Antique patinated Africa African Bamileke ethnic group wooden statue Cameroon collectable rarity


122.000 HUF 338.33 USD

Guarantee: 7 days  
Local pickup
Item details
Listed: January 02, 2024
Item code: 3277159
Views: 77
Watchers: 2
Seller

antikdekor (338)   
Pest county

Very responsive to messages
Positive feedback: 93.9%
Last login: Today, 08:29
Member since: September 15, 2020
Why do buyers choose Galeria Savaria?
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details
Subject:people
Material:wood
Mark/Sign:no
Age:unknown
Condition:good for its age

FIX áras termék!

Magassága: 71 cm.

Legújabb divat szerint igényesen berendezett lakások nagyon dekoratív, mutatós, értékálló, patinás, szép, régi művészeti alkotásai.

Antik patinás afrikai fa szobor a népcsoportra jellemző forma- és motívumvilággal.

Mióta Matisse, Picasso és Modigliani létrehozták a kubizmust a végletekig leegyszerűsített vonalvezetésű afrikai maszkok, szobrok szuggesszív hatásának köszönhetően, a különleges egzotikus tárgyak, művészeti alkotások gyűjtői és a kereskedelem is felfigyelt ezekre a különlegesen dekoratív tárgyakra.

Anyaga puhafa.

A közhiedelemmel ellentétben a puhafából faragott maszkok, szobrok az eredeti autentikus alkotások. A nagyon nehezen faragható, keményfából, pl. ébenfából csak a túristáknak készítettek általában gépi csiszolással szobrokat maszkokat, szobrokat. A rendszeres szertartási használatra, kezdetleges kézi eszközeikkel, általában a törzs tagjai számára sok darabban készített, puha, könnyen faragható fából készített maszkokat, szobrokat használtak.

Bamilele, GRASSLAND, KAMERON

Kamerun északi részét iszlámolták és szobor nélkül; másrészt a nyugati szavak, a gyep, három etnikai csoportból állnak, közös ősökkel. Van egy millió Bamileke, amely a délnyugati fennsíkon terül el, olyan közösségekben, ahol 50 000-100 000 ember él; az északi 500 000 Bamenda-Tikar; végül pedig a Bamum északnyugaton, 80 000 lakosa van. Az öngyilkossággal vagy lázadással szembeni rabszolgaság elleni Bamileke nagyon kevés hozzájárulást mutatott az Új Világ fekete lakosságához. A Kamerun legelőjén élő emberek művészi produkciója szorosan kapcsolódik a királyi és társadalmi szertartásokhoz. A nagy figurákat, trónt és presztízs kellékeket a király használja hatalmának érvényesítésére.

A gyepet kilencven királyságra osztották, amelyeket egy király, a fon, és amelyet nem titkos társaságok támogattak. A múltban azt hitték, hogy természetfeletti hatalmakkal rendelkezik, amelyek lehetővé tették, hogy állattá váljon - elefánt, leopárd vagy bivaly. Biztosította népének védelmét, garantálta a mezők termékenységét és a nők termékenységét. A fon felelős az ültetés és a betakarítás szertartásaiért, a száraz évszak fesztiváláért, a kollektív királyi vadászat megnyitásáért és a háborús expedíciókért. A fonot elődje nevezte ki, aki a közvetlen örökösei közül választotta, kivéve a legidősebbet. A művészeti tárgyak a pozíció szimbólumai voltak a hierarchiában; számuk, az anyagok, amelyekből készültek, és ikonográfiájuk fokozatosan megváltozott, amikor az ember a társadalmi létrán leereszkedett vagy felment. A szobrászok között gyakran volt a verseny, mivel a művész irodája nem volt örökletes. A szobrászat célja az volt, hogy megemlékezzenek és megünnepeljék a jelenlegi királyi őseket. A fon palotában, az ősi figurák és a maszkok mellett, fejdíszek, gyöngyös trónok, karkötők, nyakláncok, csövek, leopárd bőr, elefánt íjak, kardok, parancsnokok botjai, rajongói, edények, szarvak és terrakotta tálak találhatók. .

