Hajdú László ( Léva, 1938) Vegyes technika,Kompozíció
Feltöltés ideje: 2023. december 01. |
Termékkód: 1851498 |
Megtekintések: 93 |
Megfigyelők: 5 |
Ajánlatok: 0 ajánlat |
kalmana (131)
Somogy megye
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Téma: | absztrakt |
Technika: | vegyes technika |
Stílus: | absztrakt |
Hordozó: | papír |
Legnagyobb méret: | kicsi (35 cm-ig) |
Szignó: | nem szignózott |
Állapot: | korának megfelelő |
Eredetiség: | eredeti |
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre: | igen |
Eredetiségét szakértő megerősítette?: | igen |
Kompozíció,vegyes technika,papír.Keretezve,paszpartuban.
Mérete: 33x33 cm / 47x47 cm
Jelezve,hátoldalon.Kiállítási meghívó és a galéria pecsétje is látható.A kép a kiállítást követően lett vásárolva a Kaposfüredi Galériától.
A Szentendrén élő és alkotó Hajdú László az itt szárba szökkenő vizuális nyelvnek, a konstruktív festészetnek képviselője, a mai napig meghatározó, budapesti Stúdió kiállítások 1966-os tárlatán mutatkozott be, majd a hetvenes, nyolcvanas években a Műcsarnok a Dorottya Galéria, és a Francia Intézet is rendezett neki kiállítást. Később több külföldi csoportkiállításon vett részt Budapesten, Berlinben, Limburgban, Madridban, Münchenben, és mindvégig az Új Művésztelep tagjaként Szentendrén. 1963-ban végzett a Magyar Képzőművészeti Főiskolán, mesterei Domanovszky Endre, Kádár György, Barcsay Jenő voltak. Ezután bekapcsolódott a nemzetközi kapcsolatrendszerbe, tanulmányutakat tett Stuttgartban, Münchenben, Franciaországban, Olaszországban. 1966-1969 között Derkovits-ösztöndíjas. 1984-ben elnyerte a Szentendrei Grafikai Műhely nagydíját 2003-ban Munkácsy Mihály-díjat kapott. Alapító tagja a Szentendrei Grafikai Műhelynek, az Art’éria Galériának. 1968-tól él Szentendrén. Hosszú évek következetes munkájával hozta létre sajátos formarendszerét, amelyben a megszokott négyszögű képformától való eltérés és az expresszív, plasztikus részletekben gazdag, lírai geometria lett a védjegye. A redukált színkészlettel és geometriai alakzatokkal, a megszokott ecset helyett festőkéssel létrehozott festmény-objektjei tömegükkel is alakítják az őket körülvevő teret. Saját szavaival a művei „belső víziók metaforái” olyan egyensúlyi helyzeteket teremtenek meg, amelyek a valóságban egy finom mozdulattal kizökkenthetők lennének.
Archaikus, prehisztorikus hangulatú munkáiban a természeti erők, a föld, víz, levegő, tűz (nap) megjelenési formáit keresi.
Hajdú László ( Léva, 1938) festőművész
Székesfehérvárott Áron Nagy Lajos szakkörében ismerkedett meg a rajzolás és festés alapjaival. A budapesti Képzőművészeti Főiskolán Domanovszky Endre, Barcsay Jenő és Kádár György tanítványa volt.
1968 óta Szentendrén dolgozik, azóta szerepel hazai és külföldi tárlatokon. 1967-70 között Derkovits-ösztöndíjban részesült. Németországban,
Franciaországban és Olaszországban járt tanulmányúton. 1974-ben mutatkozott be Párizsban,a fiatal magyar festők tárlatán. Alapító tagja a Szentendrei Grafikai Műhelynek és az Art éria Galériának.1984-ben elnyerte a Szentendrei Grafikai Műhely nagydíját. 1989-91 között a Belvedere című művészeti folyóirat főszerkesztője. Főként a természetet és a tengert ábrázoló táblaképei mellett jelentősek kárpitjai és mozaiktervei is. Alkotásait a Magyar Nemzeti Galéria, a szentendrei Ferenczy Múzeum, a szolnoki Damjanich János Múzeum, a bolzanói Riz Collection és a szöuli Kim Collection őrzi.
