Termékek
Összes kategóriában
részletes keresés

​Thomas Elsaesser: A német újfilm​ 2004.7500.-Ft,vagy ajánljon.


7.500 HUF 24.17 USD

Termék információk
Feltöltés ideje: 2020. június 24.
Termékkód: 3029995
Megtekintések: 38
Megfigyelők: 0
Ajánlatok: 0 ajánlat
Eladó adatai
 

sharky1 (348)   
Heves megye

Hitelesített felhasználó

Gyorsan válaszol az üzenetekre
Pozitív értékelések: 99.26%
Utolsó belépés: Ma, 09:28
Regisztráció: 2018. június 18.
Állapot:

Sok ceruzás aláhúzással.

Thomas Elsaesser: A német újfilm 2004.

SZERZŐ
Thomas Elsaesser
SZERKESZTŐ
Vincze Teréz
FORDÍTÓ
Dobay Ádám
Gergely Gábor
Vincze Teréz
LEKTOR
Liszka Tamás

Kiadó:Új Palatinus Könyvesház Kft.
Kiadás helye:Budapest
Kiadás éve:2004
Kötés típusa:Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám:486 oldal
Sorozatcím:Palatinus filmkönyvek
Nyelv:Magyar 
Méret:24 cm x 17 cm
ISBN:963-9487-67-8
Megjegyzés:Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.

Az európai újhullámok hatvanas évekbeli lecsengése után a következő, mozgalom jellegű filmes formáció az úgynevezett „német újfilm" volt. A korabeli magyar szakirodalomban gyakran (nem túl szerencsés módon) német újhullámnak is nevezett irányzat a hetvenes évek közepén szerzett nemzetközi hírnevet, s olyan alkotók fémjelzik, mint Rainer Werner Fassbinder, Wim Wenders, Werner Herzog, Volker Schlöndorff vagy Margarethe von Trotta.
Thomas Elsaesser nagyszabású könyve, kiterjedt háttéranyagra támaszkodva azt vizsgálja, milyen történeti, politikai és gazdasági körülmények tették lehetővé a második világháború után Nyugat-Németországban az irányzat megszületését, majd milyen tényezők formálták annak alakulását. A könyv kiemelkedő erénye, hogy mind az irányzat, mind a rendezői életművek és az egyes filmek vizsgálatakor is számos nézőpontot alkalmaz: a történeti és politikai perspektívából végrehajtott elemzései mellett, műfaj-, szerző-, kultúra- és társadalomelméleti meglátásai is megvilágító erejűek. Különösen izgalmasak a sajátos nyugatnémet filmtámogatási rendszert, valamint a televíziónak a filmkultúrában betöltött szerepét bemutató részek, melyek máig érvényes tanulságokkal szolgálhatnak a magyar filmszakma számára is.
Fassbinder 1982-es halála, ha nem is végpontja, de töréspontja a mozgalomnak, mely a nyolcvanas évekre egyébként is háttérbe szorult a Nyugat-Európában megerősödő, nemzetközi koprodukciók által képviselt filmes fősodorhoz képest.
A könyv - minthogy a mozgalom előtörténetének alapos vizsgálatát is tartalmazza - lényegében a második világháborútól a nyolcvanas évek közepéig terjedő időszak átfogó (nyugat)német filmtörténeteként is felfogható. A német újfilm 1989-es első megjelenése után tizenöt évvel is az irányzat egyik legfontosabb és legkimerítőbb feldolgozásának számít.
Thomas Elsaesser az Universiteit van Amsterdam Film és Televíziós Tanulmányok tanszékének professzora. A német film történetét tárgyaló fontosabb kötetei: A Second Life: German Cinema's First Decades (1996), Fassbinder's Germany: History, Identity, Subject (1996), Weimar Cinema and After: Germany's Historical imaginary (2000). 

