Termékek
Összes kategóriában
részletes keresés

Díjak és fizetés

Díjtáblázat: a Galéria Savaria díjköteles szolgáltatásai és azok árai

Összegyűjtöttük a Galéria Savaria online piactér valamennyi szolgáltatását és azok díjait, ezeket a Galéria Savaria díjtáblázatában tekintheti meg.

Hogyan működik a számlázás és fizetés?

A Galéria Savaria díjköteles szolgáltatásait és azok árait a díjtáblázatban tekintheti meg. Ezek a díjtételek az eladókra vonatkoznak, a vásárlók számára ingyenes a Galéria Savaria használata.
A Galéria Savaria rendszere nyilvántartást vezet az eladó által igénybe vett díjköteles szolgáltatásokról, illetve a sikeres eladások után felszámolt jutalékokról.
Az eladó a számlázandó tételek oldalra kattintva találja meg azokat a díjtételeket, amelyek a Galéria Savaria nyílvántartásában szerepelnek és a következő számlázás során kerülnek kiszámlázásra. Tudjon meg többet arról, hogyan történik a jutalék felszámítása.

A számlázás automatikusan, havonta egy alkalommal történik akkor, ha az eladó nyilvántartásában szereplő díjtételek összege meghaladja az 1000 HUF-ot, illetve hitelesített státusszal rendelkező eladók esetén az 5 USD-t. Ettől az összeghatártól, illetve a számla kiállításának gyakoriságától különböző esetekben eltérhetünk. Ilyen eset például az, ha rendszerünk első alkalommal számláz Önnek.
A Galéria Savaria rendszere csak elektronikus számlát állít ki. A számla kiállításáról a saját felhasználói felületén és e-mailben értesítjük. A fizetett számláit a fizetett számlák oldalon tekintheti meg, ahol lehetősége van megtekinteni a számla részletezését, valamint letölteni a számlát pdf formátumban.

A Galéria Savaria nem tart fent egyéni bankszámlaszámokat az eladók számára, ezért a számla rendezése során nincs lehetőség nagyobb összeg befizetésére. Ha szeretné kényelmesebbé tenni a fizetés folyamatát, lehetősége van előre feltölteni az egyenlegét. Tudjon meg többet az egyenlegfeltöltésről.

A számla befizetését az aktuális pénzügyeim oldalon tudja elvégezni, ehhez kattintson a számla melletti befizetés opcióra. Amennyiben egyszerre több számlát kíván rendezni, jelölje ki a befizetendő számlákat és kattintson a Kijelöltek befizetése gombra. A következő oldalra lépve kiválaszthatja az Ön számára legkényelmesebb fizetési opciót.

A számlájának befizetéséhez több fizetési opciót is biztosítunk, amelyek a felhasználói státuszától függően eltérhetnek:

Hitelesített státusszal rendelkező eladók:
- bankkártyás fizetés
- PayPal

Eladók, akik nem rendelkeznek hitelesített státusszal:
- bankkártyás fizetés
- PayPal
- banki utalás

A külföldi bankszámlaszámról történő utalást nem támogatjuk. Amennyiben a felhasználó nem magyar számlaszámmal rendelkezik, ebben az esetben csak bankkártyával vagy PayPal-lal van lehetősége rendezni a számláját.

A Galéria Savariánál a kényelmes, könnyen kezelhető funkciók és szolgáltatások hívei vagyunk, ezért folyamatosan keressük annak lehetőségét, hogy a technológiai újítások révén még egyszerűbb és kényelmesebb megoldásokkal álljunk felhasználóink rendelkezésére. Ezért nem támogatjuk a csekkes befizetést, valamint a banki készpénzbefizetést és a postai, telepített utalványon történő számlabefizetést.

A fent említett fizetési opciók közül elsősorban a bankkártyás fizetést, illetve a PayPal-on keresztül történő számlafizetést támogatjuk. Amellett, hogy ezen befizetési opciók lehetővé teszik a számla otthonról történő kényelmes, gyors befizetését, a használatuk díjmentes és segítségükkel az Ön által befizetett számla automatikusan, a befizetéssel egyidőben jóváírásra kerül.
Az internetes banki felületek szintén kényelmessé teszik a banki utalással történő fizetést, de a bankkártyás és PayPal fizetési opciók hatékonyságával nem veszi fel a versenyt és az azonnali számlajóváírást sem teszi lehetővé.

