Eladó Munkácsy-díjas Vecsési Sándor: Befagyott Dunaág című, olaj, farost Képcsarnokos festménye


76.999 HUF 210.22 USD

Garancia: örökös  
Személyes átvétel
Termék információk
Feltöltés ideje: 2023. augusztus 17.
Termékkód: 2104490
Megtekintések: 226
Megfigyelők: 2
Ajánlatok: 0 ajánlat
Eladó adatai

baksi (145)  
Pest megye

Hitelesített felhasználó

Válaszadás: 50%-ban11 óra alatt
Pozitív értékelések: 100%
Utolsó belépés: Tegnap, 11:36
Regisztráció: 2011. június 11.
Miért választják a vásárlók a Galéria Savariát?
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Téma:tájkép
Technika:olaj
Stílus:impresszionizmus
Hordozó:fa
Legnagyobb méret:nagy (80 cm-től)
Szignó:szignózott
Állapot:hibátlan
Eredetiség:eredeti

Vecsési Sándor (1930-2015.): A festmény mérete: 57 * 90 cm + keret, olaj, farost, jjl. Vecsési, modern keretben. Hátoldalán: Képcsarnok Vállalat címkéje. Azonnal falra akasztható, szép állapotban.

Festő, freskófestő. Tanulmányait a budapesti Képzőművészeti Főiskolán végezte 1954-ben. Mesterei Fónyi Géza, Barcsay Jenő, Bernáth Aurél voltak. 1959-1961: Derkovits-ösztöndíj; 1960: a Római Magyar Akadémia ösztöndíja; 1963-1964: a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület elnöke; 1964: a Balatoni Nyári Tárlat I. díja, Keszthely; Stúdió ’64, a KISZ Központi Bizottság I. díja; 1965: Munkácsy-díj; 1966: V. Szegedi Nyári Tárlat, festészet díja; 1967: XIV. Vásárhelyi Őszi Tárlat, Tornyai-plakett; 1972: XIII. Szegedi Nyári Tárlat, Szeged város díja; III. Debreceni Nyári Tárlat nagydíja és Medgyessy-plakett; 1973: Nemzetközi Realista Festészeti Triennálé I. díja, Szófia; 1974: I. Hatvani Tájképbiennálé, ezüstdiploma; 1975: érdemes művész; 1979: II. Hatvani Portrébiennálé, fődíj és aranydiploma; 1980: Szocialista Kultúráért; 1986: a Petőfi-pályázat festészeti díja, Kiskőrös; 1988: VIII. Hatvani Tájképbiennálé, Kohán-plakett; 1989: XXXVI. Vásárhely Őszi Tárlat, a Művészeti Alap díja. Tanulmányutakat tett számos kelet- és nyugat-európai országban. Budapesten és Dömsödön él. Művészetének középpontjában azok a változások állnak, melyek az utóbbi fél évszázadban a vidéki Magyarország civilizációs fejlődését megszabták, ill. a falu külső és belső életében bekövetkeztek. Témáit emlékképeinek mozgósításával és humanizmusának sajátos tárgyiasításával idézi meg. A tárgyiasítás közegét a falusi kisvilág rekvizítumai és motívumai (ház, kapu, ablak, tornác, szobabelső stb.) képezik, melyek a hozzájuk tapadt érzelmi vonatkozások révén életfelfogást sugalló szimbólumokká nemesednek. Első korszakában (1955-1970) a történelemidézés portrékban, alakos kompozíciókban és sajátos levegőjű falusi-kisvárosi enteriőrökben öltött formát. A hagyományos témák újszerű köntösben kerültek előadásra: a síkban tartott, enyhén kubizáló komponálásmód, az érzékletes elrajzolások és színek egy olyan ábrázolási módszer kimunkálását ígérték, melyben a népművészet leegyszerűsítő tendenciái ötvöződnek a posztimpresszionizmus konstruáló hagyományaival. A 60-as, 70-es évek fordulóján a paraszti életformaváltás keltette zűrzavar válságot okoz ~ fejlődésében. A falu mértékadónak tartott etikai viszonylatainak szétzilálódása, s a nyomában támadt eszmei-szellemi átrétegződés arra készteti, hogy felülbírálja alapélményeihez való viszonyát. Feladja az “ideális falu” vonzó, de időszerűtlenné lett mítoszát, ugyanakkor nem mond le azokról az erkölcsi értékekről, melyeket a falu termelt ki a maga létében. Belső vívódásait kifejezendő, a periódus (1970-1978) reprezentatív műfaja a lélek zaklatottságát híven kifejező expresszív tájkép lett, s csak a korszak végén jelent meg – mintegy az emberi és művészi konszolidáció bizonyságaképpen – ~ nagy leleménye, a “házportré”, melynek keretében a falu szellemisége már nem mint élő, s azonnal követhető hagyomány, hanem mint a kulturális örökség részét képező spirituális normarendszer konfigurálódott. A 80-as évek elejével kezdetét vette ~ pályájának szintetizáló korszaka, amelyben új kontextusban jelentek meg, ill. új gondolati és formaminőségekkel egészültek ki a korábbi pályaszakaszok eredményei. A szocializmus összeomlása nyomán ~ művészetének radikális megújításával válaszolt: kiiktatott nézetrendszeréből minden olyan elemet, amit meghaladott az idő. A történelemfilozófiai fordulat eredményeként egyre határozottabb funkciót kapott festészetében az elvontság. A ~ művelte élménypiktúra a 90-es években a látomásos festészet irányába mozdult el.

Művek közgyűjteményekben: 

Fővárosi Képtár, Budapest Damjanich János Múzeum, Szolnok Déri Múzeum, Debrecen Dobó István Múzeum, Eger Ermitázs, Szentpétervár Sárospataki Képtár, Sárospatak Kuny Domonkos Múzeum, Tata Magyar Nemzeti Galéria, Budapest Modern Galerie, Drezda Mátra Múzeum, Gyöngyös Puskin Múzeum, Moszkva Vízügyi Múzeum, Esztergom Tornyai János Múzeum, Hódmezővásárhely Xantus János Múzeum, Győr Wosinsky Mór Múzeum, Szekszárd.

Eredetiségére örök pénzvisszafizetési garanciát vállalok!

Garanciális feltételek

Garancia: örökös  

Fizetési opciók

Banki előre utalás
Készpénz

Szállítási opciók

Szállítás innen: Magyarország
Feldolgozási idő: 3-5 munkanap
A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását.
Személyes átvételBudapest

Mások ezeket keresték még