Simon Hantai: le toucher, 2000, marked (70/99) and signed screenprint


500.000 HUF 1,381.69 USD

Guarantee: 30 days  
Local pickup
Item details
Listed: March 04, 2024
Item code: 5493446
Views: 484
Watchers: 5
Offers: 0 offers
Seller

kovcstams (16)  
BUDAPEST

Verified user

Positive feedback: 100%
Last login: Yesterday, 20:04
Member since: October 31, 2019
Why do buyers choose Galeria Savaria?
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details
The seller has set the artwork as original and offers 30 days money back guarantee.
Subject:abstract
Technique:other
Style:abstract
Painting surface:paper
Largest size:small (up to 35 cm)
Signature:signed
Condition:flawless
Originality:original
Money-back guarantee on originality:yes
Originality confirmed by expert?:no

Méret: 22x20,5 cm.
Keretméret: 34x34 cm.
Papír, rézkarc.
J.b.l.: S.H.

Hantai Simon (1922 - 2008): "1941-től a budapesti Képzőművészeti Főiskolán Aba Novák Vilmos és Kontuly Béla tanítványa volt. 1944-ben a főiskolán, 1946-ban a Műcsarnokban, 1947-ben az Ernst Múzeumban és a Nemzeti Szalonban szerepelt több alkotása. 1948-ban ösztöndíjjal Rómába utazott, majd Párizsban telepedett le. 1970-ben részt vett a külföldön élő magyar művészek tárlatán. Elnyerte a Római Magyar Akadémia ösztöndíját és a Fondation Maeght Díjat. A tasizmus európai képviselője. Alkotásai helyet kaptak a Magyar Nemzeti Galériában, a pécsi Modern Képtárban, több párizsi, illetve franciaországi közgyűjteményben, a New York-i Guggenheim Múzeumban és a római Vaticano Múzeumban." - Forrás: kieselbach.hu.

1941-1948: Magyar Képzőművészeti Főiskola, mestere: Aba Novák Vilmos, Kontuly Béla. 1948: római Magyar Akadémia ösztöndíjasa; 1967: a Fondation Maeght díja; 1949 óta Párizsban él. 1941-ben, mesterségbeli előképzettség, gyakorlat és művészeti ismeretek nélkül kezdte meg tanulmányait a Magyar Képzőművészeti Főiskola freskó szakán. A főiskolás évek alatt Csontváry – a Gerlóczy-gyűjtemény ekkor az Andrássy úti épület folyosóin és termeiben volt ideiglenesen elhelyezve -, a francia posztimpresszionizmus, ill. Bonnard és Matisse festészete hatott rá döntően. Korai művei, tanulmányai – köztük sok önarckép – stiláris sokféleségük ellenére is jelzik festészetének franciás igazodását. 1948-ban római ösztöndíjasként beutazta Olaszországot, majd Párizsban letelepedve folytatta technikai, műfaji kísérleteit (dripping, montázs, frottázs stb.). 1950-től jelennek meg vásznain fantasztikus lények, organikus formák, biomorf alakzatok. Bretonnal való megismerkedését követően festi nagyméretű szürrealista képeit: vásznait elborítják az organikus növényi formák, az erőteljesen színezett, de feketével fedett képsávok. A szürrealista képekkel párhuzamosan, a folyamatos kísérletezés, ill. a szürrealista gyakorlat eredményeként festészete egyre erőteljesebben gesztikussá válik, a figuráció és a figuratív alakzatok helyét jelek veszik át. Nemzedéktársaihoz hasonlóan, a New York-i iskola párizsi bemutatkozása (1952) és mindenekelőtt Pollock festészete erősen motiválta ~ közeledését a gesztusfestészethez. Az 50-es évek végén, a szürrealizmussal és Bretonnal való szakítása (Alice in Wonderland kiállítás, 1955) után festi all over gesztusfestményeit (Sexe-Prime. Hommage à Jean-Pierre Brisset, 1956), sötét alapon fehér keresztes vásznait (Peinture – Souvenir de l’avenir, 1956) és kalligráfiáit (Écriture rose, 1958-59). 1960-ban kezdi meg a batik technikához és a décalcomanie-hoz is közel álló pliage, mint festői módszer alkalmazását: az előzőleg összegyűrt vásznat befesti, majd a száradást követően kihajtja, az így keletkező, festéknyomokból konstituálódó kép tulajdonképpen a vászon saját lenyomata. A pliage-ok felületén – Matisse papírkivágásaihoz hasonlóan – szín, forma és vonal egyként jelenik meg, a kép létrehozására irányuló festői processzus pedig az akciófestészet attitűdjeit idézi. A pliage módszerrel készült művek sorozatokba, formai szekvenciákba rendeződnek. A színek fokozatos eliminálása a Les Meuns (1966-68) sorozattól kezdve monokróm képeket eredményez, az 1982-es Tabulas lilas – az utolsó pliage-sorozat – vásznai pedig már szín nélkül, csak a fehér felhasználásával készültek. ~ 1982-ben abbahagyta a festést. 1994 óta újra dolgozik: régi vásznait feldarabolja, szétvágja, majd – a festés gesztusát a végsőkig kiiktatva – a képek egy részletének a sokszorosítási technikák (fotó, szitanyomat) segítségével reprodukált változatát újra felhasználja. Forrás: Artportal

Guarantee conditions

Guarantee: 30 days  

Payment options

Cash

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 1-2 workdays
Local pickup Budapest VII.

Others searched for these