen, értékbiztosítva történő postázást

Az eladó akkor sem mentesül ezen irányelv alól, ha a termékleírásban elhárítja a szállítás során esetlegesen keletkező károk kompenzálását.

Az alábbiakban eladókra és vásárlókra bontva hasznos információkat talál arra vonatkozóan, hogy hogyan kerülheti el a vitás tranzakciókat, illetve megoldási javaslatokat olvashat problémás esetekre:

Eladókra vonatkozó előírások, megoldási javaslatok problémás tranzakciók kezelésére

Eladóként fontos a Galéria Savarián felépített hírnév fenntartása, ezért javasoljuk, hogy a tranzakcióval kapcsolatos kellemetlen eset rendezésében legyen rugalmas és kommunikatív. 

Ha a vizsgálat során megállapítjuk, hogy az eladó hibájából adódott a problémás helyzet, megkérjük, hogy kártalanítsa a vásárlót. 

Ne feledje, nem érdemes egyetlen balul elsült tranzakció miatt veszélyeztetni a kiérdemelt bizalmat vagy akár eladói státuszát.

Eladóként elkerülheti a vitás ügyeket, ha néhány alapvető szabályt észben tart:

  • olyan szállítási módot és szállítási költséget ajánljon fel a vevőnek, amellyel vállalni tudja, hogy a terméket sértetlenül eljuttatja hozzá
  • ha a termék jellege, milyensége megkívánja, hívja fel a vásárló figyelmét a Galéria Savaria felületén a törékeny, értékbiztosított postázás fontosságára (eladóként csak akkor mentesül az esetleges károk kompenzálásának felelőssége alól, ha a vásárló a Galéria Savaria felületén lemond a törékeny, értékbiztosított postázásról)
  • olyan szállítási módot válasszon, amellyel igazolni tudja, hogy feladta a küldeményt (feladóvevény ragszáma, követési azonosító stb.)
  • informálja a vásárlót a fontosabb eseményekről (pl.: jelölje meg postázottként a terméket, illetve ha van, adjon meg követési azonosítót, ezt egyszerűen megteheti az Én Galériámban)
  • legyen kommunikatív: ha a vásárlónak kérdése van az adásvétel lebonyolításával kapcsolatban, válaszoljon időben az üzenetre
  • ne feledkezzen meg a közösségi és az eladói irányelvekről sem

Eladó hibájából kialakult vitás ügy például a következő lehet:

  • a vásárló nem kapta meg a kifizetett terméket
  • a vásárló nem a leírásnak megfelelő terméket kapta

Lehetséges megoldások problémás tranzakció rendezésére

A kártalanítás módját a vásárlóval szükséges egyeztetnie. Néhány lehetséges megoldás egy vitás ügy rendezésére:

Eredeti állapot visszaállítása
A vásárló visszajuttatja a terméket az eladónak - a terméket ugyanolyan állapotban kell visszajuttatnia -, majd az eladó visszautalja a vételárat, valamint a szállítás költségét (ha volt). Amennyiben a vevő hibás, sérült terméket kapott a visszapostázás díját az eladó állja.

Teljes visszafizetés
Az eladó visszautalja a vételárat, valamint a szállítás költségét. Az, hogy a termék visszakerül-e az eladóhoz megbeszélés részét képezi.

Részleges visszafizetés
Az eladó megegyezik a vásárlóval, hogy visszautalja a vételár egy részét és megtarthatja a terméket.

Cseretermék vagy engedmény a következő vásárlásból
Az eladó felkínál egy másik terméket a kínálatából vagy egy termék vételárából kedvezményt biztosít a vásárlónak.

Ha az eladó nem hajlandó rendezni az ő mulasztásából adódó vitás ügyet, abban az esetben megvonjuk a felhasználó eladói státuszát, a termékeit elrejtjük, illetve felhasználói fiókját korlátozhatjuk. A korlátozások mindaddig életben maradnak, amíg nem rendezi az ügyet a vásárlóval.

A Galéria Savarián a továbbiakban nem értékesíthet olyan eladó, aki problémás tranzakciót követően nem kártalanította a vásárlóját. Tudjon meg többet a felhasználói fiók inaktiválásáról.

