Termékek
Összes kategóriában
részletes keresés

Értékelések

Hogyan működnek az értékelések?

Az értékelések a Galéria Savaria egyik alappilléreit jelentik. Ha tranzakciót bonyolít, azaz elad vagy vásárol a Galéria Savaria rendszerén keresztül, értékeléseket szerez, amelyek megjelennek a publikus adatlapján. Az értékelések segítségével a felhasználók megoszthatják a másokról és a tranzakciókról alkotott véleményüket, illetve tapasztalataikat a közösség többi tagjával.

Az online piactéren kötött tranzakciók alapja a bizalom. Az értékelések segítségével jó hírnevet építhet ki a Galéria Savarián, valamint a másokkal kapcsolatban leírt véleménye, tapasztalata segítheti a közösség többi tagját abban, hogy képet kapjanak a felhasználó megbízhatóságáról.

A vásárlóról vagy az eladóról a tranzakció megkötését követően írhat véleményt, ehhez kattintson az értékelések menüpont tranzakcióim értékelése almenüpontjára. Az első kérdés, amelyre válaszolnia kell az értékelés során, hogy létrejött-e a tranzakció.

Attól függően, hogy egy adásvétel létrejött-e vagy sem más-más opciók közül választhat. Ha létrejött az adásvétel a minősítés pozitív, semleges vagy negatív lehet, valamint rövid szöveges megjegyzésben fejtheti ki a véleményét az adásvétellel, a felhasználóval, illetve vásárlóként a termékkel kapcsolatban. Az értékelésnek meg kell felelnie az értékelésekkel kapcsolatos irányelveknek. Annak érdekében, hogy az eladókról részletesebb képet kapjanak a vásárlók, a felhasználók csillagok bejelölésével 4 szempont alapján pontozzák az eladók teljesítményét.

Az elküldött értékelést utólag már nem tudja módosítani. Az Önnel kapcsolatban írt negatív vagy semleges véleményre lehetősége van válaszolni, így a közösség többi tagja az Ön véleményét is megismerheti a tranzakcióval kapcsolatban.

Sikertelen tranzakció esetén nem a pozitív, semleges és negatív minősítések közül kell választania, hanem a sikertelenség okát szükséges megjelölnie. Fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savarián kötött tranzakciókkal az eladók és a vásárlók is elégedettek legyenek, ezért olyan értékelési rendszer dolgoztunk ki, amely naplózza azokat az adásvételeket, amelyek valamelyik fél mulasztásából nem jöhettek létre. Tudjon meg többet a sikertelen értékelésekről.

Értékelési pontszámok
A minősítések határozzák meg az úgy nevezett értékelési pontszámot, amely a felhasználó adatlapján, a felhasználónév mellett jelenik meg. Ez az egyik legfontosabb statisztikai mutató a felhasználó adatlapján.
Tudjon meg többet az értékelési pontszámról, valamint ennek kiszámításáról.

Pozitív értékelések aránya
A pozitív értékelések aránya ugyancsak fontos mutatónak számít, ha egy felhasználó megbízhatóságáról, sikeres tranzakcióiról szeretnénk képet kapni.

Az egyik legfontosabb cél tehát, amire a Galéria Savaria felhasználójaként törekednie kell, hogy pozitívan záródjanak az adásvételei. A semleges és a negatív értékelések száma nemcsak a vásárlókban keltenek bizonytalanságot, de a Galéria Savaria rendszere is ezen minősítések alapján korlátozhatja a felhasználók státuszát. A korlátozás további regisztrációk indítását sem teszi lehetővé.

Mivel közösségünk számára fontos az őszinte, világos kommunikáció, valamint az átláthatóság csak akkor kerülhet sor értékelés módosítására vagy eltávolítására, ha az sérti az értékelésekkel kapcsolatos irányelveket.

