0W944 Mácsai István : "Aratósztrájk 1894"


32.000 HUF 87.27 USD

Garancia: örökös  
Termék információk
Feltöltés ideje: 2023. november 26.
Termékkód: 2585418
Megtekintések: 738
Megfigyelők: 5
Ajánlatok: 4 ajánlat
Eladó adatai

regitargyaim (4823)    
BUDAPEST

Hitelesített felhasználó

Válaszadás: 100%-ban3 óra alatt
Pozitív értékelések: 100%
Utolsó belépés: Ma, 16:41
Regisztráció: 2012. november 27.
Miért választják a vásárlók a Galéria Savariát?
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Az eladó eredetiként jelölte meg az alkotást, amelyre örökös pénzvisszafizetési garanciát vállal. Az eladó állítása szerint az eredetiséget szakértő is megerősítette.
Téma:életkép
Hordozó:papír
Kor:1950-1969
Szignó:szignózott
Eredetiség:eredeti
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre:igen
Eredetiségét szakértő megerősítette?:igen

Papír színezett rézkarc, üveglap mögött, régi keretben.
Jelzés jobbra lent grafittal:
BREZNAY-MÁCSAI 1952

Balra lent mű címe:
"ARATÓSZTRÁJK 1894"

A karcon belül jelzés balra lent:
SCULPSIT: GÁNÓCZY MÁRIA

Szélesség: 68 cm

Magasság: 46 cm

Súly: 2.96 kg

A kép mérete (nyomódúc) keret nélkül: 30 x 56 cm
Mácsai István

festő

Budapest, 1922-04-5

Elhalálozott: Budapest, 2005. szeptember 16.
Szerző: Pogány Gábor

1950: Magyar Képzőművészeti Főiskola, mestere: Bernáth Aurél. 1953, 1955: Munkácsy-díj; 1995: Pro Urbe, Budapest; 2002: Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszt. Fiatal korában a mesterétől tanult könnyed, posztnagybányai-greshames ecsetkezeléssel levegős, laza komponálású képeket festett; az 50-es években a szocreál tematikát is így kezelte (Kalocsai pingáló asszonyok, Balettlecke). Az 50-es, 60-as évek fordulóján festői felfogása keményebbé, szigorúbbá vált: a hiperrealizmussal rokon, annak az Amerika nyugati parti, szimbolikus elemeket felvonultató változatára emlékeztető, de mégis attól teljesen független „kelet-közép-európai hiperrealizmust”, egy szociografikus tartalmú, de a mágikus varázslatokra is hajlamos festészetet dolgozott ki. Ennek stíluselemei között megtalálhatók a konstruktivizmus eredményei, az alföldi festészet fogásai, a szürrealizmus szabad asszociációi; ugyanakkor nagyon kötött, gondosan kiegyensúlyozott kompozícióra és megfontolt képi tematikára épül. Pesti gang (1965) c. képe visszafogott színekkel naturalistán festett, egy körfolyosós ház lépcsőajtaját ábrázolja, a gang rácsa mögött szomorúan ülő kutyával. A Látomás (1978) c. alkotásán a hódmezővásárhelyi utcán, a földszintes házak között a pocsolyában áll Marguerita Teresia infánsnő, mögötte egy nyíló udvarkapuban festője, Velázquez. A 80-as, 90-es években ~ tovább feszíti kompozíciós rendszerét. A képek a függőleges középvonalhoz képest szimmetrikus fölépítésűek, de a két képfél mégsem szimmetrikus, tartalmi vagy formai ellentét feszül közöttük. Téli vadászatán (1988) Brueghel vadászai kutyáikkal a Szent István körút járdájának havában. Az Üröm (1991) címűn, a 10-es országút bal oldalán a korlát mögött néhány KRESZ- és reklámtábla között-fölött jól látszik az erdő, jobboldalt viszont a táblasokaság minden mást eltakar. Ebben az időszakban színskálája a korábbinál még visszafogottabb, majdnem dekoratív. A 90-es évek közepén koloritja élénkebb lesz, sok városrészletet fest közvetlen környezetéről, Újlipótváros utcáiról, hátsó udvarairól, gangjairól (Coca-Cola, 1995; Capriccio c. Carpaccio-persziflázs, 1997). Pályafutása alatt nagyszámú, karakteres és kifejező portrét festett.

Irodalom
D. FEHÉR ZS.: (kat. bev., Csók Galéria, Budapest, 1960, 1965, 1973)
POGÁNY Ö. G.: ~ kiállítása, Művészet, 1966/3.
D. FEHÉR ZS.: (kat., bev. tan., Műcsarnok, 1978)
VADAS J.: Közömbösített idill, Élet és Irodalom, 1978. április 8.
RUTZMOSER, P.: Wer ist der Maler ~? (kat., bev. tan., Galerie Rutzmoser, München, 1982)
RÉNYI, P.: Ironische Malerei, ~, Budapester Rundschau, 1983. április 2.
SZÉKELY, A.: ~'s Studio, New Hungarian Quarterly, 1983/92.
SZABÓ GY.: Egyszemélyes izmus, Élet és Irodalom, 1983. május 27.
URY I.: A kipróbált értékek átmentése ~ festészetéről, Művészet, 1983/7.
CSAPÓ GY.: ~, Mai Magyar Művészet, 1984
SZABÓ GY.: ~ - Budapest, Budapest, 1984/8.
URY I.: Rendkívüli megszokott, ~ kiállítása, Művészet, 1989/3.
URY I.: (kat. bev., Vigadó Galéria, Budapest, 1992)
SZABÓ GY.: (kat., bev. tan., Vigadó Galéria, Budapest, 1997)
SZABÓ GY.: ~ (monográfia) Bp., 2002.