Bamileke (Mbalekeo, Mileke) területein a fon a szobrok őrzését bizonyos tagok számára bízta meg, mivel a kincstár egyes részei között elterjedés biztosítás volt a gyakori tüzek ellen. A félelmet és félelmet kiváltó maszkok az elnyomásért felelős társadalmak munkája. A füves területen talált etnikai és stílusbeli eltérések ellenére hasonló típusú maszkot készítettek. Az összes fiatal fiú korosztályon alapuló egyesületekhez tartozik, amelyek mindegyike ötéves időszakokra szól, és a katonai és a műszaki szakmai gyakorlatra összpontosít. A különféle társadalmak is maszkokat vettek fel; Néhányat a hagyomány szerint maguk az ősök alkottak és szenteltek fel, mások nagy félelmet keltettek, gyöngyökkel, rézkel és cowrie héjjal díszített maszkok voltak. A legtöbb királyság bivaly-, szarvas-, elefánt-, madármaszkot és férfi és női emberi fejet ábrázoló maszkokat használt.

Általában állami ünnepségek alkalmával, például egy fontos méltósági személy temetésén vagy éves ünnepségek alkalmával viselik. Ezen ünnepségek során a vezető táncos n'kang maszkot visel, amely hamis szakállt viselt, a két szimmetrikus részre osztott kozmetikát gyakran királyi kiegészítőkkel borítják, például cowrie héjakkal és gyöngyökkel. Az n'kang maszkot más nők, férfiak vagy állatokat ábrázoló maszkok követik. A bivaly- és elefántmaszkok az erőt és az erőt képviselik, a pókmaszk pedig az intelligenciát, de a jelentések nagy része elveszett.

Bamum (Bamoum, Bamoun, Bamun, Banun, Anya, Anya, Mun) társadalmi életét a környező főnökök meghódítására irányították, és csatákat szomszédos területekre készítettek: ebből származik a harcos mitológia és az anyagi erő szimbólumok bősége. A Bamum nagy figurákat készített gyöngyökkel és tehenekkel. Figyelemre méltó elefántfejek bronzöntvényben. Vannak még: táncmaszkok hosszú fej és magas nyak formájában, állati fej alakban is; lábak és trónok állati vagy emberi alakokkal díszítve és tartva. Bangwa kicsi királyságában a szobrok és a maszkok feje kitágult arcokat mutat. A kör alakú nagyon jellemző szobor apogejéhez egy kürtös ábrázolásakor érkezik, aki tiara alakú hagyományos fejfedőt hord; a szemöldöke vastag kettős íve túlnyúlik, és a száját párhuzamos gömb alakú megkönnyebbülésként kezelik egy nehéz orr alatt, jó alakú orrlyukkal.

A maszkokhoz használt fa nem mindig teljesen vándorol fel, mivel a maszk nem takarja el a viselő arcát, hanem egyfajta bambuszkeretet fed, amelyet egy pálmafonalak göndör gallérja vesz körül, amely elrejti a fejét. Ezeket a maszkokat, a politikai, adminisztratív, igazságügyi vagy színházi funkciókkal rendelkező társadalmak eszközét speciális tárolóházakban tartották; az első csapadékkor hozták őket ki. Ekkor maga a király maszkolt és táncosnak tűnik. A bivaly csatlakozik a leopárdhoz, az elefánthoz és a kétfejű pitonhoz, mivel a királyi hatalom képe gyakran megtalálható a régió alkotásainak díszítésekor.

Számos tekintélyes kellékeket készítettek a füves területen, köztük nagy háztartási oszlopokat, emberi és állati figurákkal faragott ajtókat, trónt, széket és asztalokat, apró fejekkel és figurákkal díszítve, nagy tálak, faragott szarv királyi ünnepek, antropomorf terrakotta és bronzcsövek. A királyi és állami szertartások során olyan hangszereket játszottak, mint az antropomorf és zoomorf dobok, valamint a fém gongok.

Guarantee conditions

Guarantee: 7 days  

Payment options

Cash

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 1-3 workdays
Local pickup Pilisszentiván

Others searched for these