Fk/336 - Vilmos of Czétényi – harlequin and pegasus iii. – Color monotype


30.000 HUF 82.90 USD

Guarantee: 30 days  
Item details
Listed: August 10, 2023
Item code: 4707693
Views: 282
Watchers: 3
Offers: 0 offers
Seller

Hellboy1 (1430)  
Békés county

Verified user

Response time: 93%-banin 3 hours
Positive feedback: 100%
Last login: Today, 06:47
Member since: August 03, 2019
Why do buyers choose Galeria Savaria?
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details
The seller has set the artwork as original and offers 30 days money back guarantee. Seller notes that the originality was confirmed by an expert.
Painting surface:paper
Style:abstract
Age:1970-1989
Signature:signed
Condition:good for its age
Money-back guarantee on originality:yes
Originality:original
Originality confirmed by expert?:yes

Eladásra kínálom Czétényi Vilmos (1928-2003) – Harlekin és Pegazus III. című színes monotípiáját. A technikáról lentebb bővebben írok. A művész a monotípia hazai legnevesebb képviselője. A papírra készült absztrakt mű viszonylag ritkán bukkan fel, valamikor a XX. század második felében készült. A grafikus szignója a jobb alsó, a mű címe pedig a bal alsó részén található. A papír enyhén – alig észrevehetően – hullámos. A grafika az eredeti, lakkozott, kicsit kopottas natúr léckeretben, paszpartuval, üveg mögött, azonnal falra akasztható állapotban van.

Téma: absztrakt

Technika: színes monotípia

Hordozó: papír

Kora: XX. század második fele

Szignó: van (jobbra lent), cím (balra lent)

Keret: eredeti, lakkozott, natúr léckeret, paszpartuval, üveggel

Méret: 25 x 34 cm (keret nélkül), 53 x 63 cm (kerettel)

Állapot: korának megfelelő

A postázás a vevő igényével egyeztetve a mindenkor aktuális díjak szerint történik, kizárólag előre utalást követően, gondosan csomagolva.

Kérem, amennyiben van még kérdése a termékről, akkor lehetőleg annak megvásárlása előtt és ne utána kérdezzen.

Kérem tekintse meg a többi termékemet is. Köszönöm!

Néhány gondolat a művészről:

Czétényi Vilmos (Budapest, 1928 – Budapest, 2003.) alkalmazott- és képgrafikus, festőművész. 1928. szeptember 26-án született Budapesten. 1942-46 között az Iparművészeti Iskola díszítő-festő szakán tanult. 1948-tól a Képzőművészeti Főiskola hallgatója. 1953-ban festőművész diplomát szerzett. Mesterei: Bernáth Aurél, Bencze László, Berény Róbert és Domanovszky Endre, tanította Barcsay Jenőés Szőnyi István is. A Főiskolán 2 évig Berény Róbert tanársegédje volt. 1954-től kiállító művész. Alapítója, majd vezetőségi tagja volt a Fiatal Művészek Alkotóközösségének. Szintén alapítója a költőkből, írókból és képzőművészekből álló Átlók Művészcsoportnak és késobb az Új Átlóknak is. 1959-től tanári állást vállalt a Kirakatrendező Iskolában. Itt rajzot, grafikát és reklámgrafikát tanított, majd 1974-tól 1981-ig az iskola igazgatója volt. Részt vett a Magyar Reklámszövetség létrehozásában. Könyveket illusztrált, rajzait folyóiratok közölték, kulturális plakátokat, emblémákat és kiadványokat tervezett. Nemzetközi kiállításokra installációkat készített. 1976-tól tagja lett a Képzőművészek Szövetségének, tagja volt továbbá a Magyar Festők Egyesületének, megalakulásától a Bernáth Aurél Társaságnak, a Művészeti Társaságok Független Fórumának, valamint a Zuglói Képzomuvészek Társaságának. A festészet mellett muvészi grafikával is foglalkozott, a monotypia egyik legtekintélyesebb magyar mestere. 1992-ben kiadott Monotypiák című albumában mutatta be fő műveit. A hagyományok tisztelete mindig erősen élt művészetében.
Drámai, egyéni hangvételű grafikai lapjain az embert és az emberiséget érinto alapvető élményeket dolgozza fel, szimbolikus célzattal, a harmóniateremtés igényével. A gondolat és az érzelmek kifejezése nála rendkívüli rajztudással párosul.