A tranzakció létrejöttének dátumától számítva 21 nap áll a rendelkezésére, hogy jelezze a tranzakció sikertelenségét. Ezen időtartam támponként is szolgálhat az eladó és a vásárló számára, amely jelzi, hogy legkésőbb a határidő lejárta előtt el kell rendezni az adásvétellel kapcsolatos teendőket. 21 napot követően is lehetősége van értékelni, amely azonban már nem befolyásolja a jutalék felszámítását. Az értékelés megtételére 90 nap áll a Felhasználó rendelkezésére.

Mik az értékelésre vonatkozó irányelvek?

A Galéria Savarián hiszünk a véleménynyílvánítás szabadságában, az őszinte és nyílt kommunikációban. Közösségünk alapja a bizalom, amelynek alapvető eleme az őszinteség. Ezért arra kérjük Önt, hogy olyan értékeléseket tegyen közzé, amelyek a valóságnak megfelelnek, a lényegre szorítkoznak és hasznosak a Galéria Savaria közösségének.

Arra kérjük, hogy legyen tárgyilagos, amikor megfogalmazza a felhasználóval, illetve a tranzakcióval kapcsolatos véleményét vagy az értékelésre adott válaszát. A tényekre alapozott, hasznos értékelés segíti a Galéria Savaria közösségének többi tagját abban, hogy véleményt alkosson az eladóról, vásárlóról és segítse döntését arra vonatkozóan, hogy akar-e üzletet kötni a felhasználóval. Emellett az építőjellegű kritika az értékelt fél számára is értékes visszacsatolásként hat, amely segítheti a jövőben kötött tranzakciói során.
Elítéljük az olyan értékeléseket, amelyek személyeskedő, másokat sértő véleményt tartalmaznak és nem megalapozott tényekre hivatkoznak.

A Galéria Savariának nem célja cenzúrázni, módosítani vagy eltávolítani egy értékelést. A tranzakció lebonyolítás során előfordul, hogy a partnerek negatív véleménnyel vannak egymásról. Könnyen belátható, hogy ilyen esetben az oldal üzemeltetője nem kötelezhető arra, hogy a vásárlók vagy eladók véleménynyilvánítási szabadságát korlátozza. Nem tudja minden egyes visszajelzés jogosságát megvizsgálni, ezért az egyes visszajelzések elbírálásában sem kívánunk részt venni.
Ennek ellenére előfordulhatnak olyan kivételes esetek, amelyek arra késztetik a Galéria Savariát, hogy gyakorolja az értékelés eltávolítására, módosítására vagy cenzúrázására vonatkozó jogát, például, de nem kizárólagosan:

- Az értékelés obszcén, trágár megjegyzéseket tartalmaz
- A partner bizonyíthatóan bosszúból adta az értékelést
- Az értékelés sérti a Galéria Savaria Általános Felhasználási Feltételeinek egy vagy több pontját
- További esetek, hogy a Galéria Savaria mikor törölhet értékelést

Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy véglegesen korlátozzuk azon felhasználók fiókját, akik a Galéria Savaria rendszerének megtévesztése céljából valótlan értékelést írnak vagy az értékelésükben személyes sértést fogalmaznak meg.

Hogyan válaszolhatok egy negatív vagy semleges értékelésre?

Lehetősége van arra, hogy válaszoljon a negatív vagy semleges értékelésre, így Ön is kifejtheti a tranzakcióval kapcsolatos véleményét. A válasz az Ön adatlapján jelenik meg közvetlenül a partner értékelése alatt, ezért a közösség tagjai átfogó képet kapnak arról, hogy mi történt a tranzakció lebonyolítása során.

Válasz írásához kattintson az értékelések menüponton belül a megjegyzés fűzése értékeléshez opcióra, majd válassza ki azt a negatív vagy semleges értékelést, amelyekhez megjegyzést kíván fűzni.
A válasz nem haladhatja meg a 150 karaktert és meg kell felelnie az irányelveknek.

A jó megjegyzés nem az értékelést író partner véleményére irányul, hanem a közösség többi tagja számára egyértelműsíti, hogy miért nem zárult pozitív értékeléssel a tranzakció. Ennek figyelembe vételével fogalmazza meg válaszát.
A közösség elsődleges értékeinek tekintjük az őszinteséget és a nyílt kommunikációt, ezért csak abban az esetben távolítunk el értékelést, ha az megsérti az értékelésekre vonatkozó irányelveinket.

