Termékek
Összes kategóriában
részletes keresés

Vásárlás

Mi a vásárlás folyamata a Galéria Savarián?

Az, hogy miként tudja megvásárolni a terméket attól függ, hogy az eladó milyen eladási formában hirdeti a terméket.

Az eladó az alábbi eladási formák közül választhat:
- aukciós hirdetés
- fix áras hirdetés

Tudjon meg többet az aukciós és a fix áras hirdetés közti különbségről.

Fix áras termék esetén

1. Vásárolja meg a terméket azonnal
A termék megvásárlásához kattintson a Megvásárolom gombra, ezt a terméklapon találja. A kattintást követően válassza ki az Önnek kényelmes fizetési és szállítási módot. Ezeket az eladó határozza meg, így csak az eladó által vállalt opciók közül választhat. A tovább gombra kattintva áttekintheti a vásárlás adatait, majd a vásárlás megerősítése gombra kattintva véglegesítheti. A megvásárolom gombra kattintva azon az áron vásárolja meg a terméket, ami terméklapon a termék áraként meg van jelölve.
Tudja meg, hogy mi a teendő akkor, ha az üzenetrendszeren keresztül az eladóval más összegben egyeztek meg.

2. ...vagy tegye meg az ajánlatát
Ha az eladó a fix ár mellett biztosítja az ajánlattétel lehetőségét a Megvásárolom gomb alatt egy további gomb jelenik meg Ajánlatot teszek néven. Erre kattintva megadhatja a termékre vonatkozó ajánlatát.
Az ajánlattételnél két feltételt kell figyelembe vennie:
- az ajánlat összege nem haladhatja meg a termék áraként megjelölt összeget
- az ajánlat összege nem lehet kisebb a termék árának 50%-nál

Az ajánlat 48 óráig érvényes, ezen időtartamon belül az eladó elfogadhatja, elutasíthatja az ajánlatot vagy viszontajánlatot küldhet Önnek. Javasoljuk, hogy jól fontolja meg a megajánlott összeget, hiszen ha az eladó elfogadja, Önnek ezen az áron kell megvásárolnia a terméket.
Miután begépelte az ajánlatát és rákattintott a Tovább gombra, az ajánlat megerősítése oldalon ne felejtse el jóváhagyni az ajánlatküldést.
Tudjon meg többet az ajánlatokról.

Aukciós termék esetén

A licitálás nagyon egyszerűen működik, az alábbiakban összegyűjtöttük a legfontosabb lépéseket:

Tekintse át a terméket, ellenőrizze a leírást, a képeket és tájékozódjon arról, hogy az eladó milyen szállítási és fizetési opciókat vállal. Ha bármilyen kérdése merülne fel, vegye fel a kapcsolatot az eladóval a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül.

Ha elégedett a termékkel, kövesse az alábbi lépéseket:
1. A terméklapon írja be a legmagasabb ajánlatát az “Én licitem" mezőbe, majd kattintson a Licitálok gombra.
2. A megjelenő ablakban ellenőrizze, hogy helyes összeget adott-e meg, majd kattintson a Megerősítés gombra.

Ha egy másik licitáló magasabb licitösszeget tesz, e-mailben értesítjük a túllicitálásról. Az aukció lejártát követően e-mailt küldünk, hogy sikerült-e megnyernie a terméket, valamint a további teendőkről is tájékozódhat.

Ha bármilyen kérdése lenne a termékkel, annak szállításával vagy a fizetés módjával kapcsolatban, érdemes ajánlattétel, illetve vásárlás előtt egyeztetni az eladóval. A Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül felteheti kérdéseit az eladónak, ehhez kattintson a terméklapon található kérdezek az eladótól opcióra.
Tudjon meg többet az üzenetekre vonatkozó szabályokkal kapcsolatban.

Megvásároltam egy terméket, mi a teendő?

Ha megvásárol egy terméket a Galéria Savarián, erről a felhasználói fiókjában, valamint e-mail üzenetben is értesítjük. A megvásárolt termékeit a megvásárolt termékeim oldalon találja.

Miután a Galéria Savaria rendszerén keresztül megtörtént a vásárlás, a partnerek az 'Adásvétel részletei' oldalon megtalálhatják az áru átadásához, átvételéhez szükséges adatokat. Emellett, tranzakciós beszélgetést indítva, bármilyen további lényeges információt megoszthatnak egymással, illetve pontosíthatják a megvásárolt termék átvételének, fizetésének részleteit.

Tranzakciós beszélgetésnek nevezzük azt az üzenetváltást, amely egy megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik eladó és vásárló között. Azt, hogy épp egy tranzakciós beszélgetésben vesz részt egyértelműen jelezzük Önnek és a partnerének. Az üzenetek listaoldalán egy zöld kosár ikon jelenik meg a tranzakciós beszélgetések előtt, a beszélgetésen belül pedig egy jól látható zöld csíkkal jelezzük az üzenetek felett, hogy tranzakciós beszélgetésről lévén szó, olyan adatokat is megadhat, amely csak akkor lehetséges, ha megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik a beszélgetés.

