142x97cm Perlrott-Csaba Vilmos (1880-1955) Katedrális 1921 aukcionált festményEredeti Garanciával!


6.999.999 HUF 19,072.15 USD

Garancia: 1 év  
Személyes átvétel
Termék információk
Feltöltés ideje: 2024. szeptember 16.
Termékkód: 6036178
Megtekintések: 174
Megfigyelők: 14
Eladó adatai

antikenterior (857)    
Pest megye

Hitelesített felhasználó

Válaszadás: 91%-ban26 perc alatt
Pozitív értékelések: 100%
Utolsó belépés: Ma, 14:52
Regisztráció: 2012. április 26.
Miért választják a vásárlók a Galéria Savariát?
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Az eladó eredetiként jelölte meg az alkotást, amelyre 1 év pénzvisszafizetési garanciát vállal. Az eladó állítása szerint az eredetiséget szakértő is megerősítette.
Téma:egyházi
Technika:olaj
Hordozó:vászon
Legnagyobb méret:nagy (80 cm-től)
Szignó:szignózott
Állapot:hibátlan
Eredetiség:eredeti
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre:igen
Eredetiségét szakértő megerősítette?:igen

142x97cm Perlrott-Csaba Vilmos (1880-1955) Katedrális 1921 aukcionált festményEredeti Garanciával!

Utols kképen a festmény tisztítás előtti állapota látható. Vsak tisztítás konzerválás történt belefestés nem látható.

Mérete kerettel: 142x97cm Keret nélkül: 113x68cm Egyedi drága laparanyozott keretével.

Proveniencia: Kieselbach Galéria árverése 67.aukció 156.tétel

A fesményhez készült egy tanulmény is

Expresszionista katedrálisPerlrott Csaba Vilmos vad, expresszív ecsetvonásokkal megfogalmazott katedrális-belsője főhajtás a középkori művészet spiritualitása előtt. A háttérben egy nagy méretű mellékoltár olajképének széle látszik és a festményt körbevevő, magasba törő oszlopkötegek. Az előtérben egy színezett, drámai hatású szobor szinte elevenné téve: a szenvedő Krisztus, megkötözött kézzel, vállára vetett palásttal és kézbe fogott náddal (amit jogarként tűztek kezébe a gúnyolódó katonák, mikor „királyként” mutatták be a tömegnek). A jobb oldalon, némiképp a háttérben, a világos, éteri tisztaságot sugárzó feltámadt Megváltó látható, amint visszafordul az őt fel nem ismerő Mária Magdolna felé és azt mondja: ne érints engemet! (A latin változat – Noli me tangere – adta az ikonográfiai képtípus nevét.) Hasonló színes, élethű, drámai hatású szobrokat készítettek a spanyol faragók a késő gótikától kezdve a barokk korszakáig. Perlrott élőben tanulmányozta őket a spanyol katedrálisokban – Matisse inspirációját követve.Tiszta természetlátásPerlrott 1906-tól rendszeresen kijárt Párizsba, ahol beiratkozott Matisse szabadiskolájába. 1911-ben a fauve mestert követve Spanyolországba utazott. A francia festők már az 1860-as évektől tanulmányozták a kevéssé ismert spanyol klasszikusokat, mindenekelőtt Velázquez és Goya művészetét. Az expresszív formatorzítások és fauve erővonalak előképeit kereső modern alkotók pedig El Greco manierista festészetét fedezték fel maguknak a 20. század elején. (Perlrott is így tett, talán épp Nemes Marcell inspirációjára.) Minden modern és klasszikus hatás ellenére Perlrott magát „naturalistának” vallotta, ahogy az – egy újságírónak mondott szavaiból – egyértelműen kiviláglik: „művészetem tiszta természetlátáson alapszik, és csak a természet az, ami inspirál”. Az új látványokért viszont nyughatatlanul utaznia kellett, keresztül-kasul egész Európán. 1924 és 1934 között egy évtizeden át ingázott – feleségével, Gráber Margit festőművésszel együtt – három helyszín között, a nyarakat többnyire Nagybányán, a telet pedig Budapesten vagy Párizsban töltve.Avantgárd és gótikaBálint Aladár pontosan jellemezte az avantgárdból és a gótikából táplálkozó érett művészetét „Kubizmus és – gótika. Időben nagyon távol eső fogalmak. Perlrott művészetében kiegészítik egymást. Nagy szeretettel fordul a gótikus templomok felé, szinte belekábul a boltozatok végeláthatatlan erdejébe. Piranesi börtönrajzainak nagyvonalúsága, sötét miszticizmusa kap új formát, új értelmezést ilyen természetű műveiben. E gótikus életérzés, formalátás, tájképeinek, városképeinek, kompozícióinak egészen különös és egyéni zamatot ad. A vegetáció felviharzó nyugtalansága fokozottan mozgalmassá teszi képeit és heroikus képzeteket gyújt a szemlélőben. (…) A művész általában érdekessé tudja tenni absztrakcióit és nem érezzük véletlennek, önkényesnek realizált látomásait. Az emberi kéz beavatkozását ritkán fogadjuk törvényszerűnek, de ha a művész az igazság, a szükségszerűség hitét kelti bennünk, annyi új és változó irány szenvedő médiumaiban: meghódolunk teremtő tehetsége előtt és rá bízzuk magunkat.”

EZT A FESTMÉNYT NEM POSTÁZOM CSAK SZEMÉLYES ÁTVÉTEL !

Azonnal falra akasztható szép állapotban,

Minden festményem örökös eredetgaranciával árulom pénzvisszafizetési garanciával!

Törekszem rá hogy termékeimet mindíg a legjobb áron , és állapotban értékesítsem ezt több száz elégedett vásárlóm bizonyítja pozitív értékelésével !


Személyes átvétel Zsámbékon lehetséges .
Kérem ha ideje engedi tekintse meg termékeimet!

Garanciális feltételek

Garancia: 1 év  

Fizetési opciók

Banki előre utalás
Készpénz

Szállítási opciók

Szállítás innen: Magyarország
Feldolgozási idő: 1-2 munkanap
Személyes átvétel
Zsámbék

Mások ezeket keresték még