Vissza

Mi az a vásárlási kérelem?

A Galéria Savarián az eladók és a vásárlók értékelést írnak egymásról. Az eladók beállíthatják, hogy az új vevők számára, akik még nem vagy csak kevés pozitív értékeléssel rendelkeznek, előzetes jóváhagyást követően engedélyezik a vásárlást. A beállítási lehetőség 0-3 pozitív értékelésig terjed, így az előzetes jóváhagyási rendszer a legalább 4 pozitív értékeléssel rendelkező vásárlók esetén már nem érvényesül.

Online piacterünkön nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az eladók és a vásárlók egy színvonalas, megbízható felületen köthessenek üzletet. Ennek jegyében az eladók saját belátásuk szerint dönthetnek arról, hogy egy olyan vásárló számára, aki még nem vagy csak kevés sikeres üzletet kötött a Galéria Savarián engedélyezik-e a vásárlást. Így egyben lehetőség nyílik arra is, hogy az eladó a vásárlás előtt felvegye a kapcsolatot az érdeklődővel és meggyőződjön a vásárlási szándék komolyságáról. Ez - különösen a nagyobb értékű vásárlások esetén - hasznos opció, amellyel elkerülhetők az esetleges későbbi kellemetlenségek.

Ha a beállítás aktív és a vevő nem éri el az eladó által beállított pozitív értékelés számát, a vásárlás, az ajánlatküldés és a licitálás során egy felhívás jelenik meg számára, amelyben arról tájékoztatjuk, hogy az eladó előzetes jóváhagyáshoz köti a vásárlást. Vásárlási kérelem egy kattintással küldhető, amelyről az eladó értesítőt kap. Üzenetet természetesen ettől függetlenül tud küldeni a vásárló az eladónak.

Az eladó a Beállításokon belül a Tiltólista és engedélyek aloldalon tudja kezelni a beérkező vásárlási kérelmeket. Itt az eladó dönthet a kérelem jóváhagyása vagy az elutasítása mellett, illetve lehetőséget kap arra is, hogy üzenetrendszeren keresztül felvegye a kapcsolatot az érdeklődővel. Az eladó döntéséről az érdeklődő értesítőt kap.

Hasznos információk:

  • Egy felhasználó csak egy alkalommal küldhet vásárlási kérelmet egy eladónak
  • A vásárlási kérelem jóváhagyása vagy elutasítása az eladó valamennyi termékére érvényes
  • Egy elutasított kérelmet a későbbiekben bármikor megváltoztathat az eladó

Mi a teendő, ha az eladó elutasítja a vásárlási kérelmet?
Ha az eladó elutasítja a vevő vásárlási kérelmét, mindaddig nem fog tudni vásárolni tőle, amíg nem szerez annyi pozitív értékelést, amennyi megfelel az eladó által beállított kritériumnak.
Az elutasított kérelem esetén elképzelhető, hogy érdemes még egy próbát tenni. Az eladóval az üzenetrendszeren keresztül fel tudja venni a kapcsolatot és rákérdezhet az elutasítás okára. Továbbá érdemes tovább böngészni online piacterünk kínálatában és pozitív értékeléseket gyűjteni. Az eladók nagyobb bizalommal kötnek olyan vásárlóval üzletet, akik már korábban sikeres adásvételt bonyolítottak.

Továbbra is szüksége van segítségre?

Írok az ügyfélszolgálatnak