Amennyiben szükségesnek látja, vásárlást követően lekérheti az eladó további elérhetőségét (e-mail cím, telefonszám). Ezt a tranzakcióim menüpont alatt található megvásárolt termékeim oldalon teheti meg a További opciók lenyíló menüre kattintva.
Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy vásárlást követően a tranzakció lebonyolításának részleteit a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül beszélje meg partnerével. Így nemcsak hogy egy helyen találja meg a tranzakcióval kapcsolatos levélváltásokat, de ha esetleg a tranzakció lebonyolítása során nehézségekbe ütközik, ügyfélszolgálatunk a segítségére lehet.

A tranzakciót minden esetben értékelni kell a Galéria Savaria erre a célra kialakított felületén. A leadott értékelések mindenki számára publikusak, ezek a felhasználók adatlapján jelennek meg. Ez alapján tájékozódhatnak a felhasználók a közösség többi tagjának megbízhatóságáról és dönthetik el, hogy kivel kívánnak üzletet kötni. Emlékeztesse az eladót arra, hogy az Ön számára is fontosak az értékelések, ezért ne felejtse el megírni az Önnel kapcsolatos véleményét értékelés formájában.

Törekedjen arra, hogy pozitívan záródjanak az adásvételei, hiszen a semleges és a negatív értékelések száma nemcsak az eladókban keltenek bizonytalanságot, de a Galéria Savaria rendszere is ezen minősítések alapján korlátozhatja a felhasználók státuszát.

Az értékelések nemcsak a felhasználók reputációjának építését szolgálják. Tudjon meg többet az értékelésekről.

Ki kezdeményezi a kapcsolatfelvételt?

Ez mindig a tranzakcióban részt vevő felhasználóktól függ, bár internetes vásárlás során általában a vásárló veszi fel a kapcsolatot az eladóval. Ha lehetséges, 24 órán belül vegye fel a kapcsolatot az eladóval, a kommunikáció hiánya bizonytalanságot kelthet a felhasználókban, ezért fontos, hogy a vásárlást követően rövid időn belül jelentkezzen az eladónál.

Miután a Galéria Savaria rendszerén keresztül megtörtént a vásárlás, a partnerek az 'Adásvétel részletei' oldalon megtalálhatják az áru átadásához, átvételéhez szükséges adatokat. Itt egy kattintással fel is veheti a kapcsolatot a felhasználóval és ún. tranzakciós beszélgetést indítva, bármilyen további lényeges információt megoszthatnak egymással, illetve pontosíthatják a megvásárolt termék kifizetésének és átvételének részleteit.

Amennyiben szükségesnek látja, vásárlást követően lekérheti a partner további elérhetőségét (név, e-mail cím, telefonszám). Ezt a tranzakcióim menüpont alatt található megvásárolt termékeim oldalon teheti meg a További opciók lenyíló menüre kattintva.
Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy vásárlást követően a tranzakció lebonyolításának részleteit a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül beszélje meg partnerével. Így nemcsak hogy egy helyen találja meg a tranzakcióval kapcsolatos levélváltásokat, de ha esetleg a tranzakció lebonyolítása során nehézségekbe ütközik, ügyfélszolgálatunk a segítségére lehet.

Mit tegyek, ha más összegben egyeztem meg az eladóval?

A Galéria Savarián könnyedén megteheti ajánlatát egy termékre vonatkozóan, ezért javasoljuk, hogy a jövőben az ajánlatküldéshez ne az üzenetrendszert használja.
Ehelyett tegye meg az ajánlatát a terméklapon található Ajánlatot teszek gombra kattintva.

Ha már üzenet formájában megegyezett az eladóval más összegben, két lehetősége van arra, hogy a vásárlás folyamatát a szabályoknak megfelelően végezze el:

1. Kérje meg az eladó az ár módosítására
Megkérheti az eladót, hogy módosítsa a termék árát arra az összegre, amelyben az üzenetváltás során megegyeztek.
Ellenőrizze a termék árát, ha a módosított összeg jelenik meg, kattintson a Megvásárolom gombra. Ne feledje, hogy a gombra történő kattintást követően a következő oldalon még meg kell erősítenie a vásárlási szándékát.

2. Tegye meg az ajánlatát
Az ajánlattétel csak abban az esetben jelent megoldást, ha a megbeszélt összeg kisebb, mint a termék ára. Amennyiben a felhasználó a terméket alkuképesnek jelölte meg, a terméklapon található Ajánlatot teszek gombra kattintva megteheti az ajánlatát. Az ajánlat begépelése után kattintson a Tovább gombra, majd erősítse meg az ajánlatküldést.
Ha nem találja a Megvásárolom gomb alatt az Ajánlatot teszek gombot, az azt jelenti, hogy az eladó nem állította be az alkuopciót a termékre vonatkozóan. Ebben az esetben emlékeztesse az eladót az opció bekapcsolására.

Mi a teendő, ha cserében egyeztem meg az eladóval?

