FK/336 - Czétényi Vilmos – Harlekin és Pegazus III. – színes monotípia


30.000 HUF 80.91 USD

Garancia: 30 nap  
Termék információk
Feltöltés ideje: 2023. augusztus 10.
Termékkód: 4707693
Megtekintések: 266
Megfigyelők: 3
Ajánlatok: 0 ajánlat
Eladó adatai

Hellboy1 (1420)  
Békés megye

Hitelesített felhasználó

Válaszadás: 94%-ban3 óra alatt
Pozitív értékelések: 100%
Utolsó belépés: Tegnap, 21:54
Regisztráció: 2019. augusztus 03.
Miért választják a vásárlók a Galéria Savariát?
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Az eladó eredetiként jelölte meg az alkotást, amelyre 30 nap pénzvisszafizetési garanciát vállal. Az eladó állítása szerint az eredetiséget szakértő is megerősítette.
Hordozó:papír
Stílus:absztrakt
Kor:1970-1989
Szignó:szignózott
Állapot:korának megfelelő
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre:igen
Eredetiség:eredeti
Eredetiségét szakértő megerősítette?:igen

Eladásra kínálom Czétényi Vilmos (1928-2003) – Harlekin és Pegazus III. című színes monotípiáját. A technikáról lentebb bővebben írok. A művész a monotípia hazai legnevesebb képviselője. A papírra készült absztrakt mű viszonylag ritkán bukkan fel, valamikor a XX. század második felében készült. A grafikus szignója a jobb alsó, a mű címe pedig a bal alsó részén található. A papír enyhén – alig észrevehetően – hullámos. A grafika az eredeti, lakkozott, kicsit kopottas natúr léckeretben, paszpartuval, üveg mögött, azonnal falra akasztható állapotban van.

Téma: absztrakt

Technika: színes monotípia

Hordozó: papír

Kora: XX. század második fele

Szignó: van (jobbra lent), cím (balra lent)

Keret: eredeti, lakkozott, natúr léckeret, paszpartuval, üveggel

Méret: 25 x 34 cm (keret nélkül), 53 x 63 cm (kerettel)

Állapot: korának megfelelő

A postázás a vevő igényével egyeztetve a mindenkor aktuális díjak szerint történik, kizárólag előre utalást követően, gondosan csomagolva.

Kérem, amennyiben van még kérdése a termékről, akkor lehetőleg annak megvásárlása előtt és ne utána kérdezzen.

Kérem tekintse meg a többi termékemet is. Köszönöm!

Néhány gondolat a művészről:

Czétényi Vilmos (Budapest, 1928 – Budapest, 2003.) alkalmazott- és képgrafikus, festőművész. 1928. szeptember 26-án született Budapesten. 1942-46 között az Iparművészeti Iskola díszítő-festő szakán tanult. 1948-tól a Képzőművészeti Főiskola hallgatója. 1953-ban festőművész diplomát szerzett. Mesterei: Bernáth Aurél, Bencze László, Berény Róbert és Domanovszky Endre, tanította Barcsay Jenőés Szőnyi István is. A Főiskolán 2 évig Berény Róbert tanársegédje volt. 1954-től kiállító művész. Alapítója, majd vezetőségi tagja volt a Fiatal Művészek Alkotóközösségének. Szintén alapítója a költőkből, írókból és képzőművészekből álló Átlók Művészcsoportnak és késobb az Új Átlóknak is. 1959-től tanári állást vállalt a Kirakatrendező Iskolában. Itt rajzot, grafikát és reklámgrafikát tanított, majd 1974-tól 1981-ig az iskola igazgatója volt. Részt vett a Magyar Reklámszövetség létrehozásában. Könyveket illusztrált, rajzait folyóiratok közölték, kulturális plakátokat, emblémákat és kiadványokat tervezett. Nemzetközi kiállításokra installációkat készített. 1976-tól tagja lett a Képzőművészek Szövetségének, tagja volt továbbá a Magyar Festők Egyesületének, megalakulásától a Bernáth Aurél Társaságnak, a Művészeti Társaságok Független Fórumának, valamint a Zuglói Képzomuvészek Társaságának. A festészet mellett muvészi grafikával is foglalkozott, a monotypia egyik legtekintélyesebb magyar mestere. 1992-ben kiadott Monotypiák című albumában mutatta be fő műveit. A hagyományok tisztelete mindig erősen élt művészetében.
Drámai, egyéni hangvételű grafikai lapjain az embert és az emberiséget érinto alapvető élményeket dolgozza fel, szimbolikus célzattal, a harmóniateremtés igényével. A gondolat és az érzelmek kifejezése nála rendkívüli rajztudással párosul.