Azután, hogy az eladó vagy a vásárló megosztotta az Önnel kapcsolatos véleményét, még 30 nap áll a rendelkezésére, hogy az értékelésre válaszolhasson, ezt követően sajnos nincs lehetősége közzétenni az értékelésre adott válaszát.

Eltávolítható egy leadott értékelés?

Az értékelések a Galéria Savaria egyik alappilléreit jelentik, segítségükkel a közösség tagjai képet kaphatnak más felhasználókról és az értékelések segíthetik őket a döntésben, hogy kivel kívánnak üzletet kötni és elősegítik a bizalom megerősítését. Éppen ezért tudjuk, hogy milyen fontos Önnek a Galéria Savarián felépített hírneve.
Fontosnak tartjuk az átláthatóságot, a nyílt kommunikációt és tiszteletben tartjuk a felhasználók véleménynyílvánításhoz való jogát. A Galéria Savariának nem áll szándékában módosítani, cenzúrázni vagy eltávolítani egy értékelést, azonban előfordulhat olyan kivételes eset, amelynek során a Galéria Savaria él az értékelés módosítására, eltávolítására vonatkozó jogával.

Amennyiben nincs megelégedve a kapott értékeléssel, az alábbi lehetőségek közül választhat:

» Vegye fel a kapcsolatot a felhasználóval és próbálják meg közösen megoldani az ügyet. Ha rendeződött az ügy, az értékelést adó felhasználó ügyfélszolgálatunknak jelezve kérheti a semleges vagy negatív értékelés törlését vagy módosítását

» Lehetősége van válaszolni a semleges, illetve negatív értékelésre. A válasz közvetlenül az Ön adatlapján jelenik meg a partner értékelése alatt, így a közösség tagjai átfogó képet kaphatnak arról, hogy mi történt a tranzakció lebonyolítása során. Tudjon meg többet arról, hogyan válaszolhat egy értékelésre.

» Kivételes esetekben a Galéria Savaria élhet az értékelés törlésére, módosítására vonatkozó jogával. Tudjon meg többet arról, hogy milyen esetben törlünk értékelést.

Mikor töröl a Galéria Savaria értékelést?

A Galéria Savariának nem áll szándékában módosítani, cenzúrázni vagy eltávolítani egy értékelést, azonban előfordulhat olyan kivételes eset, amelynek során a Galéria Savaria él az értékelés módosítására, eltávolítására vonatkozó jogával.

Kizárólag az alábbi esetben kérhető a leadott értékelés törlése az ügyfélszolgálaton keresztül:

  • A tranzakció rendeződött és az értékelést adó felhasználó kéri a negatív vagy semleges értékelés törlését, módosítását
  • A partner bizonyíthatóan bosszúból adta az értékelést
  • Az értékelés obszcén, trágár megjegyzéseket tartalmaz
  • Az értékelés elérhetőséget vagy bármilyen kapcsolatfelvételre alkalmas információt tartalmaz
  • A felhasználó tévedésből adta az értékelést és az értékelést adó fél szeretné módosítani
  • A felhasználó nem az adott tranzakcióval kapcsolatban adja az értékelést
  • A felhasználó kizárólag negatív vagy semleges értékelés leadása miatt vásárolt
  • A felhasználó nem adja meg a lehetőséget a partnerének, hogy megoldást adjon a probléma rendezésére
Mik azok a részletes (csillagos) értékelések?

Fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savaria közössége a lehető legátfogóbb képet kapja az eladókról, ezért a vásárlók az értékelés során a minősítés kiválasztása és a szöveges vélemény mellett 4 további szempont alapján pontozzák az eladókat.

A pontozás 1-5-ig terjedő skálán csillagokkal történik és az alábbi kérdésekre irányul:
- Mennyire volt pontos a termék leírása?
- Mennyire volt elégedett a kommunikációval?
- Milyen gyors volt a szállítás?
- Mennyire volt reális a szállítási költség?