Vásárlókra vonatkozó előírások, problémás esetek kezelése

Vásárlóként elkerülheti a vitás ügyeket, ha néhány alapvető szabályt észben tart:

  • vásárlás előtt tekintse meg a termék leírását, termékfotókat, valamint az eladó által közzétett szállítási és fizetési feltételeket
  • ha bármilyen kérdése van a termékkel vagy annak átvételével, fizetésével kapcsolatban, egyeztessen az eladóval még a vásárlás előtt, kattintson a 'Kérdezek az eladótól' opcióra
  • ne feledkezzen meg a közösségi és a vásárlói irányelvekről sem

Vásárló hibájából kialakult vitás ügy például a következő lehet:

  • a vásárló olyan feltételek teljesítésére kéri az eladót, amit ő eredetileg nem vállalt
  • a vásárló halogatja a termék kifizetését, átvételét
  • a vásárló nem fizeti ki a terméket

Ha a vizsgálat során megállapítjuk, hogy a vitás ügy a vásárló hibájából adódott, abban az esetben a vásárlói funkciókat megvonjuk a felhasználótól, illetve felhasználói fiókját korlátozhatjuk. A korlátozások mindaddig életben maradnak, amíg nem rendezi az ügyet az eladóval.

A korlátozás ideje alatt a vásárló új regisztrációt sem indíthat. Tudjon meg többet a felhasználói fiók inaktiválásáról.

Kérjük vegye figyelembe az alábbiakat:

Ezeket a döntéseket a rendelkezésre álló információk, korábbi tapasztalatainkat, illetve a felhasználói viselkedésminták alapján, közösségünk érdekeit figyelembe véve hozzuk meg.

Ha egy vitás tranzakcióval kapcsolatban a vétlen fél kedvezőtlen értékelést kap, az értékelést töröljük. Abban az esetben is megvizsgáljuk az értékelés törlésének lehetőségét, ha a vétkes fél megnyugtatóan rendezi a vitás ügyet, ebben az esetben a tranzakcióhoz kapcsolódó valamennyi értékelést töröljük és nem tesszük lehetővé az ismételt értékelési lehetőséget.

Ha egy felhasználói fiók inaktiválása mellett döntünk, a korlátozás újabb regisztrációk indítását sem teszi lehetővé, valamint ha felhasználónévhez további fiókok kapcsolhatók, a korlátozás azokra is kiterjed. A felhasználó fiókja mindaddig inaktív állapotban marad, amíg a vitás ügyet nem rendezi a partnerével. Tudjon meg többet arról, hogyan működik a Galéria Savarián a felhasználói fiók inaktiválása.

A fentiek miatt tehát nyomatékosan felhívjuk felhasználóink figyelmét arra, hogy lehetőség szerint az ügyfélszolgálat bevonása nélkül rendezzék a vitás ügyet.

A problémás tranzakciókra vonatkozó irányelveinkben megfogalmazottak a termék átvételét követő 10 napon belül vagy amennyiben az eladó Garancia opciót jelölt meg a hirdetésen, a garancia időtartamáig, de maximum 90 napig érvényesíthetőek. Továbbá kérjük vegye figyelembe, hogy a problémás tranzakció leértékelésével az adásvétel lezárásra kerül, így ezt követően az ügyfélszolgálatunknak nincs lehetősége az ügyben eljárni. Így javasoljuk, hogy a fent jelzett határidőt figyelembe véve, illetve még az adásvétel leértékelése előtt jelezze az átvett termékkel kapcsolatos problémát.

Pozitív felhasználói élmény megőrzése

Ha egy eladóval vagy vásárlóval kapcsolatban problémás ügy merül fel, figyelembe vehetjük a felhasználó oldalunkon végzett korábbi tevékenységét, amelyek befolyásolhatják döntésünket a fiókján alkalmazott tiltó, illetve korlátozó lépéseket illetően. Például jelzésértékű lehet számunkra, ha a közösségünk tagjai egy felhasználóval kapcsolatban korábban már több problémás esetet is jelentettek vagy ha a felhasználó adásvételeinek lebonyolítása - függetlenül attól, hogy az adásvétel milyen értékeléssel zárult -  több esetben nehézségekbe, problémákba ütközött, ezzel rontva a vásárlói vagy eladói élményt.

Továbbra is szüksége van segítségre?

Írok az ügyfélszolgálatnak