142x97cm Perlrott-Csaba Vilmos (1880-1955) Katedrális 1921 aukcionált festményEredeti Garanciával!
Feltöltés ideje: 2024. szeptember 16. |
Termékkód: 6036178 |
Megtekintések: 174 |
Megfigyelők: 14 |
antikenterior (857)
Pest megye
Hitelesített felhasználó
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Téma: | egyházi |
Technika: | olaj |
Hordozó: | vászon |
Legnagyobb méret: | nagy (80 cm-től) |
Szignó: | szignózott |
Állapot: | hibátlan |
Eredetiség: | eredeti |
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre: | igen |
Eredetiségét szakértő megerősítette?: | igen |
142x97cm Perlrott-Csaba Vilmos (1880-1955) Katedrális 1921 aukcionált festményEredeti Garanciával!
Utols kképen a festmény tisztítás előtti állapota látható. Vsak tisztítás konzerválás történt belefestés nem látható.
Mérete kerettel: 142x97cm Keret nélkül: 113x68cm Egyedi drága laparanyozott keretével.
Proveniencia: Kieselbach Galéria árverése 67.aukció 156.tétel
A fesményhez készült egy tanulmény is
Expresszionista katedrálisPerlrott Csaba Vilmos vad, expresszív ecsetvonásokkal megfogalmazott katedrális-belsője főhajtás a középkori művészet spiritualitása előtt. A háttérben egy nagy méretű mellékoltár olajképének széle látszik és a festményt körbevevő, magasba törő oszlopkötegek. Az előtérben egy színezett, drámai hatású szobor szinte elevenné téve: a szenvedő Krisztus, megkötözött kézzel, vállára vetett palásttal és kézbe fogott náddal (amit jogarként tűztek kezébe a gúnyolódó katonák, mikor „királyként” mutatták be a tömegnek). A jobb oldalon, némiképp a háttérben, a világos, éteri tisztaságot sugárzó feltámadt Megváltó látható, amint visszafordul az őt fel nem ismerő Mária Magdolna felé és azt mondja: ne érints engemet! (A latin változat – Noli me tangere – adta az ikonográfiai képtípus nevét.) Hasonló színes, élethű, drámai hatású szobrokat készítettek a spanyol faragók a késő gótikától kezdve a barokk korszakáig. Perlrott élőben tanulmányozta őket a spanyol katedrálisokban – Matisse inspirációját követve.Tiszta természetlátásPerlrott 1906-tól rendszeresen kijárt Párizsba, ahol beiratkozott Matisse szabadiskolájába. 1911-ben a fauve mestert követve Spanyolországba utazott. A francia festők már az 1860-as évektől tanulmányozták a kevéssé ismert spanyol klasszikusokat, mindenekelőtt Velázquez és Goya művészetét. Az expresszív formatorzítások és fauve erővonalak előképeit kereső modern alkotók pedig El Greco manierista festészetét fedezték fel maguknak a 20. század elején. (Perlrott is így tett, talán épp Nemes Marcell inspirációjára.) Minden modern és klasszikus hatás ellenére Perlrott magát „naturalistának” vallotta, ahogy az – egy újságírónak mondott szavaiból – egyértelműen kiviláglik: „művészetem tiszta természetlátáson alapszik, és csak a természet az, ami inspirál”. Az új látványokért viszont nyughatatlanul utaznia kellett, keresztül-kasul egész Európán. 1924 és 1934 között egy évtizeden át ingázott – feleségével, Gráber Margit festőművésszel együtt – három helyszín között, a nyarakat többnyire Nagybányán, a telet pedig Budapesten vagy Párizsban töltve.Avantgárd és gótikaBálint Aladár pontosan jellemezte az avantgárdból és a gótikából táplálkozó érett művészetét „Kubizmus és – gótika. Időben nagyon távol eső fogalmak. Perlrott művészetében kiegészítik egymást. Nagy szeretettel fordul a gótikus templomok felé, szinte belekábul a boltozatok végeláthatatlan erdejébe. Piranesi börtönrajzainak nagyvonalúsága, sötét miszticizmusa kap új formát, új értelmezést ilyen természetű műveiben. E gótikus életérzés, formalátás, tájképeinek, városképeinek, kompozícióinak egészen különös és egyéni zamatot ad. A vegetáció felviharzó nyugtalansága fokozottan mozgalmassá teszi képeit és heroikus képzeteket gyújt a szemlélőben. (…) A művész általában érdekessé tudja tenni absztrakcióit és nem érezzük véletlennek, önkényesnek realizált látomásait. Az emberi kéz beavatkozását ritkán fogadjuk törvényszerűnek, de ha a művész az igazság, a szükségszerűség hitét kelti bennünk, annyi új és változó irány szenvedő médiumaiban: meghódolunk teremtő tehetsége előtt és rá bízzuk magunkat.”
EZT A FESTMÉNYT NEM POSTÁZOM CSAK SZEMÉLYES ÁTVÉTEL !
Azonnal falra akasztható szép állapotban,
Minden festményem örökös eredetgaranciával árulom pénzvisszafizetési garanciával!
Törekszem rá hogy termékeimet mindíg a legjobb áron , és állapotban értékesítsem ezt több száz elégedett vásárlóm bizonyítja pozitív értékelésével !
Személyes átvétel Zsámbékon lehetséges .
Kérem ha ideje engedi tekintse meg termékeimet!
Garanciális feltételek
Garancia: 1 év |
Fizetési opciók
Banki előre utalás |
Készpénz |
Szállítási opciók
Szállítás innen: Magyarország Feldolgozási idő: 1-2 munkanap |
|
Személyes átvétel
|
Zsámbék |