Ezidáig a vásárlási folyamat befejezése után arra kértük felhasználóinkat, hogy vegyék fel egymással a kapcsolatot, hogy megbeszéljék az átadáshoz, átvételhez szükséges részleteket és megosszák egymással a szükséges adatokat. Ez vevő oldaláról a szállítási címet, eladó részéről – például banki utalás esetén – a bankszámlaszámot jelentette.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért kell minden egyes adásvétel után ugyanazokat a köröket feleslegesen lefutni és ugyanazokat az adatokat újra és újra leírni?

A mai naptól elérhetővé tettük a kiegészítést, amely az adásvételek lebonyolítását teszi egyszerűbbé.

Mi változott?

  • Bevezettük az ún. adásvétel részletei oldalt. Itt az eladó és a vásárló is megtalálja az áru átadásához és kifizetéséhez szükséges információkat.
  • Ha az eladó a hirdetés feltöltésekor a banki utalás opciót jelöli meg, egy lenyíló blokkban számlaszámot is megadhat. Egy felhasználói fiókhoz 3 számlaszám rögzíthető, minden termékfeltöltésnél ezek közül választhat. Ezek a PayPal fizetési opcióra is vonatkoznak.
  • A megadott bankszámlaszám(ok)/PayPal cím(ek) az Eladói beállítások fizetési adatok táblázatában módosíthatók, törölhetők.
  • A vásárlás folyamatát kiegészítettük a “szállítási adatok megadása” lépéssel. Itt a vásárló az előre rögzített címei közül kiválaszthatja, hogy hova kéri az árut.

 

Adásvétel részletei

Ez az adásvétel részletei oldal. Az eladó és a vásárló is itt találhatja meg a fizetéshez és szállításhoz szükséges információkat.

Ez a fejlesztés azoknak a felhasználóknak szól, akik rugalmasabban szeretnék kezelni az adásvételekkel járó feladatokat és feleslegesnek tartják minden egyes adásvételt követően megtudakolni azokat az alapvető információkat, amelyekre a tranzakció lebonyolításához amúgy is szükség van.

A fenti kiegészítéseket úgy ágyaztuk be a rendszerbe, hogy azok a régi megoldás mellett működjenek, azaz minden eladónak és vásárlónak a saját belátására bízzuk, hogy él-e ezzel a kényelmi lehetőséggel.

  • Ha az eladó továbbra is saját maga szeretné megosztani a vásárlójával a fizetéshez szükséges adatokat, ezt továbbra is megteheti. Ez esetben az adásvétel részletei oldalon – ahol például a bankszámlaszám jelenne meg – a vásárló egy felhívással találkozik, miszerint vegye fel az eladóval a kapcsolatot.
  • A vásárlónak nem jelenik meg a “szállítási adatok megadása” lépés a vásárlás során, ha a személyes átvételt választja.
    Ezzel együtt a vásárlónak sem tesszük kötelezővé a szállítási cím megadását. Ha ő ezt utólag szeretné megosztani az eladóval – ahogy eddig is tette – erre is lehetőséget biztosítunk. Ez esetben az eladó egy kapcsolafelvételre utaló felhívással találkozik az adásvétel részletei oldalon.

Gyakran felmerülő kérdések

A fejlesztést beharangozó cikkünk hatására sokan megosztották velünk véleményüket, észrevételüket. Néhányan olyan kérdéseket fogalmaztak meg, amelyek másokban is felmerülhettek. A kérdésekre adott válaszokat itt is feltüntetjük, a válasz az opcióra kattintva olvasható.

Nem. Ez egy általános tévhit a számlaszámmal kapcsolatban. A számlaszám ismerete lehetetlenné teszi a visszaélést. Egy számlaszám önmagában alkalmatlan arra, hogy arról bárki pénzt vegyen ki. Ellenkező esetben senki sem adná ki saját bankszámlaszámát és nem lenne ennyire népszerű fizetési mód.

Összefoglalva: ha egy vevő banki utalással szerette volna intézni a fizetést, akkor a korábbi működés szerint is szüksége volt a számlaszámra, hiszen anélkül nem tudta volna végrehajtani az utalást. A korábbi működés szerint az eladónak kellett minden egyes alkalommal megírnia a vevőnek ezt a számlaszámot. A fejlesztés ezt a folyamatot egyszerűsíti le. Eljuttatja a vevőnek az eladó számlaszámát, annak a személynek, akivel egyébként is közölnie kellene a számlaszámot, máskülönben nem tudná elindítani az utalást. Megspórolja az eladónak/vásárlónak ezt az üzenetet.

A számlaszám nem nyilvános. Kizárólag a vásárlójának fog megjelenni akkor, ha a vásárlás során a banki utalás fizetési opciót választja. A vásárló az ún. adásvétel részletei oldalon fogja látni a számlaszámot.
Az eladónak és vásárlónak természetesen továbbra is lehetőségük lesz felvenni egymással a kapcsolatot, így bármilyen részletet pontosíthatnak egymással.

Sőt, erre szükség is lesz, hiszen a Galéria Savarián az eladóknak nem kötelező pontos szállítási összeget megadniuk, így ezzel kapcsolatban természetesen egyeztetniük kell a feleknek egymással. Minden esetben fel fogjuk hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy pontosítsák az eladóval az utalandó összeget.

Kérdések, észrevételek

Ha bármilyen kérdése, megjegyzése van, örömmel vesszük, ha megosztja velünk itt lent a hozzászólások blokkban vagy a kapcsolat menüponton keresztül.

Kapcsolódó cikk felhasználóinktól érkező visszajelzésekkel: