Vissza

Eladó miatt meghiúsuló adásvételek

Azzal, hogy egy eladó a Galéria Savarián értékesíti termékeit, nemcsak saját magát, de a Galéria Savariát is képviseli. A vásárlók párhuzamot vonnak a Galéria Savaria és az eladó által nyújtott szolgáltatás között. Ezért fontosnak tartjuk, hogy az eladók úgy bonyolítsák le az adásvételeket, hogy azzal a vásárlóik maximálisan elégedettek legyenek. Bővebben az értékelési rendszerről

Olyan eladási és vásárlási felületet szeretnénk biztosítani közösségünknek, amelyet a felhasználók szeretnek és ahol örömmel üzletelnek. Ehhez az kell, hogy az eladó megértse annak fontosságát, hogy a vevőbarát hozzáállás elengedhetetlen ahhoz, hogy a Galéria Savaria eladója legyen.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy mire kell ügyelnie eladóként, hogy elkerülje, hogy az ön hibájából hiúsuljon meg egy adásvétel.

Máshol elkelt a termék

Előfordul, hogy egy eladó egyidejűleg több helyen is hirdeti a termékeit, de ez nem ronthatja a Galéria Savaria megítélését a vásárlók szemében. Ha az érdeklődők "itt felejtett" hirdetésekkel találkoznak vagy nem kapják meg a megvásárolt terméket, az a Galéria Savariára és így valamennyi eladóra rossz fényt vet.

Csalódással jár, ha a vevő megvásárolja a kiszemelt terméket, majd kiderül, hogy az már korábban elkelt. Ezt követően az eladó megbízhatatlanná válik a vásárló szemében. Ez nemcsak az eladót, de a Galéria Savariát is rossz fényben tűnteti fel.

Ezért a Galéria Savaria eladójaként arra kérjük, hogy:

  • csak akkor hirdessen meg egy terméket, ha azt vásárlás esetén át tudja adni a vevőnek
  • ha máshol már eladta a termékét, a Galéria Savariáról törölje a hirdetést

Online piactérként az a célunk, hogy az eladókat és a vásárlókat minél több sikeres adásvételhez segítsük. Ha a vásárlást követően kiderül, hogy a meghirdetett termék már elkelt és az eladó nem tudja átadni a tárgyat, abban az esetben online piacterünk alapvető működése és hitelessége kérdőjeleződik meg a vásárlókban. Ez azt eredményezi, hogy a jövőben a vásárlók fenntartásokkal vásárolnak a Galéria Savarián.

Fontosnak tartjuk, hogy a felhasználóinknak igényes, színvonalas szolgáltatást tudjunk biztosítani. Nem szeretnénk, hogy ha a Galéria Savaria színvonaltalan apróhirdetési felületté válna, ahol a vásárlók olyan hirdetésekkel találkozhatnak, amelyek már nem aktuálisak.

Irányelvünk szerint ha a vásárlás esetén az eladó nem tudja átadni a megvásárolt terméket, az az eladó mulasztásának minősül. Az eladó nem hivatkozhat a termékleírásban közölt felhívásra, miszerint máshol is hirdeti a tárgyat.

A termék megsérült, eltörött, időközben elveszett vagy nem felelt meg a leírásnak

Ritkán ugyan, de előfordulhat, hogy egy eladott termék csomagolás közben megsérül, esetleg utólag derül ki egy hibája, vagy időközben a termék elveszik.

A fentiek ugyanúgy érvényesek erre az esetre is. Bosszúságot okoz, ha egy megvásárolt terméket végül nem kap meg a vásárló.

Ezért a Galéria Savaria eladójaként arra kérjük, hogy:

  • a hirdetés feltöltése előtt jól nézze át a terméket és győződjön meg róla, hogy nincs rejtett hibája
  • legyen alapos a termék bemutatásakor, így elkerülheti azokat a kellemetlen eseteket, amikor kiderül, hogy a termék nem felel meg a hirdetésben leírtaknak
  • ha eladást követően megsérül a termék vagy elveszik, törekedjen arra, hogy ennek ellenére is pozitív értékeléssel záródjon az adásvétel (cseretermék vagy kedvezmény biztosítása egy másik termék megvásárlása esetén stb.)

A sikertelen tranzakció értékelése során az értékelő félnek meg kell jelölnie a sikertelenség okát. Ha eladóként nem tudja teljesíteni az adásvételt, az értékelés során rendszerünk naplózza, hogy az eladó mulasztásából hiúsult meg az adásvétel.

A naplózással sikertelen tranzakciós jelzést rögzítünk az eladó adatlapjához és a sikertelenség okához mérten sikertelen tranzakciós pontszámot rendelünk a fiókjához.
Mivel ez az értékelés mindenki számára publikus, ezt a leendő vevői is látni fogják az adatlapján.

Ha értékelési rendszerünk értelmezése szerint egy eladó miatt meghatározott időtartamon belül több alkalommal is meghiúsult az adásvétel, - különösen magasabb értékű tranzakciók esetén - illetve sikertelen tranzakciói miatt kapott pontszáma meghaladja a küszöbértéket, abban az esetben fiókját korlátozzuk, amely új regisztráció indítását sem teszi lehetővé.

Sajnálattal vesszük, ha egy eladótól meg kell válnunk. Azonban online piactérként az a célunk, hogy minél több sikeres adásvételhez segítsük eladóinkat és vásárlóinkat. Ezért azokat az eladókat támogatjuk és azokat segítjük a munkájukban, akik vevőbarát szemlélettel értékesítik termékeiket.
Ha egy eladó nem tud azonosulni a Galéria Savaria szemléleteivel és irányelveivel, sajnos a jövőben nem tudjuk biztosítani számára oldalunk szolgáltatásait.

Tudjon meg többet az vásárlók miatt meghiúsuló adásvételekről.

Továbbra is szüksége van segítségre?

Írok az ügyfélszolgálatnak