1J773 Kátai Mihály : Anya gyermekével tűzzománc kép 34.5 x 22.5 cm


98.000 HUF 266.61 USD

Garancia: örökös  
Termék információk
Feltöltés ideje: 2023. december 07.
Termékkód: 4565575
Megtekintések: 137
Megfigyelők: 4
Ajánlatok: 0 ajánlat
Eladó adatai

antikvitasok (3019)    
BUDAPEST

Hitelesített felhasználó

Gyorsan válaszol az üzenetekre
Pozitív értékelések: 99.84%
Utolsó belépés: Ma, 20:36
Regisztráció: 2013. március 05.
Miért választják a vásárlók a Galéria Savariát?
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Az eladó eredetiként jelölte meg az alkotást, amelyre örökös pénzvisszafizetési garanciát vállal. Az eladó állítása szerint az eredetiséget szakértő is megerősítette.
Szignó:szignózott
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre:igen
Eredetiség:eredeti
Eredetiségét szakértő megerősítette?:igen

Szép, hibátlan keretben található, rézlapra készített tűzzománc kortárs kép, tűzzománc kép. Jelzés jobbra lent: K.M.

Szélesség: 22.5 cm

Magasság: 34.5 cm

Súly: 1.115 kg

A zománckép mérete keret nélkül: 20 x 13 cm

Kátai Mihály, ifj.

festő, zománcművész

Karcag, 1935-10-19

Szerző: Gyergyádesz László, ifj.

1963: Magyar Iparművészeti Főiskola, dekoratív festő szak, mesterei: Borsos Miklós, Z. Gács György. 1982: III. Nemzetközi Iparművészeti Quadriennálé nagydíja, Erfurt (Német Demokratikus Köztársaság); Bács-Kiskun Megye Művészeti díja; 1984: Munkácsy-díj; 1996: Nemzetközi Zománcművészeti Alkotóműhely, Kecskemét, Szarvasnyomon c. kiállítás, Életmű-díj; 1997: Tűzzománcművészek Magyar Társasága, Életmű-díj. Hosszú időn át a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége szimpózium bizottságának a tagja. A Tűzzománcművészek Magyar Társaságának tiszteletbeli elnöke. A kortárs magyar zománcművészet legnagyobb hatású művészegyénisége, akihez szorosan kapcsolódik a műfaj 60-as években történt fellendülése, a zománc képzőművészeti irányba való elmozdulása. A zománccal még a főiskola idején Budapesten, a Lampart Zománcipari Műveknél ismerkedett meg, ahol kihasználva a lehetőségeket, a 60-as években folyamatosan alkot, eleinte “lábaszománcot”, később elsősorban fémes zománcokat használva. 1964 tájától egyre többet tartózkodott Kecskeméten is, ahol Stefániay Edittel, Simon Balázzsal együtt folytatott kísérleteket a helyi zománcgyárban. Sikereket ért el a Képcsarnokon keresztül eladott zománcos táblaképeivel. 1970-ben a bécsi Schauer zománcgyár meghívására Ausztriában dolgozott. ~ nevéhez fűződik a kecskeméti Nemzetközi Zománcművészeti Alkotótelep megalapítása 1975-ben, melynek 1987-ig a művészeti vezetője volt. ~ ideáival, művészeti tevékenységének irányával, tematikájával erőteljes hatással volt a környezetében alkotó művészekre, különösen Kecskeméten. A ~ képviselte művészeti irány szellemileg és formailag is az archaikusból, a népművészetből táplálkozik. ~ nagyhatású, sajátosan misztikus, szimbolikus alkotás-filozófiai rendszerét a mai napig sokan követik. Ezt a világot, amelyet elsősorban ~ művei képviselnek a kortárs művészetben, s melyet a művészettörténészek között mindenekelőtt Pap Gábor koncepciója támogatott, 1975 tájától (“keresztszemes vita”) napjainkig tartó folyamatos támadások érték a kritika részéről (avantgárdellenesség, korszerűtlenség). A 70-es évek közepétől ~nak különösen szabadtéri (köztéri) alkotásai, térplasztikái jelentősek, melyek bonyolult, elsősorban népművészeti ihletésű, szimbólumokkal terhes ikonográfiájához gyakran mellékel irodalmi emelkedettségű műleírást. A 80-as évek elejére alakítja ki az ún. kecskeméti eljárást, melynek szépségét az ún. “tűzben pikturálás”, azaz a többszöri égetés biztosítja, s az ennek során létrejött rétegződés (a rétegek kitetszenek egymás alól) a zománcanyagban. E technika főműve, egyben ~ egyik ars poeticája az Alföldi látomások c. sorozat (1981), ahol a természet és az (alföldi) ember Tóth Menyhért-i, már kiveszőfélben lévő, álmokban, hiedelmekben, mesékben, mítoszokban gazdag együvé tartozásának állít emléket. 1987 után váratlanul visszavonult a zománcművészettől, és nagyméretű szimbolikus, figurális olajképeket kezdett el festeni.

