Eladó Munkácsy-díjas Vecsési Sándor: Befagyott Dunaág című, olaj, farost Képcsarnokos festménye


76.999 HUF 213.37 USD

Guarantee: eternal  
Local pickup
Item details
Listed: August 17, 2023
Item code: 2104490
Views: 234
Watchers: 2
Offers: 0 offers
Seller

baksi (145)  
Pest county

Verified user

Response time: 100%-banin 11 hours
Positive feedback: 100%
Last login: April 27, 2024
Member since: June 11, 2011
Why do buyers choose Galeria Savaria?
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details
Subject:landscape
Technique:oil
Style:impressionism
Painting surface:wood
Largest size:big (from 80 cm)
Signature:signed
Condition:flawless
Originality:original

Vecsési Sándor (1930-2015.): A festmény mérete: 57 * 90 cm + keret, olaj, farost, jjl. Vecsési, modern keretben. Hátoldalán: Képcsarnok Vállalat címkéje. Azonnal falra akasztható, szép állapotban.

Festő, freskófestő. Tanulmányait a budapesti Képzőművészeti Főiskolán végezte 1954-ben. Mesterei Fónyi Géza, Barcsay Jenő, Bernáth Aurél voltak. 1959-1961: Derkovits-ösztöndíj; 1960: a Római Magyar Akadémia ösztöndíja; 1963-1964: a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület elnöke; 1964: a Balatoni Nyári Tárlat I. díja, Keszthely; Stúdió ’64, a KISZ Központi Bizottság I. díja; 1965: Munkácsy-díj; 1966: V. Szegedi Nyári Tárlat, festészet díja; 1967: XIV. Vásárhelyi Őszi Tárlat, Tornyai-plakett; 1972: XIII. Szegedi Nyári Tárlat, Szeged város díja; III. Debreceni Nyári Tárlat nagydíja és Medgyessy-plakett; 1973: Nemzetközi Realista Festészeti Triennálé I. díja, Szófia; 1974: I. Hatvani Tájképbiennálé, ezüstdiploma; 1975: érdemes művész; 1979: II. Hatvani Portrébiennálé, fődíj és aranydiploma; 1980: Szocialista Kultúráért; 1986: a Petőfi-pályázat festészeti díja, Kiskőrös; 1988: VIII. Hatvani Tájképbiennálé, Kohán-plakett; 1989: XXXVI. Vásárhely Őszi Tárlat, a Művészeti Alap díja. Tanulmányutakat tett számos kelet- és nyugat-európai országban. Budapesten és Dömsödön él. Művészetének középpontjában azok a változások állnak, melyek az utóbbi fél évszázadban a vidéki Magyarország civilizációs fejlődését megszabták, ill. a falu külső és belső életében bekövetkeztek. Témáit emlékképeinek mozgósításával és humanizmusának sajátos tárgyiasításával idézi meg. A tárgyiasítás közegét a falusi kisvilág rekvizítumai és motívumai (ház, kapu, ablak, tornác, szobabelső stb.) képezik, melyek a hozzájuk tapadt érzelmi vonatkozások révén életfelfogást sugalló szimbólumokká nemesednek. Első korszakában (1955-1970) a történelemidézés portrékban, alakos kompozíciókban és sajátos levegőjű falusi-kisvárosi enteriőrökben öltött formát. A hagyományos témák újszerű köntösben kerültek előadásra: a síkban tartott, enyhén kubizáló komponálásmód, az érzékletes elrajzolások és színek egy olyan ábrázolási módszer kimunkálását ígérték, melyben a népművészet leegyszerűsítő tendenciái ötvöződnek a posztimpresszionizmus konstruáló hagyományaival. A 60-as, 70-es évek fordulóján a paraszti életformaváltás keltette zűrzavar válságot okoz ~ fejlődésében. A falu mértékadónak tartott etikai viszonylatainak szétzilálódása, s a nyomában támadt eszmei-szellemi átrétegződés arra készteti, hogy felülbírálja alapélményeihez való viszonyát. Feladja az “ideális falu” vonzó, de időszerűtlenné lett mítoszát, ugyanakkor nem mond le azokról az erkölcsi értékekről, melyeket a falu termelt ki a maga létében. Belső vívódásait kifejezendő, a periódus (1970-1978) reprezentatív műfaja a lélek zaklatottságát híven kifejező expresszív tájkép lett, s csak a korszak végén jelent meg – mintegy az emberi és művészi konszolidáció bizonyságaképpen – ~ nagy leleménye, a “házportré”, melynek keretében a falu szellemisége már nem mint élő, s azonnal követhető hagyomány, hanem mint a kulturális örökség részét képező spirituális normarendszer konfigurálódott. A 80-as évek elejével kezdetét vette ~ pályájának szintetizáló korszaka, amelyben új kontextusban jelentek meg, ill. új gondolati és formaminőségekkel egészültek ki a korábbi pályaszakaszok eredményei. A szocializmus összeomlása nyomán ~ művészetének radikális megújításával válaszolt: kiiktatott nézetrendszeréből minden olyan elemet, amit meghaladott az idő. A történelemfilozófiai fordulat eredményeként egyre határozottabb funkciót kapott festészetében az elvontság. A ~ művelte élménypiktúra a 90-es években a látomásos festészet irányába mozdult el.

Művek közgyűjteményekben: 

Fővárosi Képtár, Budapest Damjanich János Múzeum, Szolnok Déri Múzeum, Debrecen Dobó István Múzeum, Eger Ermitázs, Szentpétervár Sárospataki Képtár, Sárospatak Kuny Domonkos Múzeum, Tata Magyar Nemzeti Galéria, Budapest Modern Galerie, Drezda Mátra Múzeum, Gyöngyös Puskin Múzeum, Moszkva Vízügyi Múzeum, Esztergom Tornyai János Múzeum, Hódmezővásárhely Xantus János Múzeum, Győr Wosinsky Mór Múzeum, Szekszárd.

Eredetiségére örök pénzvisszafizetési garanciát vállalok!

Guarantee conditions

Guarantee: eternal  

Payment options

Wire transfer in advance
Cash

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 3-5 workdays
Local pickup Budapest

Others searched for these