Egyéni kiállítások

Egyéni kiállítások
1957 • Cannes (F)
1960, 1965, 1973 • Csók Galéria, Budapest (kat.)
1964 • Galerie du Casino, Enghien (B)
1970 • Kisfaludi Strobl Terem, Zalaegerszeg
1972 • G. Piu Arte, Firenze
1976 • Medgyessy Terem, Debrecen
1978 • Műcsarnok, Budapest (gyűjt., kat.)
1981 • Népszabadság Klub, Budapest • Báthory István Múzeum, Nyírbátor • Kiskun Múzeum, Kiskunfélegyháza
1982 • Galerie Rutzmoser, München (kat.)
1983, 1988 • Csontváry Galéria, Budapest (kat.)
1984 • Breughel G., Amszterdam
1989 • Vár Galéria, Veszprém
1992 • Vigadó Galéria, Budapest (gyűjt., kat.)
1995 • Burg Galerie, Konradsheim (D)
1996 • Erdei Ferenc Művelődési Központ, Kecskemét
1997 • Újabb képek, Vigadó Galéria, Budapest (kat.)
1999 • Újlipótváros, Újlipótvárosi Klub Galéria, Budapest
2000 • Bajor Gizi Közösségi Ház, Balatonföldvár
2002 • Városi Galéria, Tiszaújváros • Derkovits Gyula Művelődési Központ • Vigadó Galéria 
2002, 2004 • Kovács Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár.
Válogatott csoportos kiállítások

Válogatott csoportos kiállítások
1977 • Monte-Carlo
1998 • ART BUDAPEST HUNGEXPO 
1999 • Art Budapest 2. Nemzetközi Művészeti vásár
2000 • Art Budapest 3. Nemzetközi Művészeti Vásár
2001 • Kortárs Magyar Művészet a Körmendi-Csák Gyűjteményben, Tallin.

Művek közgyűjteményekben

Művek közgyűjteményekben
Budapest Galéria, Budapest
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Rippl-Rónai József Múzeum, Kaposvár.

 

Gánóczy Mária

festő

Budapest, 1927-05-13

Névváltozat: Breznay Józsefné
Szerző: Horváth Teréz

1950: Magyar Képzőművészeti Főiskola, mesterei: Burghardt Rezső, Bortnyik Sándor, Bencze László, Bernáth Aurél, Kisfaludi Strobl Zsigmond. Tanulmányutakat tett Franciaországban, Svájcban, Belgiumban, Olaszországban, Németországban. Nagybányai indíttatásúnak vallja magát, de érződik művein a századelő francia-olasz hagyománya is. Figurális kompozícióira, tájképeire és csendéleteire mozgalmas ecsetkezelés s egyfajta groteszk szemléletmód jellemző. Kedveli a szokatlan helyzeteket, nézőpontokat, nem idegen tőle a humor és a szatíra sem.

Irodalom
ARADI N.: ~, Élet és Irodalom, 1958. január 31.
La Libre Belgique, 1971. január 22.
Kritika, 1971/5.
Kortárs, 1971/6.
Pesti Műsor, 1982. július 28.

Egyéni kiállítások

Egyéni kiállítások
1958 • Kulturális Kapcsolatok Intézete, Budapest
1961 • Csók Galéria, Budapest [Breznay Józseffel]
1971 • Tamara Pfeiffer Galerie, Brüsszel
1972 • Oranja Galerie, Gent
1976 • Kunstkabinet, Grafing (NSZK)
1979 • Helikon Galéria, Budapest
1986 • Művelődési Ház, Kölesd
1988 • Várszínház Galéria, Budapest
Válogatott csoportos kiállítások

Válogatott csoportos kiállítások
1951-től országos tárlatok
1957 • Salon Populiste, Párizs
1975 • Városi Múzeum, Nürnberg
1982 • Stadt-Theater, Lingen (NSZK)
1983, 1987 • Gabrovói Humor és Szatíra Biennálé (BG)
1987 • Kunsthalle, Tübingen • Kép ’90, Műcsarnok, Budapest.

Művek közgyűjteményekben

Művek közgyűjteményekben
Fővárosi Képtár, Budapest • Gabrovo • Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Vay Ádám Múzeum, Vaja.

Forrás: artportal.hu

Garanciális feltételek

Garancia: örökös  

Fizetési opciók

Banki előre utalás
Készpénz
Postai utánvétel
PayPal  

Szállítási opciók

Szállítás innen: Magyarország
Feldolgozási idő: 1-2 munkanap
A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását.
Személyes átvételBudapest IX.
MPL - csomagautomata3800 HUF
MPL - házhozszállítás4400 HUF
PostaPont3800 HUF

Mások ezeket keresték még