Vissza

Mi a különbség az aukciós és a fix áras hirdetés között?

A megfelelő eladási forma kiválasztása kulcsfontosságú, hogy a legnagyobb sikerrel értékesítse termékét.
Az eladó által meghatározott eladási forma határozza meg, hogy milyen módon lehet megvásárolni a terméket.

Az eladó az alábbi eladási formák közül választhat:
- aukciós hirdetés
- fix áras hirdetés

Aukciós hirdetés

Hogyan működik?

A vásárlók licitálhatnak a termékre és a legmagasabb licitajánlatot tevő felhasználó nyeri meg a terméket.
Aukciós hirdetés esetén úgy nevezett villámárat is meghatározhat az eladó, amely lehetővé teszi, hogy a vásárló az aukció lejárta előtt fix áron megvásárolja a terméket. Ennek a használata azonban nem kötelező.

Időtartam

Az aukciós hirdetés esetén meg kell határoznia az aukció idejét.
A következő opciók közül választhat: 1, 3, 5, 7, 10 és 14 nap

Kapcsolódó témák:

Fix áras hirdetés

Hogyan működik?

Fix áras hirdetés esetén a vásárló az eladó által meghatározott áron veheti meg a terméket, licitálás nélkül.
Az eladó engedélyezheti az alkuopciót is, amely lehetővé teszi, hogy az érdeklődők ajánlatot küldjenek a termékre, amelyeket eladóként Ön elfogadhat, elutasíthat vagy viszontajánlattal élhet.
Az érdeklődő által ajánlott összeg nem lehet magasabb a fix árnál.

Időtartam

A fix áras hirdetés a feltöltési dátumtól számított 12 hónapig marad elérhető a Galéria Savarián. Ezen idő alatt is bármikor újralistázható a tétel, amely új feltöltési dátumot rendel a termékhez és újraindul a 12 hónap számítása.

Melyik eladási formát használjam?

Meglehet, hogy eladóként nincs konkrét elképzelése a termék árát illetően, ezért dönthet úgy, hogy megméretteti a terméket és a piacra bízza az ár meghatározását. Ebben az esetben érdemes aukción indítani a terméket.
Szintén érdemes megfontolni az aukciózást, ha egyedi terméket árul, ami akár ritkaság számba megy vagy éppen különlegessége, egyedisége megkülönbözteti a terméket.
Összességében tehát akkor érdemes aukción indítania termékét, ha esélyt lát arra, hogy több érdeklődő is igényt tart rá, ilyen esetben a vásárlók versenyezhetnek a termékért, amely végül magasabb áron kelhet el.

Ha meghatározott áron szeretné kínálni termékét, érdemes a fix áras hirdetést választania. Ilyenkor az érdeklődő számára ismert a termék ára és azonnal megvásárolhatja a tételt.

Továbbra is szüksége van segítségre?

Írok az ügyfélszolgálatnak