0Z649 Judges : The New Forth Road Bridge
Feltöltés ideje: 2023. december 05. |
Termékkód: 2888439 |
Megtekintések: 82 |
Megfigyelők: 0 |
Ajánlatok: 0 ajánlat |
antikvitasok (3014)
BUDAPEST
Hitelesített felhasználó
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Téma: | tájkép |
Hordozó: | papír |
Szignó: | szignózott |
Eredetiség: | eredeti |
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre: | igen |
Eredetiségét szakértő megerősítette?: | igen |
Papír grafit ceruzarajz, üveglap mögött, fenyő keretben. Jelezve jobbra lent: JUDGES Mű címe középen lent: THE NEW FORTH ROAD BRIDGE
Szélesség: 35.5 cm
Magasság: 29 cm
Súly: 0.745 kg
A kép mérete keret nélkül: 18 x 25 cm
Forth Road híd
Forth Road híd
Kilátás South Queensferry-ből
Koordináták56 ° 00′03 ″ é 03 ° 24′15 ″ Wkoordinátái: 56 ° 00′03 ″ é 03 ° 24′15 ″ ny.
hordoz
- Gépjárművek ( A9000 út ) [a]
- Kerékpárosok (1. nemzeti kerékpárút)
- gyalogosok
- Vezető nélküli buszok (próbaszolgálat , 2021-ig)
KeresztekForth of Forth
helyszínEdinburgh és Fife , Skócia
Hivatalos névForth Road híd
FenntartjaSkócia szállítása
JellemzőkTervezésFüggőhíd
Teljes hossz2,512 m (8,241 ft) [2]
Szélesség33 m (108 láb) kétsávos, kétsávos autópálya , két kerékpár- / gyalogút[2]
Magasság156 m (512 láb) [3]
Leghosszabb időtartam1,006 m (3,301 ft) [2]
Az alábbiak szerint44,3 m (145 láb) [2]
TörténelemÉpítette:Sir William Arrol & Co. , Cleveland Bridge & Engineering Company ésDorman Long
Nyitott1964. szeptember 4
StatisztikaNapi forgalom65 000 vpd (2012. évi adatok) [4]
díjIngyenes 2008. február 11-től
Forth Road híd
Forth Road híd
Térkép megjelenítése Edinburgh-banTérkép megjelenítéseMutasd az összeset
A Forth Road Bridge egy függőhíd a kelet-közép- Skóciában. A híd 1964-ben nyílt meg, és abban az időben volt a világ leghosszabb függőhídja az Egyesült Államokon kívül. [5] A híd ível át a Firth of Forth összekötő Edinburgh , a South Queensferry , hogy Fife , a North Queensferry . Egy évszázados kompjárat váltotta fel a járművek, a kerékpárosok és a gyalogosok szállítására az egész Forth-en; A vasúti kereszteződéseket a közeli 1890-ben megnyílt Forth-híd hajtja végre.
A skót parlament 2008 februárjától a hídon történő autópályadíjak lebontásáról szavazott. [6] A szomszédos Queensferry kereszteződést 2017 augusztusában nyitották meg, hogy az M90-es autópálya a Forth- hegység mentén szálljon, helyettesítve a tervezési kapacitást meghaladó Forth Road-hídot. [7] A csúcspontján a Forth Road-híd napi 65 000 járművet szállított.
A Forth Road-híd később javítás és felújítás céljából bezárásra került. 2018 februárjában nyitotta meg újra, és ma már külön dedikált tömegközlekedési folyosónak nevezték ki, a buszoktól és a taxiktól eltérő gépjárművekhez való hozzáféréssel korlátozva; [a] A gyalogosok és a kerékpárosok továbbra is használhatják a hídot. [8] 2021-től vagy azt megelőzően a Stagecoach Fife az első járművezető nélküli buszpróbát hajtja végre az Egyesült Királyságban az utasok szállítására egy parkoló-útvonalon, amelynek fő része a Forth Road-híd. [9]
Történelem [ szerkesztés ]
Az első átkelést a híd helyén a 11. században Margaret , III . Malcolm király királynője hozta létre , aki kompjáratot alapított vallásos zarándokok Edinburgh-ből a Dunfermline-apátságba és a St. Andrews-ba történő szállítására . [10] Létrehozása Queensferry és Észak Queensferry kikötővárosaihoz vezetett, amelyek ma is fennmaradnak; az utaskomp szolgáltatás megszakítás nélkül folytatta több mint 800 éve. Már az 1740-es években javaslat volt a közúti keresztezésről, bár életképességét csak a Forth-híd 1890-es építése után vették figyelembe [11].
A kereszteződés fontosságát a járműforgalom szempontjából alátámasztották, amikor a Nagy-Britannia közúti számozási rendszerét az 1920-as években elkészítették. A tervezők azt kívánják, hogy az A9-es útszakasz az itt átkerüljön az Északi-partra , bár az a hajó, hogy ezen út részeként komp-kereszteződést nevezhessen , az A90-es számot jelöli ki. [12]
Az 1920-as és 1930-as években több közúti átkelés lobbizott, amikor az egyetlen jármű-átkelés egyetlen személy- és járműkomp volt. Sir William Denny az 1930-as években támogatta e szolgáltatás kibővítését, a London és az North Eastern Railway nevében két további kompot szállítva és üzemeltetve a közeli vasúti híd kiegészítésére. Sikereiknek köszönhetően az 1940-es és az 1950-es években még két komphoz csatlakoztak [13] , addigra a kompok évente 40 000 kereszteződést hajtottak végre, 1,5 millió utast és 800 000 járművet szállítva.
Design [ szerkesztés ]
Az akkori legújabb és a legközelebbi híd ível át a Forth (a Kincardine Bridge , 1936-ban épült), még mindig mintegy 15 mérföldre (24 km), felfelé irányuló, a felszökő kereslet útátjárónak között Edinburgh-ban és Fife [14] arra késztette a brit kormánylétrehozására a Forth Road Bridge vegyes bizottsága (FRBJB) az 1947-es parlamenti törvény által , amely a kompszolgáltatást felváltó új híd végrehajtásának felügyeletére irányul. [15]A két oldal hatóságai 1955-ben kivizsgálták és alternatív sémát készítettek a torkolat alatti alagútra. Ezt Maunsell-rendszerként ismerték, és előrejelzése szerint valamivel közelebb halad a vasúti hídhoz, mint a jelenlegi közúti hídhoz. A rendszert túl ambiciózusnak hagyták el, és ehelyett híd épült. [16]
Építés [ szerkesztés ]
Építés alatt 1962 júliusában
A végleges építési tervet 1958 februárjában fogadták el, és a munka szeptemberében kezdődött. [17] Mott, Hay és Anderson, valamint Freeman Fox és Partners elvégezték a tervezést és a Sir William Arrol & Co. , a Cleveland Bridge & Engineering Company és a Dorman Long 11,5 millió font összegű hídépítésének közös vállalkozását a projekt összköltsége, beleértve a közúti összeköttetéseket és az átrendezéseket, 19,5 millió font volt. A rezidens tervezőmérnök John Alexander King Hamilton FRSE (1900–1982).
Garanciális feltételek
Garancia: örökös |
Fizetési opciók
Banki előre utalás |
Készpénz |
Postai utánvétel |
PayPal |
Szállítási opciók
Szállítás innen: Magyarország Feldolgozási idő: 1-2 munkanap A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását. | |
Személyes átvétel | Budapest IX. |
MPL - csomagautomata | 1900 HUF |
MPL - házhozszállítás | 2200 HUF |
PostaPont | 1900 HUF |