Problémás tranzakciók és azok kezelése
Amennyiben az adásvétel lebonyolítása során probléma merült fel és ügyfélszolgálatunk arra kérte Önt, hogy ezen irányelvünket figyelembe véve találjon megoldást a probléma rendezésére, kérjük, hogy ügyfélszolgálatunk felkeresése helyett olvassa el az alábbi tájékoztatót és a megoldási útmutatót követve rendezze a problémás ügyet a partnerével. Köszönjük!
Fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savaria biztonságos, hatékony és megbízható piactér legyen. Ennek alapfeltétele, hogy ha az adásvétel lebonyolítása során valamilyen problémás eset merülne fel a felhasználók között, azt megfelelő hozzáállással kezeljék.
Mivel az adásvétel két felhasználó között zajlik, ezért probléma esetén is a partnerével kell felvennie a kapcsolatot.
Felhasználóinkat arra kérjük, hogy egymással beszéljék meg a felmerült problémát és közösen együttműködve találjanak megoldást a kialakult helyzetre.
Tapasztalataink szerint a tranzakció lebonyolítása során felmerülő kellemetlen esetek legtöbbször valamilyen félreértésből adódnak.
Ezek elkerülhetőek, ha:
- az eladók a rögzített irányelvek mentén hirdetik meg termékeiket, valamint betartják az eladói irányelveket
- a vásárlók még vásárlás előtt felteszik kérdéseiket a termékkel, valamint a tranzakció lebonyolításával kapcsolatban, valamint betartják a vásárlói irányelveket
- a felek kommunikatívak és rugalmasan kezelik a helyzeteket
Hogyan jár el a Galéria Savaria?
A Galéria Savarián rendszerint zavartalanul történik az adásvételek lebonyolítása, de ha az üzlet megkötése során probléma merülne fel arra kérjük a felhasználóinkat, hogy együttműködve, közösen találjanak megoldást a kialakult helyzetre.
Azon ritka esetekben, amikor a partnere nem válaszol vagy nem mutat hajlandóságot a felmerült probléma kezelésére, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak az ügyet még az adásvétel értékelése előtt.
Erősen ajánlott, hogy kizárólag oldalunk üzenetközpontján keresztül kommunikáljon a felhasználóval az adásvétel lebonyolítása során. Ez egy olyan eszköz, amin keresztül privát beszélgetést folytathat a partnerével az adásvétel lebonyolításával kapcsolatban.
Probléma esetén ügyfélszolgálatunk megvizsgálhatja a beszélgetést és hatékony segítséget tud nyújtani a vétlen félnek.
A vitás esetet kivizsgálása során figyelembe vesszük a tranzakcióban résztvevő felhasználók oldalon végzett tevékenységét, úgy mint: oldalunk használata során figyelembe vette-e irányelveinket, volt-e problémás esete a felhasználónak és ha igen, mennyire volt együttműködő a partnerrel, hogy megoldást találjanak a felmerült problémára.
Nem alkalmazunk kettős mércét. Döntésünket nem befolyásolja az, hogy a felhasználó hány sikeres üzletet bonyolított online piacterünkön.
Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy egy problémás eset orvoslása során tapasztalatainkra alapozva, saját belátásunk szerint a közösségünk érdekeit figyelembe véve a legjobb döntést hozzuk meg.
Szállítás során felmerülő probléma
Irányelveink kimondják, hogy az eladónak olyan állapotban kell eljuttatnia a megvásárolt terméket a vásárlónak, ahogy azt meghirdette. Ennek megfelelően olyan szállítási módot és árat kell megjelölnie, amellyel vállalni tudja, hogy a terméket sértetlenül eljuttatja a vevőnek.
Annak érdekében, hogy az eladók a fenti irányelvnek eleget tegyenek, azt javasoljuk, hogy törékenyen, értékbiztosítva postázzák azokat a termékeket, amelyek típusa, illetve jellege ezt megkívánják.
Ha a szállítás során egy termék valamilyen oknál fogva megsérülne, az eladó nem tekinthető mulasztó félnek, ha:
- az eladó megfelelő dokumentummal tudja bizonyítani, hogy a tárgyat törékenyen, értékbiztosítva adta fel és a csomagolás a szállítást végző szolgáltató jegyzőkönyve szerint megfelelő volt. Ha a szállítást végző szolgáltató vizsgálata megállapítja, hogy a csomagolás nem volt megfelelő, abban az esetben az eladó kötelessége a vevő kártalanítása.
- a vevő a Galéria Savaria felületén beleegyezett abba, hogy nem igényli a törékenyen, értékbiztosítva történő postázást
Az eladó akkor sem mentesül ezen irányelv alól, ha a termékleírásban elhárítja a szállítás során esetlegesen keletkező károk kompenzálását.
Az alábbiakban eladókra és vásárlókra bontva hasznos információkat talál arra vonatkozóan, hogy hogyan kerülheti el a vitás tranzakciókat, illetve megoldási javaslatokat olvashat problémás esetekre:
Kérjük vegye figyelembe az alábbiakat:
Ezeket a döntéseket a rendelkezésre álló információk, korábbi tapasztalatainkat, illetve a felhasználói viselkedésminták alapján, közösségünk érdekeit figyelembe véve hozzuk meg.
Ha egy vitás tranzakcióval kapcsolatban a vétlen fél kedvezőtlen értékelést kap, az értékelést töröljük. Abban az esetben is megvizsgáljuk az értékelés törlésének lehetőségét, ha a vétkes fél megnyugtatóan rendezi a vitás ügyet, ebben az esetben a tranzakcióhoz kapcsolódó valamennyi értékelést töröljük és nem tesszük lehetővé az ismételt értékelési lehetőséget.
A fentiek miatt tehát nyomatékosan felhívjuk felhasználóink figyelmét arra, hogy lehetőség szerint az ügyfélszolgálat bevonása nélkül rendezzék a vitás ügyet.
A problémás tranzakciókra vonatkozó irányelveinkben megfogalmazottak a termék átvételét követő 10 napon belül vagy amennyiben az eladó Garancia opciót jelölt meg a hirdetésen, a garancia időtartamáig, de maximum 90 napig érvényesíthetőek. Továbbá kérjük vegye figyelembe, hogy a problémás tranzakció leértékelésével az adásvétel lezárásra kerül, így ezt követően az ügyfélszolgálatunknak nincs lehetősége az ügyben eljárni. Így javasoljuk, hogy a fent jelzett határidőt figyelembe véve, illetve még az adásvétel leértékelése előtt jelezze az átvett termékkel kapcsolatos problémát.
Pozitív felhasználói élmény megőrzése
Ha egy eladóval vagy vásárlóval kapcsolatban problémás ügy merül fel, figyelembe vehetjük a felhasználó oldalunkon végzett korábbi tevékenységét, amelyek befolyásolhatják döntésünket a fiókján alkalmazott tiltó, illetve korlátozó lépéseket illetően. Például jelzésértékű lehet számunkra, ha a közösségünk tagjai egy felhasználóval kapcsolatban korábban már több problémás esetet is jelentettek vagy ha a felhasználó adásvételeinek lebonyolítása - függetlenül attól, hogy az adásvétel milyen értékeléssel zárult - több esetben nehézségekbe, problémákba ütközött, ezzel rontva a vásárlói vagy eladói élményt.