Termékek
Összes kategóriában
részletes keresés

Üzenetek

Hogyan tudok üzenetet küldeni és hogyan olvashatom el őket?

A Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerét használva az érdeklődők és az eladók megbeszélhetik a termékkel kapcsolatban felmerülő kérdéseket.
A beérkezett, illetve az elküldött üzeneteit az üzenetek oldalon találja, amelyet egy kattintással elérhet a felső menüsávban található boríték ikonra kattintva. Az új beérkező üzenetek számát a boríték ikonon megjelenő jelzés mutatja.

Az eladók nem tudnak elsőként üzenetet küldeni a vásárlóknak, a beszélgetést mindig az érdeklődő kezdeményezheti a terméklap bal oldalán található kérdezek az eladótól opcióra kattintva.

Mit nem szabad megadnom vagy kérnem az üzenetben?

Online piacterünk egyik legfontosabb szabálya, hogy a Galéria Savariára feltöltött terméket a piactéren keresztül kell megvásárolni. Tudjon meg többet a szabályos vásárlás menetéről.

Annak érdekében, hogy a vásárlás a Galéria Savaria biztonságos rendszerén keresztül történjen, vásárlás előtt a felhasználók számára nem engedélyezett az elérhetőség vagy bármilyen kapcsolatfelvételre alkalmas információ megadása, kérése vagy az, hogy az oldalon kívül történő tranzakció lebonyolítására tegyenek utalást.

Valóban komolyan vesszük ezt a szabályt. Szabálysértés esetén a Galéria Savaria gyakorolhatja a termék, illetve az üzenet törlésére vonatkozó jogát, illetve az eladó vagy adott esetben a vásárló hozzáférését is korlátozhatja ideiglenesen vagy akár véglegesen is.

Miután a vásárló a terméklapon található Megvásárolom gombra kattintva szabályosan megvette a terméket - vagy amennyiben a Galéria Savaria ajánlatkezelő funkcióján (Ajánlatot teszek gomb) keresztül megtörtént az ajánlat elfogadása, - lehetővé tesszük a felhasználók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt, így a tranzakcióban részt vevő felek megbeszélhetik a termék átvételére, átadására, valamint fizetésére vonatkozó részleteket.

Miért nem hívhatom fel egyszerűen a felhasználót vagy miért nem írhatok neki e-mailt?

A felhasználók csak a Galéria Savaria rendszerén keresztül történő vásárlást követően pontosíthatják a termék átadásának, fizetésének részleteit.
Érthető, ha a vásárló és az eladó kommunikálni szeretne egymással a vásárlás előtt, hiszen bármilyen kérdés felmerülhet a termékkel, vagy annak megvásárlása esetén a szállítással, illetve a fizetés módjával kapcsolatban. Ezért hoztuk létre a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerét, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók megbeszéljék a vásárlás előtt felmerülő fontosabb részleteket, sőt az eladók - a termék szerkesztése adta lehetőségek mellett - további képeket csatolhatnak a termékről, ha épp a vásárló a termék még részletesebb bemutatását kéri.

A Galéria Savaria szabályzata értelmében a kommunikációt a Galéria Savaria rendszerén kell lebonyolítani, így a felhasználók a saját adataikat és biztonságukat is védik, valamint betartják a Galéria Savaria szabályait.
Miután megtörtént a vásárlás, tehát a vásárló a terméklapon található Megvásárolom gombra kattintva a Galéria Savaria szabályainak megfelelően megvásárolta a terméket - vagy amennyiben a Galéria Savaria ajánlatkezelő funkcióján (Ajánlatot teszek gomb) keresztül megtörtént az ajánlat elfogadása -, a partnerek úgy nevezett tranzakciós beszélgetést indíthatnak, ahol már részletekbe menően megbeszélhetik a megvásárolt termék átvételének, fizetésének részleteit. Tranzakciós beszélgetésnek nevezzük azt az üzenetváltást, amely egy már megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik eladó és vásárló között.

Azt, hogy épp egy tranzakciós beszélgetésben vesz részt egyértelműen jelezzük Önnek és a partnerének. Az üzenetek listaoldalán, illetve a beszélgetésen belül egy zöld kosár ikon mutatja, hogy tranzakciós beszélgetésről lévén szó, olyan adatokat is megadhat, amely csak akkor lehetséges, ha megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik a beszélgetés.

Amennyiben szükségesnek látja, vásárlást követően lekérheti a partner további elérhetőségét (név, e-mail cím, telefonszám). Ezt a megvásárolt termékeim oldalon teheti meg a További opciók lenyíló menüre kattintva.
Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy vásárlást követően a tranzakció lebonyolításának részleteit a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül beszélje meg partnerével. Így nemcsak hogy egy helyen találja meg a tranzakcióval kapcsolatos levélváltásokat, de ha esetleg a tranzakció lebonyolítása során nehézségekbe ütközik, ügyfélszolgálatunk a segítségére lehet.

