Mi a különbség az aukciós és a fix áras hirdetés között?
A megfelelő eladási forma kiválasztása kulcsfontosságú, hogy a legnagyobb sikerrel értékesítse termékét.
Az eladó által meghatározott eladási forma határozza meg, hogy milyen módon lehet megvásárolni a terméket.
Az eladó az alábbi eladási formák közül választhat:
- aukciós hirdetés
- fix áras hirdetés
Aukciós hirdetés
Hogyan működik?
A vásárlók licitálhatnak a termékre és a legmagasabb licitajánlatot tevő felhasználó nyeri meg a terméket.
Aukciós hirdetés esetén úgy nevezett
villámárat is meghatározhat az eladó, amely lehetővé teszi, hogy a vásárló az aukció lejárta előtt fix áron megvásárolja a terméket. Ennek a használata azonban nem kötelező.
Időtartam
Az aukciós hirdetés esetén meg kell határoznia az aukció idejét.
A következő opciók közül választhat: 1, 3, 5, 7, 10 és 14 nap
Kapcsolódó témák:
Fix áras hirdetés
Hogyan működik?
Fix áras hirdetés esetén a vásárló az eladó által meghatározott áron veheti meg a terméket, licitálás nélkül.
Az eladó engedélyezheti az
alkuopciót is, amely lehetővé teszi, hogy az érdeklődők ajánlatot küldjenek a termékre, amelyeket eladóként Ön elfogadhat, elutasíthat vagy viszontajánlattal élhet.
Az érdeklődő által ajánlott összeg nem lehet magasabb a fix árnál.
Időtartam
A fix áras hirdetés a feltöltési dátumtól számított 12 hónapig marad elérhető a Galéria Savarián. Ezen idő alatt is bármikor újralistázható a tétel, amely új feltöltési dátumot rendel a termékhez és újraindul a 12 hónap számítása.
Melyik eladási formát használjam?
Meglehet, hogy eladóként nincs konkrét elképzelése a termék árát illetően, ezért dönthet úgy, hogy megméretteti a terméket és a piacra bízza az ár meghatározását. Ebben az esetben érdemes aukción indítani a terméket.
Szintén érdemes megfontolni az aukciózást, ha egyedi terméket árul, ami akár ritkaság számba megy vagy éppen különlegessége, egyedisége megkülönbözteti a terméket.
Összességében tehát akkor érdemes aukción indítania termékét, ha esélyt lát arra, hogy több érdeklődő is igényt tart rá, ilyen esetben a vásárlók versenyezhetnek a termékért, amely végül magasabb áron kelhet el.
Ha meghatározott áron szeretné kínálni termékét, érdemes a fix áras hirdetést választania. Ilyenkor az érdeklődő számára ismert a termék ára és azonnal megvásárolhatja a tételt.