Pierre Bonnard - Etching
Listed: March 14, 2024 |
Item code: 5045098 |
Views: 43 |
Watchers: 2 |
Offers: 0 offers |
Jasonstatham (735)
Heves county
Verified user
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details
Subject: | portrait |
Painting surface: | paper |
Signature: | signed |
Condition: | good for its age |
Originality: | original |
Money-back guarantee on originality: | yes |
Originality confirmed by expert?: | yes |
Pierre Bonnard
"JEUNE FILLE LISANT - FIATAL LÁNY OLVAS"
Eredeti rézkarc
A rézkarc mérete keret nélkül: 27x35 cm
Szignó középen
A kép hátulján certifikáció!
A rézkarc hozzá illő szép keretben van
Pierre Bonnard (Fontenay-aux-Roses, 1867. október 3. – Le Cannet, 1947. január 23.) francia festő, a posztimpresszionizmus jeles képviselője, a Nabis művészcsoport egyik alapító tagja.
A századforduló előtti években az addigi Gauguin-es színekkel festő Bonnard képei elsötétültek: feketék, szürkék jelentek meg rajtuk és uralták a képek színvilágát. Érdekes, hogy ekkoriban Rippl-Rónai és Vuillard stílusában is megjelentek ezek a vonások, nyilván a Nabis hatásaként. Lassacskán változott a stílus, kezdte megtalálni a csak rá jellemző hangot, a témák is, enteriőröket, arcképeket, aktokat kezd festeni. Képeinek perspektívája, a képszerkesztés módja is változott. Aktjait a mindennapi tárgyak között ábrázolta, tisztálkodás, szépítkezés közben, rafinált megvilágítást alkalmazva. Aktképein, de enteriőrjein is gyakran alkalmazta a tükröt, új perspektívákat nyitva az adott képen. Másik jellegzetessége a nyitott ajtók, ablakok mögötti dolgok, a kinti tájrészlet megmutatása.
Vernonban élt és dolgozott csendes visszavonultságban. 1924-ben nagy retrospektív kiállítása volt Párizsban, majd a következő évtizedtől kezdődően a világ minden részén kiállították képeit (New York, Zürich, London, Stockholm, Chicago stb.). Tengerparti, folyóparti tájképeket fest, felfedezi ismét a gyümölcsös csendéleteket, apró ecsetvonásokkal rakja fel a festéket. Igen precíz festő, nem egyszer előfordult, hogy még a kiállításra kiakasztott képen is javított valamit. Rendkívül tónus-gazdagon festett, ugyanakkor a kép tárgya mintegy feloldódott a modellt, tárgyat, tájat megvilágító fényárban. Utolsó éveiben freskókat festett, templomi üvegablakokat is készített.
A második világháború éveiben sorra elvesztette a számára legfontosabbnak számító embereket: meghalt felesége, legjobb barátja, Vuillard. 1947-ben ő is meghalt La Cannet-ben.