ZA417.10 Dr. Kosslaka János BME műegyetemi tanár - hídépítő tervezőmérnök -névjegykártya 1930k
Feltöltés ideje: 2024. február 20. |
Termékkód: 4844988 |
Megtekintések: 20 |
Megfigyelők: 0 |
arwayantika (1285)
Békés megye
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Kossalka János (Vajdahunyad, 1872. március 19. – Hatvan, 1944. szeptember 20.) hídépítő mérnök, egyetemi tanár, számos nagy folyami híd tervezője.
Tanulmányait 1893-ban végezte el a budapesti József Nádor Műszaki egyetemen, majd Kherndl Antal mellett tanársegédként dolgozott. Miniszteri megbízásból, állami ösztöndíjjal 1896-ban kétéves külföldi tanulmányútra indult. 1898-tól a Magyar Királyi Államvasutak szolgálatába állt, később a Kereskedelmi Minisztérium főmérnöke lett, ilyen beosztásában Németországban, Franciaországban és Angliában tett újabb tanulmányutakat.
Kossalka 1903-ban a szegedi vasúti Tisza-hídon végzett részletes statikai vizsgálatából írt tudományos értekezésével kapta meg, Zielinski Szilárd után Magyarországon a második műszaki doktori címet. 1906-tól a műegyetem magántanára és mint meghívott előadó, a hídépítéstan előadója, illetve gyakorlati oktatója lett.
A Kereskedelmi Minisztérium segítségével 1909-ben újabb, hídépítéssel kapcsolatos szakmai tanulmányútra kelt, ezúttal Kanadába és az Amerikai Egyesült Államokba, ahol először mint üzemi mérnök, később mint tervező dolgozott. 1911-től a minisztérium főtanácsosává nevezték ki.
Negyed századon át, 1916-tól 1941-ig volt a budapesti műegyetem I. számú hídépítéstan tanszék professzora. Az 1920-as évek végétől a Budapesti Mérnöki Kamara elnöke, aki elsőként szorgalmazta az elhelyezkedni nem tudó diplomások érdekeinek képviseletét.[1] A Keresztény Gazdasági Párt tagjaként 1926–1934 között országgyűlési képviselő volt. 1937-től a Magyar Mérnök- és Építész Egylet tiszteletbeli tagjává választották.
A hídelmélet és statika, valamint a hídépítés terén egyaránt kimagasló és úttörő munkát végzett Kossalka családjával együtt bombatámadás áldozata lett.
Kossalka tervei szerint épült át a fél évszázadon át faszerkezetű hídként üzemelő makói vasúti Maros-híd, a karbonacélból készült rácsos, Gerber-csuklós hidat 1925. június 6-án adták át a forgalomnak.[2]
A világháború után Budapesttől délre az első közúti átkelést biztosító dunaföldvári Duna-híd (ma Beszédes József híd) tervezését tervpályázaton nyerte el. Az 1930. november 23-án felavatott négynyílású híd, folytatólagos többtámaszú, alsópályás, rácsos szegecselt, másodrendű rácsozással ellátott gerendahíd volt.[3]
A Boráros térnél létesítendő Duna-híd (ma Petőfi híd) pályázatán első díjat nyert 1930-ban, azonban a feltételek módosítása miatt a híd kivitelezése mégsem az ő tervei alapján készült el.
Kossalka Wälder Gyula építésszel közösen nyerte el az óbudai Árpád híd tervezésére kiírt pályázatot. A 928,0 m hosszú felsőpályás, tömör gerinclemezes, többtámaszú gerendatartós híd építését 1939-ben kezdték meg, azonban a második világháború megakasztotta az építkezést. Az acélanyagokkal való takarékosság jegyében, csak a két középső főtartóhoz kapcsolódó szerkezetek megépítésével a hidat 1950. november 7-én adták át a forgalomnak.
wiki
kopottas
A listázott tétel állapota: kép szerinti tartásban
Postaköltség: a posta.hu díjtáblázata szerint.
Postázás HETENTE EGYSZER. Általában a hét első vagy második napján postázom a küldeményeket (hétfő vagy kedd). Kérem győződjön meg arról, hogy az Ön postacíme rendelkezésemre áll-e. Köszönöm.
Kifizetés: banki átutalással lehetséges, banki pénztári befizetés esetén a postaköltség 275 forinttal nő. Készpénzt sajnos nem tudok elfogadni.(személyes átvétel esetén is átutalással szükséges rendezni a kifizetést.)
BANKI PÉNZTÁRI BEFIZETÉS ESETÉN 275Ft extra költség terheli a vásárlót.
Átvétel: postai úton, személyesen a járvány ideje alatt nem lehet átvenni a tételeket.
Sima küldemény postázását csak pár olcsó tétel esetén tudom vállalni, előre leadott visszajelzés esetén, a sima küldeményekért felelősséget nem tudok vállalni.
Élő licit esetén 2 hétig összevárom a tételeket. Kérem, amikor befejezte a vásárlást írjon üzenetet. Általában az összevárást nagyon vásárlóbarátként kezelem, az előzetes egyeztetés hasznos és mindig szívesen veszem.
Garancia : 1-2 darabos tételek esetén visszavásárlási garancia az átvételtől számítva 2 héten belül (nem érvényes a 'lot' és 'bulk' típusú tételekre). Minden esetleges problémára nagy figyelmet fordítok és igyekszem gyorsan, megfelelően kezelni. Ha bármi gond előfordul kérem jelezze e-mailben. Egy aukció számomra akkor záródik le ha a vásárló meg volt elégedve.
Kapcsolattartás : Az aukció befejezése után 0-2 órán belül általam írt automata galeriasavaria üzenetben megkapja a szükséges adatokat, ha ezen kívül még más adatra is szüksége van lépjen kapcsolatba velem email-ben. Nehezen ér el mobil telefonon, csak ritkán használom. Adódó probléma esetén ha szükséges felhívom. Ha nem válaszolok munkanapokon 0-48 órán belül az Ön által írt e-mailre, akkor valami gond adódott, vagy nem kaptam meg az e-mailt, vagy beteg lettem, esetleg váratlanul elutaztam.Előre is elnézést kérek ha ilyen előfordul.
Hétvégén és ünnepnapokon csak a legszükségesebb esetben válaszolok az e-mailekre.
A megvásárolt tételeket a vásárló által megadott postacímre számlázom (ha más címre kell kérem hogy küldje el e-mail-ben). Jogi személy és egyéni vállalkozó esetén kérem hogy az adószámát adja meg a számlázáshoz.
Kérdésére szívesen válaszolok.
Jó licitálást kívánok!
arwayantika
Garanciális feltételek
Garancia: 30 nap |
Fizetési opciók
Banki előre utalás |
Szállítási opciók
Szállítás innen: Magyarország Feldolgozási idő: 3-5 munkanap A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását. | |
Postázás | 795 HUF |
Egyéb | 250 - 795 HUF |
Bárhova | 3200 HUF |