Egyéni kiállítások:

1954 • Dürer Terem, Budapest • Kispesti Művelődési Ház, Budapest
1967 • Művelődési Ház, Várpalota
1968 • Béri Balogh Ádám Múzeum, Szekszárd
1972 • Fényes Adolf Terem, Budapest
1975 • Művelődési Ház, Leninváros
1984, 1986 • Csili Művelődési Ház, Budapest
1986 • Várszínház Galéria, Budapest
1987 • Soroksári Kisduna Galéria, Budapest • Rudnay Terem, Eger
1992 • Gaál Imre Galéria, Budapest

Válogatott csoportos kiállítások:

1954 • 5. Magyar Képzőművészeti kiállítás, Műcsarnok, Budapest
1976 • Fényes szelek nemzedéke, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
1985 • II. Táblaképfestészeti Biennálé, Szeged
1989 • Átlók művészcsoport, Gaál Imre Galéria, Budapest-Pesterzsébet • Kép ’90, Műcsarnok, Budapest.
1990-91 • bemutatkozott több francia nagyvárosban.

Művek közgyűjteményekben:

Hansági Múzeum, Mosonmagyaróvár • Hatvany Lajos Múzeum, Hatvan • Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Pesterzsébeti Múzeum, Budapest • Református Egyházi Gyűjtemény, Kecskemét.

Díjak, elismerések:

1988. Pesterzsébeti Tavaszi Tárlat első díja

Egy kis információ a technikáról:

A monotípia a festészet és a grafika határmezsgyéjén található képzőművészeti technika. Lényege, hogy egy fémlemezre készült festményt lenyomatnak. A nyomóforma sima, ezüstözött vagy nikkelezett fémlemez vagy üveglap, amelyre a művész hígítatlan olajfestékkel festi a képet nagyon vékony rétegben. A festék szétterítése, formálása történhet ecsettel vagy ujjakkal. A csúcsfényeknél a lemez csupasz marad, vagy ronggyal letörlik, itt a papír fehérsége fog érvényesülni. Ha elkészült a festmény, a réznyomatokhoz használt sajtóban megnedvesített papírra nyomtatják át a kissé felmelegített lemezről a még friss képet. Az így készült nyomat színei lazúrosan egymásbafolynak, az akvarellhez hasonlítanak. Csak egyetlen példány készíthető vele, viszont a fémlemez tisztítás után újra használható. Monotípia úgy is készülhet, hogy a sima felületű fém vagy üveglemezre festékező hengerrel egyenletes festékréteget visznek fel, melyre egy lapot fektetnek, amit előtte célszerű finoman hintőporral bedörzsölni, hogy ne ragadjon a felfestékezett lemezre. Ezután még egy lapot fektetnek fel, ezeket lerögzítik hogy ne mozoghassanak el. A legfelső lapra a művész különböző keménységű ceruzával vagy más rajzeszközzel egy rajzot visz fel. A rajzeszköz nyomása miatt a felfestékezett lemezről a festék átkerül a ráfektetett lapra. Ezzel létrejön a rajzról az egyszeri nyomat. Többszínű nyomat is készíthető ha a lemezt egy másik színnel festékezik fel majd megismétlik az eljárást. Ezen kívül ha a lemezt (melyről a megfelelő helyeken már átkerült a festék a lapra) a sajtóban lenyomtatják, megkapható a nyomat negatív képe is. Az így készült nyomatok viszont a használt rajzeszköz (ceruza, toll) sajátosságait hordozzák magukban. A monotípiát Giovanni Benedetto Castiglione itáliai festő és rézmetsző találta fel az 1640-es években, de a későbbiekben viszonylag ritkán alkalmazták. Edgar Degas szívesen folyamodott e technikához.

Garanciális feltételek

Garancia: 30 nap  

Fizetési opciók

Banki előre utalás
Készpénz
PayPal  

Szállítási opciók

Szállítás innen: Magyarország
Feldolgozási idő: 3-5 munkanap
A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását.
Személyes átvételGyula
Egyéb2500 - 3500 HUF
Külföldi szállítás
Az eladó ezt a terméket nem szállítja külföldre.

Mások ezeket keresték még