Egyéni kiállítások:

1954 • Dürer Terem, Budapest • Kispesti Művelődési Ház, Budapest
1967 • Művelődési Ház, Várpalota
1968 • Béri Balogh Ádám Múzeum, Szekszárd
1972 • Fényes Adolf Terem, Budapest
1975 • Művelődési Ház, Leninváros
1984, 1986 • Csili Művelődési Ház, Budapest
1986 • Várszínház Galéria, Budapest
1987 • Soroksári Kisduna Galéria, Budapest • Rudnay Terem, Eger
1992 • Gaál Imre Galéria, Budapest

Válogatott csoportos kiállítások:

1954 • 5. Magyar Képzőművészeti kiállítás, Műcsarnok, Budapest
1976 • Fényes szelek nemzedéke, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
1985 • II. Táblaképfestészeti Biennálé, Szeged
1989 • Átlók művészcsoport, Gaál Imre Galéria, Budapest-Pesterzsébet • Kép ’90, Műcsarnok, Budapest.
1990-91 • bemutatkozott több francia nagyvárosban.

Művek közgyűjteményekben:

Hansági Múzeum, Mosonmagyaróvár • Hatvany Lajos Múzeum, Hatvan • Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Pesterzsébeti Múzeum, Budapest • Református Egyházi Gyűjtemény, Kecskemét.

Díjak, elismerések:

1988. Pesterzsébeti Tavaszi Tárlat első díja

Egy kis információ a technikáról:

A monotípia a festészet és a grafika határmezsgyéjén található képzőművészeti technika. Lényege, hogy egy fémlemezre készült festményt lenyomatnak. A nyomóforma sima, ezüstözött vagy nikkelezett fémlemez vagy üveglap, amelyre a művész hígítatlan olajfestékkel festi a képet nagyon vékony rétegben. A festék szétterítése, formálása történhet ecsettel vagy ujjakkal. A csúcsfényeknél a lemez csupasz marad, vagy ronggyal letörlik, itt a papír fehérsége fog érvényesülni. Ha elkészült a festmény, a réznyomatokhoz használt sajtóban megnedvesített papírra nyomtatják át a kissé felmelegített lemezről a még friss képet. Az így készült nyomat színei lazúrosan egymásbafolynak, az akvarellhez hasonlítanak. Csak egyetlen példány készíthető vele, viszont a fémlemez tisztítás után újra használható. Monotípia úgy is készülhet, hogy a sima felületű fém vagy üveglemezre festékező hengerrel egyenletes festékréteget visznek fel, melyre egy lapot fektetnek, amit előtte célszerű finoman hintőporral bedörzsölni, hogy ne ragadjon a felfestékezett lemezre. Ezután még egy lapot fektetnek fel, ezeket lerögzítik hogy ne mozoghassanak el. A legfelső lapra a művész különböző keménységű ceruzával vagy más rajzeszközzel egy rajzot visz fel. A rajzeszköz nyomása miatt a felfestékezett lemezről a festék átkerül a ráfektetett lapra. Ezzel létrejön a rajzról az egyszeri nyomat. Többszínű nyomat is készíthető ha a lemezt egy másik színnel festékezik fel majd megismétlik az eljárást. Ezen kívül ha a lemezt (melyről a megfelelő helyeken már átkerült a festék a lapra) a sajtóban lenyomtatják, megkapható a nyomat negatív képe is. Az így készült nyomatok viszont a használt rajzeszköz (ceruza, toll) sajátosságait hordozzák magukban. A monotípiát Giovanni Benedetto Castiglione itáliai festő és rézmetsző találta fel az 1640-es években, de a későbbiekben viszonylag ritkán alkalmazták. Edgar Degas szívesen folyamodott e technikához.

Guarantee conditions

Guarantee: 30 days  

Payment options

Wire transfer in advance
Cash
PayPal  

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 3-5 workdays
Local pickup Gyula
Other 2500 - 3500 HUF
Shipping abroad
Seller doesn't ship this item to your destination.

Others searched for these