A részletes értékeléseket összesítjük és az eladó adatlapján jelenítjük meg. A folyamatosan magas pontszámot elérő eladók a későbbiekben megkülönböztetett eladókká válhatnak, amely kedvezmények igénybevételére is feljogosítja őket.

A részletekről később tájékozódhat.

Mi az értékelési pontszám?

Az értékelési pontszám az egyik legfontosabb statisztikai mutató. A felhasználó adatlapján, a felhasználónév mellett jelenik meg.

Az eladók és a vásárlók minden egyes tranzakciót értékelhetnek. Az értékelés egy minősítésből - ez lehet pozitív, semleges, illetve negatív - valamint egy rövid megjegyzésből áll.
Ezek a minősítések határozzák meg az értékelési pontszámot:

» Pozitív értékelés: +1 pont jár minden pozitív értékelésért
» Semleges értékelés: Nem jár pont a semleges értékelésért
» Negatív értékelés: -1 pont minden negatív értékelésért

Az értékelési pontszám kiszámításakor a felhasználó összes értékelését figyelembe vesszük.  A pozitív értékelések gyűjtése nagy jelentőséggel bír, hiszen a magasabb értékelési pontszám jóhírnevet, megbecsülést és tekintélyt jelent a Galéria Savarián.
A pontszámokat sávokra osztottuk fel, a pozitív értékelések gyűjtésével újabb szinteket érhet el a felhasználó, amelyeket megkülönböztető ikonokkal jelölünk.

Gyűjtsön minél több pozitív értékelést, hogy kiváltsa az újabb szintekért járó jelvényeket. Sőt, eladóként a későbbiekben előnyösebb pozícióban szerepelnek majd termékei.

Értékelési ikonok

Az értékelési pontszámokat sávokra osztottuk fel, a pozitív értékelések gyűjtésével újabb szinteket érhet el a felhasználó, amelyeket megkülönböztető ikonokkal jelölünk.

Az értékelési ikonok az alábbiak szerint épülnek fel:

Sikertelen tranzakciók értékelése

A sikertelen adásvételeket a sikeres tranzakciókkal ellentétben nem pozitív, semleges vagy negatív minősítéssel lehet értékelni, hanem a sikertelenség okát kell megjelölni.

Ezek az alábbiak lehetnek attól függően, hogy eladóként vagy vásárlóként értékeli az adásvételt:

Eladóként

  • a vásárló nem jelentkezik / nem fizeti ki a terméket / halogatja az átvételt
  • a termék meghibásodott / elveszett / máshol el lett adva
  • más okokból nem jött létre az adásvétel

Vásárlóként

  • az eladó nem elérhető, nem adja át a terméket
  • a termék meghibásodott, elveszett, máshol el lett adva

A sikertelen tranzakciók értékelésével, azok súlyát mérlegelve pontszámot rendelünk annak a felhasználónak a fiókjához, akinek a mulasztásából nem teljesülhetett az adásvétel. Ez a pontszám megkönnyíti a rendszer számára, hogy kiszűrje azokat a felhasználókat, akik nem veszik figyelembe a Galéria Savaria szabályait és irányelveit és ezzel bosszúságot vagy csalódást okoznak a többi felhasználónak. Tudjon meg többet, hogy hogyan kerülheti el fiókjának korlátozását eladóként, illetve vásárlóként.

Egy sikertelen adásvételnél csak annak a felhasználónak az adatlapján jelenik meg a sikertelen tranzakcióhoz kapcsolódó értékelés, amelyik fél mulasztásából nem jött létre az adásvétel. Így a vétlen fél pozitív értékeléseinek összképét nem fogja rontani a sikertelen tranzakció.

Sikertelennek jelölt adásvételt a másik fél már nem tud értékelni. Ehelyett, ha a másik fél szerint jogtalan vagy valótlan az értékelés, felülvizsgálatot kérhet.

Ésszerű okokból sikertelen értékelést legalább a vásárlás időpontjától számított 3 nap után lehet adni.

