Vissza

Mi történik a sikertelen értékelés leadása után?

A sikertelen értekelések adása esetén fontos szerepe van annak, hogy milyen okból hiúsult meg az adásvétel.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy mi történik az egyes értékelési opciók választása esetén.

A vásárló nem jelentkezik / nem fizeti ki a terméket / halogatja az átvételt

Ha egy vásárló a megvásárolt termékért végül nem jelentkezik, és megalapozott indok nélkül eláll a vásárlástól, azzal alapvető vásárlói kötelességének nem tesz eleget. Bosszantó, ha egy vevő megvásárolja a terméket, de végül nem jelentkezik érte.

Ha egy eladó a fenti indokkal jelöli sikertelennek az adásvételt, a vásárló adatlapján megjelenik a sikertelen tranzakció értékelése, valamint hibapontot rendelünk a fiókjához. Ez a sikertelen tranzakciós pontszám arra is alkalmas, hogy az eladók meghatározzák, hogy kik számára engedélyezik a vásárlást. Továbbá az eladó korlátozhatja a vásárlást olyan vevők számára is, akik az utóbbi 6 hónapban nem vettek át megvásárolt tételt. Bővebben a vásárlói követelmények beállításáról.

Más elbírálásba esik az az eset, ha egy termékről kiderül, hogy nem felel meg a leírásban foglaltaknak. Ilyen esetben a felhasználó nem okolható azért, mert elállt a vásárlástól.

Az eladó nem elérhető, nem adja át a terméket

Ez az értékelés akkor adható, ha az eladó nem elérhető, megtagadja a termék átadását annak ellenére, hogy a termék a birtokában van és a hirdetésnek megfelelő állapotban át tudná adni a vásárlónak.

Ha egy vásárló a fenti indokkal jelöli sikertelennek az adásvételt, az eladó adatlapján megjelenik a sikertelen tranzakció értékelése, valamint hibapontot rendelünk a fiókjához.

A termék meghibásodott, elveszett, máshol el lett adva vagy nem felelt meg a leírásnak

Megértjük, hogy előfordulhat olyan eset, hogy egy adásvétel azért nem jön létre, mert a termék időközben meghibásodott, netán csomagolás közben eltörött vagy már máshol eladásra került, esetleg kiderül, hogy a termék nem felel meg a hirdetésben leírtaknak. Ez azonban csalódást okoz a vásárlónak és a Galéria Savariában is csalódik, hiszen itt talált a termékre és miután azt megvásárolta, kiderül, hogy az eladó nem tudja átadni a terméket.

Ha egy felhasználó a fenti indokkal jelöli meg sikertelenként az adásvételt, az eladó adatlapján megjelenik a sikertelen tranzakció értékelése, valamint hibapontot rendelünk a fiókjához.

Ezt az esetet nem kezeljük ugyanazzal a szigorúsággal, mint azt az esetet, ha az eladó szándékosan nem adja át a terméket, annak ellenére, hogy azt megtehetné, ugyanakkor figyelemmel kísérjük ezeket a sikertelen értékeléseket is. A Galéria Savaria eladójaként mindig arra kell törekednie a felhasználónak, hogy elégedettek legyenek a vásárlói, hiszen csak így válhatnak visszatérő vevővé.

Ha eladóként értékeli az adásvételt és ezt az opciót választja, az értékelés leadása helyett dönthet a tranzakció törlése mellett is.

Más okból nem jött létre az adásvétel

Ez az opció akkor választható, ha a fenti opciók egyike sem fedi le a sikertelenség okát. Ilyenkor az értékelő felhasználóként arra kérjük, hogy írja le, hogy miért nem jött létre az adásvétel.

Fontos, hogy ne általánosságban véve fogalmazzon, hanem pontosan írja meg a sikertelenség okát.

Az értékelés elküldésekor értesítőt küldünk a felhasználónak, hogy partnere sikertelenként értékelte az adásvételt és lehetőséget adunk arra, hogy felülvizsgálatot kérjen. Ha úgy véli, hogy a partner indoklása nem fedi a valóságot, leírhatja saját álláspontját és minden olyan rendelkezésére álló fájlt csatolhat, amelyek alátámasztják az álláspontját. A felülvizsgálat kérésére az értékelés leadásától számított 5 nap áll a felhasználó rendelkezésére. Bővebben a felülvizsgálatról

Következő lépésként egy erre a célra felállított csapat fogja megvizsgálni az értékelést és a tranzakció részleteit. A rendelkezésünkre álló információk alapján elbíráljuk az esetet, amely az alábbi eredménnyel zárulhat:

  • ha kiderül, hogy valamelyik felhasználó szabálytalanságot követett el, abban az esetben sikertelen értékelés jelenik meg az adatlapján
  • sikertelen tranzakciós pontszámot rendelhetünk a mulasztó fél fiókjához
  • ha nem történt szabálysértés, dönthetünk az értékelés vagy a tranzakció törlése mellett

A felülvizsgálatot végző csapatunk nem keres minden áron “hibás" félt az elbírálás során. Tudjuk, hogy az internetes vásárlások során előfordulhatnak olyan esetek, amikor a felhasználók önhibájukon kívül nem tudnak teljesíteni egy adásvételt. Ilyenkor arra kérjük felhasználóinkat, hogy tanulva az esetből törekedjenek arra, hogy a jövőben ne okozzanak csalódást partnerüknek.

Ha eladóként értékeli az adásvételt és ezt az opciót választja, az értékelés leadása helyett dönthet a tranzakció törlése mellett is.

Automatikus korlátozás

A Galéria Savarián automatikus és kézi ellenőrzésnek is alávetjük azokat a profilokat, ahol azt tapasztaljuk, hogy a felhasználó saját hibájából több alkalommal is sikertelenül zárulnak az adásvételek. A manuális ellenőrzés mellett automatikus rendszer teszi hatékonyabbá a rendszeresen sikertelen adásvételt bonyolító felhasználók kiszűrését.

Automatikusan korlátozzuk azon felhasználó profilját:

  • akinek az első 2 tranzakciója sikertelen (és ő a mulasztó fél) és/vagy sikeres, de negatív értékelést kapott.
  • aki egymás után 3 sikertelen (ő a mulasztó fél) és/vagy sikeres, de negatív értékelést kapott.

A korlátozás akkor lép életbe, ha az értékelések különböző felhasználóktól érkeznek.

További fontos tudnivalók

  • Fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savarián kötött tranzakciókkal a vásárlók és az eladók is elégedettek legyenek. Emiatt szeretnénk tudni a sikertelen adásvételeket kiváltó okokról, hogy ezekből tanuljunk és az így szerzett tapasztalatokat felhasználva még hatákonyabb hirdetési felületet tudjunk biztosítani felhasználóinknak. A sikertelen tranzakciókat naplózzuk.
  • Az értékelések alapján rendszerünk a sikertelenség okának súlyosságát figyelembe véve sikertelen tranzakciós pontszámot rendel a felhasználó fiókjához.
  • Figyelemmel kíséri rendszerünk azokat az eseteket, amikor egy felhasználó több alkalommal mulasztott és emiatt nem jött létre az adásvétel.
  • Azon vásárlók vagy eladók felhasználói fiókját, akik több alkalommal nem veszik figyelembe oldalunk irányelveit, illetve szabályait, inaktiváljuk. Így a továbbiakban nem okozhatnak bosszúságot a piactér többi tagjának.

Továbbra is szüksége van segítségre?

Írok az ügyfélszolgálatnak