TARTALOM

Köszönetnyilvánítás 5
Bevezetés
„Jönnek a németek?" 7
Szerzői film vagy közönségfilm? 9
Nemzeti film: imázs vagy blamázs? 13
1. Filmipar - filmtámogatás
Egy termék ellőállítása 17
Hollywood megoszt és uralkodik 18
1945: nincs új kezdet 22
A függetlenség illúziója 25
Kormányzati beavatkozás: szponzor vagy cenzor? 28
Az Orberhauseni Nyilatkozat: kultúraexport-támogatás 31
„Építsünk Rolls-Royce-ot egy bicikli árából" 36
A mozi mint Kultur 40
A kultúra mint kereskedelem 42
„Minőség" a támogatásban 45
A televízió szerepe 47
2. A régi, a fiatal és az új: a kommerszfilm, a művészfilm és a szerzői film?
„A filmtámogatás nem nyugdíjalap" 57
„A németek egyszerűen nem járnak moziba" 59
A „kulturális" filmgyártási mód 62
Támogatás és önkifejezés: az Autorenfilm 65
Legitimitás és legitimálás 71
A romantika és a Kultur 75
Szerzőorientált versus témaorientált filmkészítés 79
Tartalomközpontú versus érzelemközpontú 83
A koherens nézői pozíció felé? 88
Játékfilmkészítés dokumentansta módszerekkel 92
Pornográfia és művészfilm: Oberhausen kommercializálódása 95
Az Oberhausen-stílus: kétfajta nézőség 98
3. A szerző a filmben: az önkifejezés mint önreprezentáció
A szerző mint esztétikai szakértő 103
A szerző és az avantgárd 107
A művész mint hős 115
A művész mint autodidakta 119
A művész mint próféta 122
A szerző a nagy kupola tetején 125
Feminista szerzők? 129
A művész mint kézműves 132
A szerző mint producer 135
A szerző és a bizottságok 138
A szerző és az irodalmi klasszikusok 140
A szerző a televízióban 142
Televíziós koprodukció 146
A szerzőtől az auteurig 149
4. A közönség nyomában 1.: Oberhausentól a műfaji filmekig?
Oberhausen örökségének felélése 153
A műfaji film felé? 154
A „minőség hagyománya"? - Schlöndorff esete 156
A központi hős felélesztése 159
Reprezentatív hősök, történelmi példaképek és irodalmi figurák 160
Filmbeli nevek és filmcímek 162
„Olyan elnéző, hogy az már felelőtlenség": a kívülálló 163
A beállítódás kérdése: Wenders versus Kluge 166
Fassbinder és a visszatérés a melodrámához 170
Az új Heimatfilm? 173
A Heimat mint Jég-föld: Herbert Achternbusch 177
Képzeletbeli Bajorország 180
5. A közönség nyomában 2.: Az élményfilm
Film a televízió ellen 185
A független film terei 187
Az új közönség 189
A közönség mint kritikus 191
Az Erfahrung gondolata 194
„Élményéhség" 196
A német újfilm dokumentarista elfogultsága 198
Kluge, Herzog és Syberberg 201
6. A közönség nyomában 3.: Kisebbségi vélemények
A gyártási szféra és a munka világa 211
Arbeiterfilmek 213
Ellenmozi és metatelevízió: Klaus Wildenhahn 216
A mozi mint önmegtapasztalás: a női film 224
Nők a munkahelyen 227
Az önkifejezés mint másság 235
Az élményfilm ellen: A perverzió megrendezése 239
Das kleine Fernsehspiel 242
7. A német újfilm Németországa
A film élménye 247
„Németország holt lelkei" 249
Németország: nyílt seb 253
Herzog Németországa 258
Herzog és Syberberg 261
Herzog és Fassbinder 265
Wenders Németországa 268
Margarethe von Trotta: Ólomidő - megosztott lányok 270
8. Hazatérés a történelembe
Az apátlan társadalom 281
„Gyászmunka" 284
Hamlet Németországban 286
Május 8.: a nem gyógyuló seb 289
Gyász vagy ünnep 291
A német történelem reprezentációjának feltételei 292
Közösségi emlékezet vagy retroforgatókönyv? 295
Feldolgozhatatlan emlékek: történelem mint ellenállás és Eigensinn 300
Syberberg német történelme 305
Fassbinder Németországa 308
Történelem: az anya története 311
A Holocaust hatása 313
Heimat 315
9. Nemzeti vagy nemzetközi film?
Az azonosulástól az önazonosságig? 323
Kluge és a nézői film 327
A színész mint intertextus 330
„Bonapartizmus" 333
A német újfilm külföldön 334
Tudományos értekezés 336
Hasznos félreértelmezések 346
Egy termék piacra dobása 347
Közgazdaságtan és jeltudomány között 351
Nemzeti vagy nemzetközi film? 353
10. Összefoglalás
A hiányzó középpont 359
Az Autorenfilm vége? 363
A nemzetközi helyzet 366
A főszereplők 367
A német újfilm: a szociál-liberális koalíció agyszüleménye? 369
Elszalasztott lehetőség vagy stratégiai visszavonulás? 372
Az élménytől az eseményig 374
Bibliográfia 379
Filmográfia 393
A német újfilm rendezőinek jegyzéke 441
Filmindex 467
Névmutató 478


Fizetési opciók

Banki előre utalás
Készpénz

Szállítási opciók

Szállítás innen: Magyarország
Személyes átvételEger
Foxpost - házhozszállítás1499 HUF
Foxpost - csomagautomata999 HUF


Mások ezeket keresték