A számla befizetésére 10 nap áll rendelkezésre. A 9. napon rendszerünk emlékeztető e-mailt küld, amely jelzi, hogy a számla fizetési határideje a következő napon lejár.
Amennyiben a számla nem kerül rendezésre, rendszerünk folyamatosan korlátozza a felhasználó böngészési élményét, majd letiltja a felhasználói funkciókat:

- a fizetési határidőt követő napon minden oldalon felugró értesítő ablak emlékezteti a számla befizetésére
- a fizetési határidőt követő nap + 5. napon nem veheti igénybe az eladói szolgáltatásokat
- a fizetési határidőt követő nap + 10. napon kizárólag a pénzügyek oldalt érheti el
- a fizetési határidőt követő nap + 20. napon a feltöltött termékei lejárt státuszba kerülnek és nem jelennek meg a publikus oldalon

A fenti korlátozások mellett, amennyiben a számla a fizetési határidőt követően kerül rendezésre, a késedelmes fizetés befolyásolja a felhasználó által feltöltött termékek jövőbeli megjelenítésének pozícióját, valamint kizárólag előre feltöltött gyűjtőszámlával lesz lehetősége használni a Galéria Savaria szolgáltatásait.

Ha a tartozás kiegyenlítése a számla kiállításától számított 45. napon sem történik meg, a Galéria Savaria a megadott elérhetőségek valamelyikén felszólítást küld havi rendszerességgel, amelynek díját (300 HUF/felszólítás vagy hitelesített eladók számára 1.5 USD/felszólítás) a késedelmi kamattal egyetemben a felhasználó következő számlájában számítjuk fel. Utolsó lépésként a Galéria Savaria az Általános Felhasználási Feltételek értelmében átadja a tartozást a követeléskezelő partnerének.
A követelésbehajtás költségei a számlatartozással rendelkező felhasználót terhelik. A követelésre átadott összeget kizárólag a követeléskezelőnek lehet megtéríteni. A kintlévőség behajtásának eredménytelensége esetén a Galéria Savaria bírósági úton érvényesítheti követelését.

Hogyan történik a jutalék felszámítása?

A Galéria Savaria a sikeres eladás után jutalékot számít fel az eladónak. A jutalék mértéke az eladási árból számított 5%.

A felhasználók minden egyes Galéria Savarián kötött tranzakciót értékelnek. Az értékelés segítségével a felhasználók megoszthatják a tranzakcióval, illetve az eladóval vagy vásárlóval kapcsolatos véleményüket, tapasztalatukat. Ezek lehetővé teszik azt, hogy a Galéria Savaria közösségének többi tagja véleményt alkosson az eladóról, vásárlóról és segítse döntését arra vonatkozóan, hogy akar-e üzletet kötni a felhasználóval.
Az értékelés során a felhasználók bejelölik, hogy a tranzakció sikeresen vagy sikertelenül zárult. Sikeres tranzakció esetén a rendszer az eladó értékelése alapján felszámítja a jutalékot.

Amennyiben egy adásvétel sikertelenül zárul, ezt az eladónak vagy a vásárlónak 21 napon belül kell jeleznie az értékelés leadásával, így jutalék nem kerül felszámításra az adásvétel után. Ezen időtartam támpontként is szolgálhat az eladó és a vásárló számára, amely jelzi, hogy legkésőbb a határidő lejárta előtt el kell rendezni az adásvétellel kapcsolatos teendőket. 21 napot követően is lehetősége van értékelni az adásvételt, ebben az esetben az értékelés leadása már nem befolyásolja a jutalék felszámítását.
Tudjon meg többet a sikertelen tranzakciókról és azok esetleges következményeiről.

Az egyik legfontosabb cél, amire a Galéria Savaria felhasználójaként törekednie kell, hogy pozitívan záródjanak az adásvételei. Ez fontos, hiszen a semleges és a negatív értékelések száma nemcsak a felhasználókban keltenek bizonytalanságot, de a Galéria Savaria rendszere is ezen minősítések alapján korlátozza a felhasználók státuszát. Amennyiben egy felhasználó a tranzakciókat monitorozó rendszerünk értelmezése szerint jelentős számú sikertelen tranzakcióban vesz részt vagy a jutalékfizetés elkerülése céljából megtévesztő értékelést ad, a felhasználói státusza végleges korlátozásra kerül. A korlátozás további regisztrációk indítását sem teszi lehetővé.