Amennyiben az eladó és a vásárló csere útján köt tranzakciót, csak a Galéria Savariára feltöltött termék számítható be cserealapként. Ebben az esetben a tranzakció úgy jöhet létre, hogy a felhasználók a Galéria Savarián megvásárolják egymástól a csere tárgyát képező termékeket abban az összegben, amelyről a megegyezés szól.

Több terméket akarok megvásárolni egy eladótól, mit tegyek ilyenkor?

Online piacterünk egyik legfontosabb szabálya, hogy a Galéria Savariára feltöltött terméket a piactéren keresztül kell megvásárolni.
Ennek megfelelően ha egy eladótól több terméket is meg szeretne vásárolni, akkor valamennyi terméket a Galéria Savaria biztonságos rendszerén keresztül kell megvásárolnia.

Ha a szóban forgó termékek közül valamelyiket nem a Galéria Savaria rendszerén kereszül vásárolja meg vagy az eladó törli a tételt, ebben az esetben szabálysértést követnek el.
Fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savaria biztonságos és hatékonyan működő piactér legyen, amelynek közössége a szabályok betartásával köt üzleteket, ezért kérjük Ön is ügyeljen a szabályos vásárlásra. Szabálysértés esetén gyakoroljuk a termék, illetve az üzenet törlésére vonatkozó jogunkat, illetve az eladó vagy adott esetben a vásárló hozzáférését is korlátozzuk ideiglenesen vagy akár véglegesen is.

Tudjon meg többet arról, hogyan vásárolhatja meg a termékeket szabályosan.

Meggondoltam magam, visszamondhatok egy vásárlást?

A vásárlást megelőzően a felhasználóknak lehetőségük nyílik megbeszélni a termékkel, illetve a vásárlással kapcsolatban felmerülő kérdéseket a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül, ezért vásárlóként bizonyára jól megfontolt szándékkal cselekedett.

A vásárlónak kötelessége átvenni, az eladónak pedig átadni a megvásárolt terméket. Ritkán azonban előfordulhat, hogy a felek nem tudják teljesíteni a tranzakciót. Ebben az esetben az adásvételt sikertelenként kell értékelni és az értékelő félnek meg kell indokolnia, hogy miért döntöttek a tranzakciótól való elállás mellett.

Annak ellenére, hogy ez magától értetődő, nyomatékosan felhívjuk a felhasználók figyelmét arra, hogy csak abban az esetben vásároljanak vagy értékesítsék terméküket, ha valóban tudják teljesíteni a tranzakciót. Ez fontos, hiszen a sikertelen adásvételeket naplózzuk és amennyiben egy felhasználó a rendszer értelmezése szerint jelentős számú sikertelen tranzakcióban vesz részt, a felhasználói státusza végleges korlátozásra kerül. A korlátozás további regisztrációk indítását sem teszi lehetővé.

Ezért javasoljuk, hogy jól megfontoltan vásároljon és törekedjen arra, hogy pozitív minősítéssel záruljanak a tranzakciói.

Nem érem el az eladót vagy az eladó nem küldi a megvásárolt terméket, mit tegyek?

A Galéria Savaria által továbbított e-mail cím, valamint telefonszám minden esetben valós. Valótlan telefonszámmal és e-mail címmel a felhasználó nem tud regisztrálni a Galéria Savaria online piactérre.

Online piacterünk egyik legsúlyosabb szabálysértésnek tekintjük azt, ha az eladó nem adja át a megvásárolt terméket. A helyzetet tovább súlyosbítja, ha a vásárló időközben már kifizette a terméket.

Amennyiben probléma adódik az eladóval és a tranzakció lebonyolításával, javasoljuk, hogy utolsó üzenetben vegye fel a felhasználóval a kapcsolatot és emlékeztesse arra, hogy a Galéria Savaria szabályzata értelmében köteles átadni a megvásárolt terméket. Határozzon meg egy határidőt, amely támponként szolgálhat Önnek és az eladónak is és nyomatékosan hívja fel a figyelmét arra, hogy mielőbb rendezze a tranzakciót. Ha a megkeresés nem vezet eredményre, értékelje le a tranzakciót sikertelenként. Tudjon meg többet arról, hogy legkésőbb mikor kell értékelnie egy tranzakciót.

Ha egy felhasználó megsérti a Galéria Savaria szabályait és nem teljesíti az adásvételt végleges kizárással szankcionálhatjuk a szabálysértést.

A problémás tranzakciókról és azok rendezéséről szóló irányelvünkben bővebben olvashat a problémás esetek kezeléséről.

Mit jelent a Garancia jelzés?

A garancia opcióval az eladó pénzvisszafizetési garanciát vállal a Galéria Savarián megvásárolt termékre, amelyet a vásárló akkor érvényesíthet, ha a hirdetésben szereplő információk nem felelnek meg a valóságnak.

Honnan tudom, hogy egy termékre garanciát vállal az eladó?
Garancia esetén ikon látható a hirdetésben.

Meddig érvényesíthető a garancia?
Ezt az eladó határozza meg. Az időtartam a garancia jelzés mellett látható és a kézbesítés idejétől számítva értendő.


Google+