Sikertelen tranzakció után a Galéria Savaria nem számít fel jutalékot, ugyanakkor ehhez vagy az eladónak vagy a vásárlónak a vásárlástól számított 21 napon belül értékelnie kell az adásvételt. Értékelés hiányában 21 nap után automatikusan felszámításra kerül a jutalék. Bővebben

Tudjon meg többet arról, hogy milyen hatásai lehetnek a sikertelen tranzakcióknak a szabálysértő felhasználó fiókjára és hogy mik az új értékelési rendszer előnyei a korábbival szemben.

Mi történik a sikertelen értékelés leadása után?

A sikertelen értekelések leadása esetén fontos szerepe van annak, hogy milyen okból hiúsult meg az adásvétel.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy mi történik az egyes értékelési opciók választása esetén.

A vásárló nem jelentkezik / nem fizeti ki a terméket / halogatja az átvételt

Ha egy vásárló a megvásárolt termékért végül nem jelentkezik, és megalapozott indok nélkül eláll a vásárlástól, azzal alapvető vásárlói kötelességének nem tesz eleget. Bosszantó, ha egy vevő megvásárolja a terméket, de végül nem jelentkezik érte.

Ha egy eladó a fenti indokkal jelöli sikertelennek az adásvételt, a vásárló adatlapján megjelenik a sikertelen tranzakció értékelése, valamint hibapontot rendelünk a fiókjához. Ez a sikertelen tranzakciós pontszám arra is alkalmas, hogy az eladók meghatározzák, hogy kik számára engedélyezik a vásárlást. Továbbá az eladó korlátozhatja a vásárlást olyan vevők számára is, akik az utóbbi 6 hónapban nem vettek át megvásárolt tételt. Bővebben a vásárlói követelmények beállításáról.

Más elbírálásba esik az az eset, ha egy termékről kiderül, hogy nem felel meg a leírásban foglaltaknak. Ilyen esetben a felhasználó nem okolható azért, mert elállt a vásárlástól.

Az eladó nem elérhető, nem adja át a terméket

Ez az értékelés akkor adható, ha az eladó nem elérhető, megtagadja a termék átadását annak ellenére, hogy a termék a birtokában van és a hirdetésnek megfelelő állapotban át tudná adni a vásárlónak.

Ha egy vásárló a fenti indokkal jelöli sikertelennek az adásvételt, az eladó adatlapján megjelenik a sikertelen tranzakció értékelése, valamint hibapontot rendelünk a fiókjához.

A termék meghibásodott, elveszett, máshol el lett adva

Megértjük, hogy előfordulhat olyan eset, hogy egy adásvétel azért nem jön létre, mert a termék időközben meghibásodott, netán csomagolás közben eltörött vagy már máshol eladásra került. Ez azonban csalódást okoz a vásárlónak és a Galéria Savariában is csalódik, hiszen itt talált a termékre és miután azt megvásárolta, kiderül, hogy az eladó nem tudja átadni a terméket.

Ha egy felhasználó a fenti indokkal jelöli meg sikertelenként az adásvételt, az eladó adatlapján megjelenik a sikertelen tranzakció értékelése, valamint hibapontot rendelünk a fiókjához.

Ezt az esetet nem kezeljük ugyanazzal a szigorúsággal, mint azt az esetet, ha az eladó szándékosan nem adja át a terméket, annak ellenére, hogy azt megtehetné, ugyanakkor figyelemmel kísérjük ezeket a sikertelen értékeléseket is. A Galéria Savaria eladójaként mindig arra kell törekednie a felhasználónak, hogy elégedettek legyenek a vásárlói, hiszen csak így válhatnak visszatérő vevővé.

Ha eladóként értékeli az adásvételt és ezt az opciót választja, az értékelés leadása helyett dönthet a tranzakció törlése mellett is.

Más okból nem jött létre az adásvétel

Ez az opció akkor választható, ha a fenti opciók egyike sem fedi le a sikertelenség okát. Ilyenkor az értékelő felhasználóként arra kérjük, hogy írja le, hogy miért nem jött létre az adásvétel.

Fontos, hogy ne általánosságban véve fogalmazzon, hanem pontosan írja meg a sikertelenség okát.