Hajdú László : 1957–63: MKF, mesterei: Domanovszky Endre, Kádár György, Barcsay Jenő. 1966-69 között Derkovits-ösztöndíjas. 1964: Stuttgart, München; 1971: Franciaország, Olaszország; 1977: Pocitelju Nemzetközi Művésztelep. 1965-82 között Adriai-tengeri, Égei-tengeri, földközi-tengeri utazásokat tesz. 1984-ben elnyeri a Szentendrei Grafikai Műhely nagydíját. 1989-től 1991-ig a Belvedere című művészeti folyóirat képszerkesztője. 2002-ben a Pest Megyei Tárlat első díját kapja. A Római Magyar Akadémia ösztöndíjasa. 1968 óta él Szentendrén. Alapító tagja a Szentendrei Grafikai Műhelynek, az Art’éria Galériának.
Munkásságát Hann Ferenc a következőképpen jellemzi: „Soha nem a naturalisztikus formától vagy konkrét tájéményből indul el a lírai absztrakt foltfestészet felé, hanem a természeti erők: víz, levegő, föld formáját kutatja. A 80-as évekre egy új tendencia mutatkozik az oeuvre-ben: az érzékeny, indulatosan megfestett felület mögül idolok, ferde tornyok sejlenek fel, sarkukra állított négyzetek állnak a pszeudohorizonton. A 90-es évek elején összefoglaló igényű kiállítást rendez a budapesti Francia Intézetben, neogeometrikus sorozataiban Saint-John Perse gondolataira hivatkozva. Ezeken a munkákon mediterrán hangulatú emlékanyagra utalnak a mértanias formák. Négyzetei nem síkgeometriai jelek, hanem kultúrhistóriai szimbólumok. A 90-es évek derekára festészete egyre filozofikusabbá válik. Tábláin okkerek, sárgák, szürkék különféle árnyalatai töltik ki a képmezőt. A felületet sötét, határozott vibrálások, diagonálisok, horizontális rendek tagolják. Archetipikus hangulatú munkáinak legjellemzőbb vonása a tér virtuális felosztása. Piktúrája mégis tartalmaz szociális vonatkozásokat, amennyiben festészetét a monetáris világ elleni halk, de határozott tiltakozásnak tekinti.”
1975-ben a szentendrei Művésztelepi Galériában volt az első egyéni kiállítása. 1977: Műcsarnok, Bp.; 1989: Dorottya Galéria, Bp.; 1990: Francia Intézet, Bp.; 1991: Kunstsammlungen der Stadt Limburg; 1999: Üblacker Haus, München; Szentendrei Képtár; 2000: Künstlergilde G., Esslingen; 2002: Vigadó Galéria, Bp.; „Domus Homo Róma”, Art’éria G., Szentendre. Műveit az alábbi köz- és magángyűjtemények őrzik: Damjanich János M., Szolnok; Ferenczy Múzeum, Szentendre; MNG; Nemzetközi Modern Múzeum, Hajdúszoboszló; R. Riz Collection, Bolzano; Kim Collection, Szöul; Kolozsváry-gyűjtemény, Győr; Vass-gyűjtemény, Bp.; Haraszty-gyűjtemény, Bp.; Matzon-gyűjtemény, Solymár. Köztéri művei mozaikban vagy gobelinben kivitelezett alkotások: Mozaik (1970, Lábatlani Papírgyár); Gobelin (1970, Lábatlani Papírgyár); Mozaik (1983, Bp., Pest Megyei Köjál).
Művészetét méltató fontosabb írások. MUCSI A.: Előszó Hajdú László kiállításához (kat.), Műcsarnok, Bp., 1977; HANN F.: Mai mitológiák. Hajdú László kiállítása a Dorottya utcában, Belvedere, 1989/2; WEHNER T.: katalógus-előszó, Dorottya Galéria, Bp.; VAN DAM J.: Utazás a háromszög körül. Hajdú László képeiről, Művészet, 1989/9; HANN F.: katalógus-előszó, Francia Intézet, Bp., 1993; WEHNER T.: Ék-képek. Hajdú László festészetéről, Kortárs, 1994/7; SÍK Cs.: Mégsem veszett el. Hajdú László retrospektív katalógusa, 1996; KRIMMEL G.: Helyzetek és érzetek. Hajdú László festészete, Új Művészet, 1997. május-június; FÁBIÁN L.: A festészet rétegei, kat. bev. tan.; WEHNER T.: Rétegek rakódnak egymásra. Beszélgetés Hajdú Lászlóval. Portréfilm: Hajdú László kiállítása a Kaposfüredi Galériában, GULYÁS J., MTV, 1997.
Garanciális feltételek
Garancia: 30 nap |
Fizetési opciók
Banki előre utalás |
Szállítási opciók
Szállítás innen: Magyarország Feldolgozási idő: 3-5 munkanap A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását. | |
Postázás | 3000 HUF |