1J395 Soviet aeroflot - aeroflot commemorative plaque in a gift box 1983


8.000 HUF 22.23 USD

Guarantee: eternal  
Item details
Listed: November 28, 2023
Item code: 4361747
Views: 103
Watchers: 3
Offers: 0 offers
Seller

regitargyaim (4835)    
BUDAPEST

Verified user

Response time: 98%-banin 2 hours
Positive feedback: 100%
Last login: Today, 20:57
Member since: November 27, 2012
Why do buyers choose Galeria Savaria?
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details

Eredeti dobozában található arany színű kétoldalas emlékérem. Rajta repülőgép vörös csillag, sarló, kalapács díszítések. Felirat: АЕРОФЛОТ 1923-1983

Szélesség: 7.8 cm

Hosszúság: 7.8 cm

Magasság: 1 cm

Súly: 0.105 kg

A tok mérete: 1 x 7.8 x 7.8 cm A plakett mérete: 5.8 cm

Aeroflot

Menjen a navigációhozMenjen a kereséshez

Aeroflot

Logo kép

IATA

SU ICAO

AFL AEROFLOT

hívójel

Az alapítás dátuma 1932. február 25

Alap repülőterek

Sheremetyevo ( Moszkva )

Flotta mérete 244

Központ A Szovjetunió zászlaja Moszkva , Szovjetunió

Az Aeroflot a Szovjetunió polgári légiközlekedésének többségének közös neve , számos állami tulajdonú légiközlekedési vállalattal és intézménnyel, 1964-ig a GUGVF irányítása alatt, majd az MGA fennhatósága alatt , amely 1932. február 25-től létezett. 1992. július 27. A Szovjetunión kívül az Aeroflot egyetlen légitársaságként működött

Történelem

Az események kronológiája

1922. május 1-jén , nem sokkal az oroszországi polgárháború befejezése után a Deruluft szovjet-német légitársaság megnyitotta az első nemzetközi légitársaságot Szovjet-Oroszországban, Moszkva - Königsberg néven . 1923. július 15- én megnyitották az első rendszeres belső vonalat "Moszkva - Nyizsnyij Novgorod " .

1923. február 9-én az RSFSR Munkaügyi és Védelmi Tanácsa határozatokat fogadott el "A Polgári Repülési Tanács megszervezéséről" és "A légitársaságok műszaki felügyeletének a légiflotta főigazgatóságához való megbízásáról".

1923. március 17-én megalakult a Dobrolet Orosz Önkéntes Légiflotta Társaság az utasok, postai küldemények és egyéb munkák belföldi és nemzetközi légi szállítására. Az első repülőgép flottája holland Fokkerekből állt . A Dobrolyot részvénytársaság volt . A részvények eladásából származó pénzeszközökkel megkezdődött az utasszállító repülőgépek tömeggyártása a Szovjetunióban.

A szárnyas kalapács és sarló az Aeroflot felismerhető szimbóluma

1930. október 29-én megszűnt a Dobrolet Társaság és a Polgári Légiflotta Főfelügyelősége (amely ugyanabban az évben februárban jött létre), és ezek alapján új egyesület jött létre - az Összszövetségi Polgári Repülőflotta Szövetség . Munkaügyi és Védelmi Tanács (VOGVF). 1932. február 25-én a Munkaügyi és Védelmi Tanács alá tartozó VOGVF a Szovjetunió Népbiztosainak Tanácsa alá tartozó Polgári Légiflotta Főigazgatóságává (GUGVF) alakult [2] [3] . Ugyanezen év március 25-én a GUGVF megkapta az "Aeroflot" rövidített nevet [4] . A. Z. Goltsmant nevezték ki a GUGVF első vezetőjévé .

1964. július 27-én a Polgári Repülési Flotta Főigazgatósága alapján megalakult a Szovjetunió Polgári Repülési Minisztériuma .

1964. szeptember 15-én a Polgári Repülési Flotta összes Területi Igazgatósága Polgári Légiközlekedési Igazgatóságra (CA), a Polgári Repülési Flotta OAS-ra - Polgári Repülési OAS-ra változott.