A Galéria Savarián hiszünk a véleménynyílvánítás szabadságában, az őszinte és nyílt kommunikációban. Közösségünk alapja a bizalom, amelynek alapvető eleme az őszinteség. Ezért arra kérjük Önt, hogy olyan értékeléseket tegyen közzé, amelyek a valóságnak megfelelnek, a lényegre szorítkoznak és hasznosak a Galéria Savaria közösségének.

Már befizettem a számlámat, mégis fizetetlenként szerepel az oldalon

Attól függően, hogy melyik fizetési opciót választotta a számla rendezéséhez változhat a befizetés átfutási ideje.

Bankkártyás fizetés: a sikeres befizetés pillanatában jóváírásra kerül a számla.
PayPal: a sikeres befizetés pillanatában jóváírásra kerül a számla.
Banki utalás: munkanapon a befizetést követő 24 vagy legkésőbb 48 órán belül jóváírásra kerül a számla.

Felhívjuk figyelmét, hogy a postai telepített utalványon történő befizetést, illetve a banki készpénzbefizetést nem támogatjuk. Az ezúton intézett befizetés azonosítása technikai okokból nem lehetséges, mivel a beérkező összegre vonatkozóan nem kapunk olyan információt, amely lehetővé tenné a befizető azonosítását.

Amennyiben már befizette a Galéria Savaria által kiállított számlát, viszont az összeg már huzamosabb ideje nem került jóváírásra, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot és írja meg a befizetéssel kapcsolatos információkat, hogy azok alapján ellenőrizhessük a befizetést.

Előre feltöltött egyenleggel szeretném használni a Galériát, lehetséges ez?

A Galéria Savaria egyenlegfeltöltési lehetőséget is biztosít az eladó termékkel rendelkező felhasználók számára, így biztosítva annak lehetőségét, hogy az eladó rugalmasan kezelhesse a díjak fizetését. A felhasználó saját belátása szerint bármikor feltöltheti az egyenlegét.

Az egyenlegfeltöltés csak a biztosított fizetési opciók segítségével történhet, jelenleg bankkártyás fizetéssel vagy PayPal-lal. Mivel a Galéria Savaria nem vezet egyedi bankszámlaszámot, banki utalással sajnos nem lehetséges az egyenleg feltöltése.

Egyenleg feltöltése:

  1. Kattintson a Pénzügyek menüpontra, majd válassza az egyenlegfeltöltés gombot
  2. Válassza ki a feltölteni kívánt összeget, majd kattintson a Mehet gombra
  3. Válasszon a fizetési opciók közül, majd adja meg a szükséges adatokat

A Galéria Savaria a felhasználó pozitív egyenlege esetén az egyenlegből vonja le az igénybe vett díjköteles tételek árát. Amennyiben a felszámolt tétel meghaladja az egyenlegen rendelkezésre álló összeget, a Galéria Savaria számlát állít ki a fennmaradt összegről.

Automatikusan levonták a bankkártyámról a számla összegét. Miért?

A hitelesített felhasználói státusz aktiválásával az eladó engedélyezi, hogy amennyiben a számlája a fizetési határidőig nem kerül rendezésre, abban az esetben a számla lejáratát követően annak az összege automatikusan levonásra kerül a fizetési határidő napján.

Ha egy felhasználó az eladói fiókját bankkártyás fizetéssel aktiválja, abban az esetben egyúttal a hitelesített felhasználói státuszt is megszerzi.

Hitelesített felhasználóként a számlát manuálisan is befizetheti a fizetési határidő előtt PayPal-lal vagy bankkártyás fizetéssel.

Ha a jövőben nem kívánja igénybe venni a könnyített számlabefizetés lehetőségét, vegye fel velünk a kapcsolatot. Mivel az automatikus számlabefizetés a hitelesített státusz részét képezi, a kikapcsolás a hitelesített státusz megvonásával jár.