Az értékelés elküldésekor értesítőt küldünk a felhasználónak, hogy partnere sikertelenként értékelte az adásvételt és lehetőséget adunk arra, hogy felülvizsgálatot kérjen. Ha úgy véli, hogy a partner indoklása nem fedi a valóságot, leírhatja saját álláspontját és minden olyan rendelkezésére álló fájlt csatolhat, amelyek alátámasztják az álláspontját. A felülvizsgálat kérésére az értékelés leadásától számított 5 nap áll a felhasználó rendelkezésére. Bővebben a felülvizsgálatról

Következő lépésként egy erre a célra felállított csapat fogja megvizsgálni az értékelést és a tranzakció részleteit. A rendelkezésünkre álló információk alapján elbíráljuk az esetet, amely az alábbi eredménnyel zárulhat:

  • ha kiderül, hogy valamelyik felhasználó szabálytalanságot követett el, abban az esetben sikertelen értékelés jelenik meg az adatlapján
  • sikertelen tranzakciós pontszámot rendelhetünk a mulasztó fél fiókjához
  • ha nem történt szabálysértés, dönthetünk az értékelés vagy a tranzakció törlése mellett

A felülvizsgálatot végző csapatunk nem keres minden áron “hibás" félt az elbírálás során. Tudjuk, hogy az internetes vásárlások során előfordulhatnak olyan esetek, amikor a felhasználók önhibájukon kívül nem tudnak teljesíteni egy adásvételt. Ilyenkor arra kérjük felhasználóinkat, hogy tanulva az esetből törekedjenek arra, hogy a jövőben ne okozzanak csalódást partnerüknek.

Ha eladóként értékeli az adásvételt és ezt az opciót választja, az értékelés leadása helyett dönthet a tranzakció törlése mellett is.

Automatikus korlátozás

A Galéria Savarián automatikus és kézi ellenőrzésnek is alávetjük azokat a profilokat, ahol azt tapasztaljuk, hogy a felhasználó saját hibájából több alkalommal is sikertelenül zárulnak az adásvételek. A manuális ellenőrzés mellett automatikus rendszer teszi hatékonyabbá a rendszeresen sikertelen adásvételt bonyolító felhasználók kiszűrését.

Automatikusan korlátozzuk azon felhasználó profilját:

  • akinek az első 2 tranzakciója sikertelen (és ő a mulasztó fél) és/vagy sikeres, de negatív értékelést kapott.
  • aki egymás után 3 sikertelen (ő a mulasztó fél) és/vagy sikeres, de negatív értékelést kapott.

A korlátozás akkor lép életbe, ha az értékelések különböző felhasználóktól érkeznek.

További fontos tudnivalók

  • Fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savarián kötött tranzakciókkal a vásárlók és az eladók is elégedettek legyenek. Emiatt szeretnénk tudni a sikertelen adásvételeket kiváltó okokról, hogy ezekből tanuljunk és az így szerzett tapasztalatokat felhasználva még hatákonyabb hirdetési felületet tudjunk biztosítani felhasználóinknak. A sikertelen tranzakciókat naplózzuk.
  • Az értékelések alapján rendszerünk a sikertelenség okának súlyosságát figyelembe véve sikertelen tranzakciós pontszámot rendel a felhasználó fiókjához.
  • Figyelemmel kíséri rendszerünk azokat az eseteket, amikor egy felhasználó több alkalommal mulasztott és emiatt nem jött létre az adásvétel.
  • Azon vásárlók vagy eladók felhasználói fiókját, akik több alkalommal nem veszik figyelembe oldalunk irányelveit, illetve szabályait, inaktiváljuk. Így a továbbiakban nem okozhatnak bosszúságot a piactér többi tagjának.
Felülvizsgálat

Ha egy felhasználó sikertelenként jelöl meg egy tranzakciót, a másik félnek már nincs lehetősége értékelni az adásvételt. Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy mindkét fél elmondhassa véleményét az adásvétellel kapcsolatban, ezért ha az értékelt fél úgy véli, hogy a leadott értékelés nem felel meg a valóságnak, kérheti az értékelés felülvizsgálatát.