1966-ban a Polgári Repülési Minisztérium kilenc polgári légiközlekedési igazgatást - litván, lett, észt, moldáv, örmény, tádzsik, kirgiz, sziktivkar és magadani - átszervezett a CAA-ba.

1971 januárjában a Nemzetközi Légitársaságok Közlekedési Igazgatósága alapján megalakult az Aeroflot Nemzetközi Légiközlekedési Központi Igazgatósága (TsUMVS), amely az iparág egyetlen olyan vállalkozása lett, amely Aeroflot – Soviet Airlines néven üzemeltetett nemzetközi járatokat. . 1974-ben az Aeroflot repülőgépek új, egységes festését fogadták el. 1976-ban az Aeroflot lett az első légitársaság a világon, amely egy év alatt több mint 100 000 000 utast szállított [5] .

Az Aeroflot osztályzászlója (1961-1991)

1980-ban az Aeroflot a moszkvai nyári olimpiai játékok hivatalos légifuvarozójaként működött , amint azt a „ Official Olympic Carrier ” piros felirat bizonyítja a játékok emblémájával a társaság egyes repülőgépeinek oldalán [6] . 1989-ben az Aeroflot csatlakozott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetséghez (IATA) .

1983. szeptember 15-én, két héttel azután , hogy a Boeing 747 lezuhant Szahalin közelében, a szovjet légierő egyik vadászgépének rakétatámadása következtében , Ronald Reagan különleges rendelete megtiltotta az Aeroflotnak, hogy az Egyesült Államokba repüljön. A tilalom 1986 áprilisáig volt érvényben.

1991. november 26-án a Szovjetunió polgári repülési miniszterét, az MGA B.E. Panyukovot a Szovjetunió elnökének 1991. november 26-án kelt, UP-2884 „A VOLT MINISZTEREK TAGJÁRÓL” szóló rendeletével felmentették. A Szovjetunió”. 1991. november 28-án az RSFSR elnökének 242. számú, „Az RSFSR államigazgatási központi szerveinek átszervezéséről” szóló rendeletével a megszüntetett MGA vagyoni, pénzügyi és egyéb alapjai, vállalkozásai, szervezetei és intézményei. a Szovjetuniót áthelyezték az RSFSR Közlekedési Minisztériumához. 1992.10.04. - aláírták a Szovjetunió MGA felszámolásáról szóló törvényt.

Az Aeroflot számos független légitársaságra oszlott, amelyek az egykori Szovjetunióban működtek [7] [8] .

A Soviet Airlines az Orosz Föderáció kormányának 1992. július 27-én kelt 527. számú, „Az Orosz Föderációban a nemzetközi légi kommunikáció megszervezésére irányuló intézkedésekről” szóló rendelet elfogadásának pillanatától szűnt meg létezni, amely alapján a gyártás, ill. Az „Aeroflot – Soviet Airlines” kereskedelmi szövetség a felépítésével együtt „Aeroflot – Russian International Airlines” néven alakult át, miközben megtartotta hatáskörét a külföldi országokkal, külföldi légitársaságokkal, cégekkel és szervezetekkel kötött meglévő kormányközi megállapodások értelmében [9].. Ez az átalakulás megoldást jelentett a Szovjetunió összeomlása után keletkezett jogi következetlenségre, amikor a létező, nemzetközi járatokat végző termelő és kereskedelmi szövetség ténylegesen Oroszországba került, de jogilag egy nem létező államot képviselt külföldön [10] .

Így a modern Aeroflot megörökölte a világhírű szovjet védjegyet és a külföldi légitársaságok rendszeres devizabevételét a transzszibériai útvonalakon végzett járataikkal - évente körülbelül 500 millió dollárt

Forrás: wikipédia

Guarantee conditions

Guarantee: eternal  

Payment options

Wire transfer in advance
Cash
Cash on delivery

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 1-2 workdays
Local pickup Budapest IX.
MPL - parcel locker 1650 HUF
MPL - home delivery 1800 HUF
PostaPont 1650 HUF

Others searched for these