Mi a különbség a hagyományos és a tranzakciós üzenetváltás között?

A még eladó, nem megvásárolt termékkel kapcsolatban folytatott üzenetváltás hagyományos üzenetnek minősül. A felhasználó felteheti a termékkel kapcsolatban felmerülő kérdéseit, illetve tájékoztatást kérhet az eladótól a szállítás díjára, módjára, valamint a vásárlás esetén a fizetés módjára vonatkozóan.

Tranzakciós beszélgetésnek hívjuk azt az üzenetváltást, amely már egy megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik. Miután megtörtént a vásárlás, tehát a vásárló a terméklapon található Megvásárolom gombra kattintva a Galéria Savaria szabályainak megfelelően megvásárolta a terméket, a partnerek úgy nevezett tranzakciós beszélgetést indíthatnak a Galéria Savaria által kiküldött értesítőn keresztül. A tranzakciós üzenetben részletekbe menően megbeszélhetik a megvásárolt termék átvételének, fizetésének részleteit.
Fontos azonban, hogy a tranzakciós beszélgetés csak a hozzá kapcsolódó megvásárolt termékről szólhat. Ha vásárlóként talál további olyan terméket az eladó kínálatában, amely elnyerte tetszését, abban az esetben az adott termék adatlapján érdeklődhet a termékről és csak vásárlást követően térhet rá a lebonyolítására vonatkozó részletekre.

Azt, hogy épp egy tranzakciós beszélgetésben vesz részt egyértelműen jelezzük Önnek és a partnerének. Az üzenetek listaoldalán és a beszélgetésen belül egy zöld kosár ikon mutatja, hogy tranzakciós beszélgetésről lévén szó, olyan adatokat is megadhat, amely csak akkor lehetséges, ha megvásárolt termékkel kapcsolatban folyik a beszélgetés.

Amennyiben szükségesnek látja, vásárlást követően lekérheti a partner további elérhetőségét (név, e-mail cím, telefonszám). Ezt a megvásárolt termékeim oldalon teheti meg a További opciók lenyíló menüre kattintva.
Ugyanakkor azt javasoljuk, hogy vásárlást követően a tranzakció lebonyolításának részleteit a Galéria Savaria biztonságos üzenetrendszerén keresztül beszélje meg partnerével. Így nemcsak hogy egy helyen találja meg a tranzakcióval kapcsolatos levélváltásokat, de ha esetleg a tranzakció lebonyolítása során nehézségekbe ütközik, ügyfélszolgálatunk a segítségére lehet.
Mivel egy tranzakció lebonyolítására 21 nap áll rendelkezésre, ezért a tranzakciós beszélgetéshez az eladástól számított 45 napig írható új üzenet. Az eladástól számított 90 nap után a tranzakciós beszélgetés nem elérhető.

Milyen képeket csatolhatok az üzenethez?

A Galéria Savaria üzenetrendszerén keresztül könnyedén csatolhat képeket az üzenetváltásai során, amely nemcsak a partnerek közötti kommunikációt könnyíthetik meg, de vásárlás előtt az eladó további képi információkkal segítheti az érdeklődőt a döntésében.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy mire érdemes figyelnie a képcsatolás funkció használata során.

Hagyományos, vásárlás előtti üzenetváltás:
» Az üzenethez csak olyan kép csatolható, amely a szóban forgó terméket ábrázolja vagy ahhoz szorosan kapcsolódik. Például az eladó további részletes fotókat küldhet a termékről az érdeklődőnek.

Tranzakciós beszélgetés:
» Az üzenethez csak olyan kép csatolható, amely a szóban forgó termékről készült vagy a tranzakcióval kapcsolatos. (pl.: postázást, utalást igazoló fotó)

Az üzenethez nem engedélyezett - bemutatás céljából sem - olyan képet csatolni, amely más terméket ábrázol. Ha a felhasználóval más termék megvásárlásával kapcsolatban folytat beszélgetést, a további termékeket a Galéria Savaria piacterére kell feltölteni.

Az üzenethez csatolt képek a Galéria Savaria szerverein kerülnek eltárolásra és az ügyfélszolgálat számára elérhetők.

Mik azok az üzenet sablonok?