A felülvizsgálat során egy erre a célra felállított csapat fogja megvizsgálni a felhasználók által leírtakat, valamint csatolt fájlokat és a rendelkezésünkre álló információk alapján 48 órán belül elbíráljuk az értékelést.

Felülvizsgálati kérelem indítására csak az értékelés leadásától számított 5 napon belül van lehetősége.

Hogyan indíthatok felülvizsgálati kérelmet?

  1. Kattintson az Én Galériám-ra
  2. Lépjen az Értékelések menüpontra
  3. Válassza a Sikertelennek jelölt tranzakciók fület
  4. Kattintson a felülvizsgálat gombra a megfelelő tranzakciónál

A felülvizsgálat során megadott információk közül a megjegyzés tartalma a másik fél számára is elérhető, viszont a csatolt fájlok nem publikusak.

Tudja meg, hogy milyen tényezőket veszünk figyelembe ellentmondásos esetekben.

Értékelés kiváltása tranzakció törléssel

Fontosnak tartjuk, hogy a vevők pozitív vásárlói élménnyel gazdagodjanak, ha a Galéria Savaria online piacterén vásárolnak. Ez az eladók érdeke is, hiszen így lesz egy vásárlóból visszatérő vevő. Emiatt olyan értékelési rendszert dolgoztunk ki, amely figyelemmel kíséri az eladók teljesítményét.

Ha egy a tranzakció az eladóként mulasztásából nem valósulhatott meg, az eladó két lehetőség közül választhat.

  1. Sikertelen értékelést adhat le, amellyel naplózzuk a sikertelenség okát
  2. Törölheti az értékelést, amellyel kiváltja a sikertelen értékelést

Tranzakció törlése esetén az eladó adatlapján nem jelenik meg a sikertelen tranzakciós jelzés, illetve nem rögzítjük a sikertelen adásvételért járó hibapontot.

Ugyanakkor, a tranzakció törlése a jutalék felszámításával együtt jár. Ezzel szeretnénk megadni a lehetőséget az eladóknak, hogy “hibapont" nélkül értékesítsék tovább termékeit, de szeretnénk arra is ösztönözni, hogy a jövőben ne okozzanak csalódást vásárlójuknak.

1 Ft-ról indított aukció tranzakciója nem törölhető.

Adásvételre szánt idő meghosszabbítása

A Galéria Savarián 21 nap áll a felhasználók rendelkezésére az adásvétel lebonyolításához.

Úgy gondoljuk, hogy az alapértelmezettként meghatározott 21 nap elegendő a termék kifizetéséhez és kézbesítéséhez. Azonban ritkán előfordulhat, hogy a felhasználóknak több időre van szükségük az üzlet befejezéséhez.

Ha az eladó úgy véli, hogy több időre van szükség az adásvétel lebonyolításához, lehetősége van meghosszabbítani a 21 napos határidőt. Ebben az esetben további 14 nappal megnöveljük a rendelkezésre álló időt, tehát a 21 nap további 14 nappal bővül.

Azt javasoljuk eladóinknak, hogy ezt az opciót csak indokolt esetben használják, hiszen a meghosszabbítás lehetőségét évi 3 alkalommal és 30 naponta lehet használni.

Hogyan hosszabbíthatom meg az átvételi időt?

Az átvételi időt csak az eladó tudja meghosszabbítani.

  1. Eladóként kattintson az Értékelések menüpontra
  2. Kattintson az Értékelés leadása gombra a szóban forgó terméknél
  3. A Létrejött a tranzakció kérdésnél válassz a nem opciót
  4. A "vásárló nem jelentkezik / nem fizeti ki a terméket / halogatja az átvételt" értékelési opcióra lépve kattintson a "Meghosszabbítom az átvételi időt" gombra
  5. A következő oldalon véglegesítse a meghosszabbítást.
Eladó miatt meghiúsuló adásvételek

