Ahogy a korábbi bejegyzésünkben kitértünk rá, nem egyszer fordult már elő, hogy felhasználóink olyan funkciókat hiányolnak az oldalról, amelyek jelenleg is elérhetőek a Galéria Savarián.

Mai bejegyzésünkben kiemeltünk néhány funkciót, amelyet az elégedettségi felmérés során többen is említettek hiányosságként. Ezzel is eladóinknak és vevőinknek szeretnénk segítséget nyújtani abban, hogy még jobban megismerhessék a Galéria Savaria adta lehetőségeket.

Erősen ajánljuk, hogy olvassa el ezt a bejegyzést, hiszen tapasztalt eladók számára is tartogathat újdonságot.

Miről lesz szó ebben a bejegyzésben:

Állíthatok be értesítőt, ha engem érdeklő hirdetést töltenek fel?

„Jó lenne ha értesítetnének arról ha az érdeklődésemnek megfelelő hirdetést töltöttek fel. Szerintem ez a többi gyűjtőnek is hasznos lehetne!”

Megoldás: Keresés mentése

Amennyiben konkrét terméket keres, mentse el a keresést és állítson be hozzá értesítést. Ilyenkor ha egy eladó olyan hirdetést tölt fel, amely megfelel a keresésben megadott feltételeknek, e-mail értesítőt küldünk.

Hogyan menthetek el egy keresést?

Egy keresés elmentéséhez kattintson a terméklista jobb felső sarkában található „Keresés mentése” gombra.

Hol találom a mentett kereséseket?

A mentett keresések megtekintéséhez kattintson a fejlécben található Kedvencek menüre, majd válassza a Mentett keresések menüpontot.

Mire használhatom még a keresés mentése funkciót?

A Galéria Savaria keresője számos paraméter és termékjellemző alapján képes szűrni a feltöltött hirdetések között. Ha elmenti a keresést, nem kell minden alkalommal ugyanazokat a paramétereket megjelölgetnie, ezeket a lépéseket megspórolhatja, hiszen a mentett keresésre kattintva azonnal megjelennek a keresésének megfelelő találatok.

Ezen a képen a Herendi kategórián belül a bonbonier terméktípusra szűrtűnk. Ha ezt a keresést elmentjük, értesítőt kapunk akkor, ha új terméket töltenek fel ugyanezekkel a beállításokkal (herendi kategória és bonbonier terméktípus).

A kezdő vásárlóm nem boldogul a termék megvásárlásával vagy az ajánlat elküldésével. Hogyan segíthetek neki?

„Más árban egyeztünk meg a vevővel, kértem, hogy tegyen ajánlatot, de csak nagy nehezen értette meg, hogy hogyan és mit kell tennie. Ez elég bosszantó volt.”

Megoldás: Eladóként küldjön ajánlatot az érdeklődőnek

Ha egy kezdő, internetes vásárlásban még nem járatos felhasználó nehézségekbe ütközik, a tapasztaltabb eladó kézen ragadhatja és segíthet neki a vásárlás teljesítésében.

Eladóként Ön is küldhet ajánlatot a vásárlónak, sőt akkor is, ha a termék nem alkuképes.

  1. A leendő vevővel folytatott beszélgetésben kattintson az ajánlat (árcédula) ikonra, majd adja meg az ajánlatát.
  2. A leendő vevőjének ezzel egy ajánlatot csatol az üzenetéhez, amelyet közvetlenül az üzenetrendszerben fogadhat el.

Ez egy remek eszköz arra, hogy felgyorsítsa a vásárlási folyamatot és segítse az újonc vevőt eligazodni a Galéria Savarián.

Hogyan kaphatok értesítőt akkor, ha egy eladó új terméket tölt fel?

Egy olyan funkciót lehetne csinálni, hogy ha egy eladó új terméket tölt fel akkor azok a vevők akik sokat vásárolnak az adott eladótól értesítést kapnak hogy feltöltött új termékeket.

Megoldás: Kedvenc eladó mentése

Ha szeretne értesülni arról, hogy egy eladó új terméket töltött fel, jelölje meg az eladót kedvencként, majd kérjen értesítőt a feltöltéseiről.

Hogyan menthetek el egy eladót kedvencként?

  1. Lépjen az eladó adatlapjára, majd a jobb felső sarokban kattintson a „Kedvencnek jelölöm” gombra.
  2. Lépjen a kedvenc eladók oldalra és kattintson az „Új kedvenc eladó” gombra.

Hol találom a kedvenc eladóimat?

A kedvenc eladóinak megtekintéséhez kattintson a fejlécben található Kedvencek menüre, majd válassza a kedvenc eladók menüpontot.

Lejárt az érdeklődő ajánlata vagy mégis elfogadnám az ajánlatot. Mit tehetek ilyenkor?

„Előfordult már, hogy lejárt az ajánlatra adott 48 órás idő, ezért már nem tudtam válaszolni az érdeklődőnek. Emiatt elestem az üzlettől.

Megoldás: Viszontajánlat küldése az érdeklődőnek

Egy ajánlat megválaszolására első körben 48 órát biztosítunk. Erre az időkeretre elsősorban a vevők védelme érdekében van szükség. Ha nem lenne időkeret, az eladó bármikor dönthetne úgy, hogy elfogadja az érdeklődő ajánlatát, ami kellemetlen helyzetbe hozhatná a vevőt. Elképzelhető, hogy ő időközben már talált egy másik neki tetsző darabot vagy bármilyen oknál fogva az ajánlata már aktualitását vesztette.

Hasznos eszköz az eladók kezében, hogy ha az ajánlat lejár, még 14 napig van lehetőség viszontajánlatot küldeni. Így az ajánlat beérkeztétől összesen 16 napig tud az eladó válaszolni ajánlat küldésével az érdeklődőnek.