Irodalom

~ festőművész kiállítása (kat. Mednyánszky Terem, Budapest, 1966)

PAP G.: Kincsek és mű-kincsek a Barbaricumból, Művészet, 1975/6.

Nemzetközi Zománcművészeti Alkotótelep katalógusai 1975-1987, Kecskemét, 1976-1989

GOÓR I.: Megújuló zománcművészet Kecskeméten, Forrás, 1976/11.

KOCZOGH Á.: Mai magyar iparművészet - Fémművesség, Budapest, 1977

PAP G.: A kecskeméti Zománcművészeti Alkotótelep első három éve, Művészet/77, Budapest, 1978

KERÉKGYÁRTÓ I.: Népművészet- kortárs művészet, Művészet, 1978/1.

VADAS J.: Imaginárius térben. Zománcok és üvegek Salgótarjánban, Művészet, 1978/3.

MENYHÁRT L.: Üzenetek anyanyelven. Beszélgetés ~lyal, Művészet, 1980/5.

SÜMEGI GY.: Menetközben. A kecskeméti Zománcművészeti Alkotótelepről, Művészet, 1982/3.

SÜMEGI GY.: A kecskeméti Zománcművészeti Alkotótelepről, Művészet, 1983/2.

NAGY Z.: A Szent Korona birodalma. Zománckiállítás a Vigadó Galériában, Művészet, 1984/10.

KRATOCHWILL M.: (kat., Művészetek Háza, Szekszárd, 1988)

IFJ. GYERGYÁDESZ L.: Kortárs magyar zománcművészet, Kecskeméti Képtár, 1998

IFJ. GYERGYÁDESZ L.: Kortárs magyar zománcművészet, Magyar Iparművészet, 1998/2.

IFJ. GYERGYÁDESZ L.: A kortárs magyar zománcművészet kezdetei, különös tekintettel a Nemzetközi Zománcművészeti Alkotótelep előzményeire Kecskeméten az 1960-1970-es években, Múzeumi kutatások Bács-Kiskun Megyében 1998, Kalocsa, 1999

PAP G.-GYERGYÁDESZ L.: Nemzetközi Zománcművészeti Alkotóműhely állandó kiállításának vezetője, Kecskemét, 1999

ANDRÁSI G.-PATAKI G.-SZÜCS GY.-ZWICKL A.: Magyar képzőművészet a 20. században, Budapest, 1999

IFJ. GYERGYÁDESZ L.: Szín-játék. Kortárs magyar zománcművészet, Magyar Művészeti Fórum, 1999/6.

Egyéni kiállítások

Egyéni kiállítások

1966 • Mednyánszky Terem, Budapest (kat.)

1968 • Május 1. Mozi, Budapest

1969 • Budapest Szálló • Derkovits Terem, Budapest (TV Galériája) és Városi Mozi, Kecskemét

1970 • Galerie Junge Generation, Bécs • Apáczai Csere János Művelődési Ház, Solymár

1971 • Eger

1974 • Kiss Pál Múzeum, Tiszafüred • Képcsarnok, Szeged • Művelődési Ház, Tatabánya

1975 • Galerie Romanum, Bécs • Galerie Herzog, Bécs • Eger • Arany János Múzeum, Nagykőrös

1976 • Magyar Nemzeti Galéria, Budapest

1977 • Móra Ferenc Múzeum, Szeged

1980 • Csók Galéria, Budapest

1983 • Soproni Képcsarnok [id. Kátaival]

1986 • Erfurt (Német Demokratikus Köztársaság) • Művészetek Háza, Szekszárd (kat.)

1991 • Rudnay Terem, Eger.

Válogatott csoportos kiállítások

Válogatott csoportos kiállítások

1965 • Zománctörténeti kiállítás a Nemzetközi Zománcipari Konferencia alkalmából, Katona József Múzeum, Kecskemét

1971, 1973 • I-II. Országos Zománcművészeti Biennálé, Salgótarján

1975-2000 • Nemzetközi Zománcművészeti Alkotótelep kiállításai

1982 • III. Nemzetközi Iparművészeti Quadriennálé, Erfurt (Német Demokratikus Köztársaság)

1984 • Zománc, Vigadó Galéria, Budapest • Szarvasnyom

1996 • Nemzetközi Zománcművészeti Alkotóműhely, Kecskemét

1998 • Kortárs magyar zománcművészet, Kecskeméti Képtár, Kecskemét.

Művek közgyűjteményekben

Művek közgyűjteményekben

Kecskeméti Képtár, Kecskemét

Nemzetközi Zománcművészeti Alkotóműhely gyűjteménye, Kecskemét.

Forrás: artportal.hu

Garanciális feltételek

Garancia: örökös  

Fizetési opciók

Banki előre utalás
Készpénz

Szállítási opciók

Szállítás innen: Magyarország
Feldolgozási idő: 1-2 munkanap
A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását.
Személyes átvételBudapest IX.
MPL - csomagautomata1650 HUF
MPL - házhozszállítás1800 HUF
PostaPont1650 HUF

Mások ezeket keresték még