A sablonok használatával egyszerűbben és hatékonyabban tudja lebonyolítani a tranzakcióval kapcsolatban folytatott üzenetváltásait.
Minden tranzakciónál elengedhetetlen alapvető információkat közölni a partnerével. A funkció használatával olyan sablonokat hozhat lére, amelyek egy kattintással beilleszthetők az üzenetbe, ezzel időt takaríthat meg, hiszen nem szükséges begépelnie azokat az alapvető információkat, amelyek szinte minden tranzakció lebonyolításához szükséges.

Eladóként megköszönheti a vásárlást, alapvető információkkal láthatja el a partnerét, valamint tájékoztathatja a termék átvételének helyéről, szállítási információkról, bankszámlaszámról. Vásárlóként akár a postacímét is felveheti sablonként, hiszen erre nagy valószínűséggel szüksége lesz az eladónak, hacsak nem a személyes átvétel mellett döntöttek.

Hogyan tudok új sablont létrehozni?
Az Üzenetek oldalon lépjen egy tranzakciós beszélgetésre, majd gépelje be az üzenetet, amelyet a későbbiekben sablonként szeretne használni, majd kattintson a szövegmező jobb felső sarkában található sablon ikonra. A megjelenő ablak alján gépelje be a sablon nevét, majd kattintson a Hozzáad gombra.
Olyan sablonnevet használjon, amely alapján a későbbiekben könnyen be tudja azonosítani az üzenetet.

Hogyan tudom betölteni a sablont a szövegmezőbe?
Kattintson a szövegmező jobb felső sarkában található sablon ikonra, majd válassza ki a betölteni kívánt sablon.
Fontos: A kiválasztott sablon felülírja a szövegmező tartalmát. Ha a meglévő sablont szeretné kiegészíteni, a tranzakcióhoz igazítani, előbb töltse be a sablont, majd azt követően módosítsa az üzenet tartalmát.

Hogyan tudok sablont törölni?
Kattintson a sablon ikonra, majd kattintson a törölni kívánt sablon mellett található törlést jelző ikonra.

Eladói ajánlat csatolása üzenethez

Az eladó ajánlatot is csatolhat az üzenetéhez, ami pontosan úgy működik, mint egy hagyományos, vevő által indított ajánlat. Ha az üzenethez ajánlat tartozik, a vevő azt akár az üzeneten belül is elfogadhatja, de ugyanúgy megtalálja az Ajánlataim menüpont alatt is.

Mikor lehet hasznos az ajánlat csatolás az eladónak?

  • Miután a vevő minden kérdésére megkapta a választ, az eladó egy ajánlattal saját maga is kezdeményezheti az üzlet megkötését.
  • A vevő üzenet formájában tette meg az ajánlatát? Ha megegyeztek a végső árban, az eladónak nem kell átírnia a termék árát, hogy aztán a vevő azon az áron vásárolhassa meg vagy megvárnia, hogy az alkurendszeren keresztül tegye meg az ajánlatát. Egyszerűen ajánlatot csatolhat az üzenethez, amit a vevő könnyedén elfogadhat.
  • Életszerű, hogy az eladó utólag dönt úgy, hogy mégis hajlandó megválni a terméktől egy alacsonyabb áron. Ilyenkor az eladó egy ajánlat csatolással tudathatja a vevővel, hogy kész megkötni az üzletet. A vevőnek már csak el kell fogadnia az ajánlatot.
  • Ha egy kezdő, internetes vásárlásban még nem járatos felhasználó nehézségekbe ütközik, a tapasztaltabb eladó kézen ragadhatja és segíthet neki a vásárlás teljesítésében. Mivel a csatolt ajánlat az üzenőfelületen belül is megjelenik, a vásárló másodpercek alatt elfogadhatja. Ezzel megtörténik a vásárlás.

A funkció nemcsak az alkuképes, hanem a fix áras termékek esetén is használható. Ennek köszönhetően az eladó egy nem alkuképes termék esetén is megspórolhatja a termékszerkesztést.

Emlékeztetőül, az üzeneten belüli ajánlat csatolás kizárólag az eladó számára érhető el, ő dönti el, hogy él-e az ajánlatküldés lehetőségével. A vevő tehát továbbra sem küldhet ajánlatot egy nem alkuképes termékre, emiatt a visszaajánlás funkció sem használható ebben az esetben.

Hogyan csatolhatok ajánlatot az üzenethez?

  1. Eladóként akkor tud ajánlatot küldeni egy érdeklődőnek, ha beszélgetést folytat vele.
  2. Nyissa meg a felhasználóval folytatott beszélgetést az Üzenetekben.
  3. A Küldés gombbal egy sorban található ikonok közül kattintson a -ra.
  4. Az alul megjelenő sávba gépelje be az ajánlatát. Fontos: ajánlatot nem lehet üres üzenet mellé csatolni.
  5. Kattintson a Küldés gombra.