Hogy tudok viszontajánlatot küldeni?

1. Lépjen az Ajánlataim oldalra.
2. A megválaszolt ajánlataim táblában kattintson az ajánlat mellett található „Visszaajánlok” gombra.
3. Így amennyiben az érdeklődő vételi szándéka komoly, lehetősége van elfogadni az eladó ajánlatát és létrejöhet az üzlet.

Előfordul, hogy egy vevő megvásárolja a terméket, de végül eláll a vásárlástól. Ezt hogyan kerülhetem el?

„A komolytalan vásárlókat nem lehetne kiszűrni valahogy? Bosszantó, hogy valaki megvesz valamit, aztán lemondja a vásárlást.

Megoldás: Vásárlói követelmények beállítása

Nincs könnyű dolga annak az online piactérnek, amelyik szeretné megvédeni az eladóit a felelőtlen vásárlóktól. Ahol lehetőség van arra, hogy áruk cseréljenek gazdát, ott előbb-utóbb megjelennek a meggondolatlan vevők is.

Ne feledkezzünk meg azokról az esetekről sem, amikor a vevő életében valóban olyan változás áll be, ami keresztülhúzza a számításait és le kell mondania a vásárlást. Ilyen esetben fontos az empátia, hiszen váratlan élethelyzet ugyanúgy velünk is megeshet.

A „komolytalan vásárló” alatt sokkal inkább azt a vevőt értjük, aki a vásárlási szándékának jelzése és megerősítése után eltűnik. Az eladó vár, nem postázza a terméket, hiszen a vevő még nem fizette ki az árut. A vevő nem válaszol az eladó üzeneteire, nem veszi fel a telefont. Ha mégis sikerül elérni, akkor is csak húzza az időt.

Hogyan ismerhető fel a komolytalan vevő?

Szögezzük le: nincs 100%-os megoldás. Egyetlen piactér sem tudja teljes mértékben megakadályozni azt, hogy az eladói ne találkozzanak komolytalan vevőkkel. Online piactérként a mi feladatunk az, hogy a legminimálisabb szintre szorítsuk azoknak a vevőknek a számát, akik felelőtlenül kattintgatva vásárolnak.

Itt a Galéria Savarián mi két célt tűztünk ki magunk elé:

  1. megakadályozni, hogy a komolytalan vevő eljusson a vásárlásig
  2. mielőbb azonosítani és tiltani a piactérről a meggondolatlan vásárlót

Úgy gondoljuk – és ezt felhasználóink visszajelzései is alátámasztják -, hogy a Galéria Savaria hatékony munkát végez ezen a téren.

Hogyan szűrhető ki a komolytalan vásárló?

A Galéria Savarián működik egy mindenkire kiterjedő szűrőrendszer, amely szükség esetén korlátozza a szabálytalankodó felhasználók fiókját. Azonban ezen felül, eladóként további beállításokkal élhet és szigorúbb feltételeket támaszthat leendő vásárlóival szemben.

Például:

  • Csak ellenőrzött vevők vásárolhatnak tőlem
    Eladóként könnyedén beállíthatja, hogy kizárólag ellenőrzött vásárlókkal kíván üzletet kötni. Ellenőrzött vásárlónak minősül az, aki elvégezte a biztonsági regisztrációt, amely megerősített telefonszám, illetve cím megadását jelenti. Azok a vásárlók, akik ezáltal tiltásra kerülnek, továbbra is küldhetnek Önnek üzenetet.

  • Nem vásárolhatnak tőlem azok, akik meghatározott számú át nem vett termékkel rendelkeznek
    Értékelési rendszerünk lehetővé teszi, hogy figyelemmel kísérjük azokat a vásárlókat, akik nem vettek át egy megvásárolt terméket. Eladóként tilthatja a vásárlást azon felhasználók számára, akik az Ön által meghatározott mennyiségnél több terméket nem vettek át az utóbbi 6 hónapban.

Hol találom a fenti beállításokat?

  1. Kattintson a Beállítások menüpontra
  2. Válassza az Eladói beállítások fület
  3. Kattintson a Vásárlói követelmények opcióra

Fontos tudni: A Galéria Savaria biztonsági rendszere automatikusan korlátozza azon felhasználók fiókját, akik több alkalommal megsértették irányelveinket és szabályainkat. A fenti lehetőséggel az eladók tovább szigoríthatják ezt a biztonsági szűrőrendszert és tovább szűkíthetik azon felhasználók körét, akik számára engedélyezik a vásárlást.

Huzamosabb ideig nem leszek elérhető, hogyan jelezhetem ezt a vevőimnek?

Az is szerencsés lenne, ha a hirdetésekhez lehetne fűzni üzenetet, vagy kiegészítést. Pl. arra az esetre, ha valaki hetekre elutazik és jelezni szeretné, hogy azon idő alatt nem tud üzletelni…

Megoldás: Vakáció funkció

Ha a megszokottnál ritkábban vagy huzamosabb ideig nem lesz gép előtt, a vakáció funkció segítségével jelezheti ezt a látogatóknak. A funkció bekapcsolásával egy vakáció tábla jelenik meg a terméklapon és az üzenetrendszerben, ha beszélgetést folytat Önnel a leendő vevő.

A funkció beállításakor meghatározthatja azt is, hogy engedélyezi-e a vásárlást a vakáció ideje alatt vagy sem. Amennyiben engedélyezi, felhívjuk az érdeklődők figyelmét arra, hogy a tranzakció lebonyolítása ebben az időszakban lassabb lehet.

Hol tudom bekapcsolni a vakáció funkciót?

A vakáció funkció beállítását az eladói beállítások oldalon tudja elvégezni.