Azzal, hogy egy eladó a Galéria Savarián értékesíti termékeit, nemcsak saját magát, de a Galéria Savariát is képviseli. A vásárlók párhuzamot vonnak a Galéria Savaria és az eladó által nyújtott szolgáltatás között. Ezért fontosnak tartjuk, hogy az eladók úgy bonyolítsák le az adásvételeket, hogy azzal a vásárlóik maximálisan elégedettek legyenek. Bővebben az értékelési rendszerről

Olyan eladási és vásárlási felületet szeretnénk biztosítani közösségünknek, amelyet a felhasználók szeretnek és ahol örömmel üzletelnek. Ehhez az kell, hogy az eladó megértse annak fontosságát, hogy a vevőbarát hozzáállás elengedhetetlen ahhoz, hogy a Galéria Savaria eladója legyen.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy mire kell ügyelnie eladóként, hogy elkerülje, hogy az ön hibájából hiúsuljon meg egy adásvétel.

Máshol elkelt a termék

Előfordul, hogy egy eladó egyidejűleg több helyen is hirdeti a termékeit, de fontosnak tartjuk, hogy a Galéria Savarián az eladó ne okozzon csalódást a vásárlónak.

Kellemetlen, ha a vevő a kiszemelt terméket megvásárolja, de végül kiderül, hogy máshol már elkelt. Ezek után a vásárló szemében az eladó megbízhatatlanná válhat. Ez nemcsak az eladót, de a Galéria Savariát is rossz színben tűnteti fel.

Nem tekinthető mentségnek, ha az eladó a termékleírásban arra a kéri az érdeklődőt, hogy vásárlás előtt érdeklődjön, hiszen máshol is hirdeti a tételt.

Ezért a Galéria Savaria eladójaként arra kérjük, hogy:

  • csak akkor hirdessen meg egy terméket, ha azt vásárlás esetén át tudja adni a vevőnek
  • ha máshol már eladta a termékét, a Galéria Savariáról törölje a hirdetést

A termék megsérült, eltörött vagy időközben elveszett

Ritkán ugyan, de megeshet, hogy egy eladott termék csomagolás közben megsérül, esetleg utólag derül ki egy hibája, vagy időközben a termék elkeveredik.

A fentiek ugyanúgy érvényesek erre az esetre is. Bosszúságot okoz, ha egy megvásárolt terméket végül nem kap meg a vásárló.

Ezért a Galéria Savaria eladójaként arra kérjük, hogy:

  • a hirdetés feladása előtt jól nézze át a terméket és győződjön meg róla, hogy nincs rejtett hibája
  • ha eladást követően megsérül a termék vagy elveszik, törekedjen arra, hogy ennek ellenére is pozitív értékeléssel záródjon az adásvétel (cseretermék vagy kedvezmény biztosítása egy másik termék megvásárlása esetén stb.)

A sikertelen tranzakció értékelése során az értékelő félnek meg kell jelölnie a sikertelenség okát. Ha eladóként nem tudja teljesíteni az adásvételt, az értékelés során rendszerünk naplózza, hogy az eladó mulasztásából hiúsult meg az adásvétel.

A naplózással sikertelen tranzakciós jelzést rögzítünk az eladó adatlapjához és a sikertelenség okához mérten sikertelen tranzakciós pontszámot rendelünk a fiókjához.
Mivel ez az értékelés mindenki számára publikus, ezt a leendő vevői is látni fogják az adatlapján.

Ha értékelési rendszerünk értelmezése szerint egy eladó miatt meghatározott időtartamon belül több alkalommal is meghiúsult az adásvétel, - különösen magasabb értékű tranzakciók esetén - illetve sikertelen tranzakciói miatt kapott pontszáma meghaladja a küszöbértéket, abban az esetben fiókját korlátozzuk, amely új regisztráció indítását sem teszi lehetővé.

Sajnálattal vesszük, ha egy eladótól meg kell válnunk. Azonban online piactérként az a célunk, hogy minél több sikeres adásvételhez segítsük eladóinkat és vásárlóinkat. Ezért azokat az eladókat támogatjuk és azokat segítjük a munkájukban, akik vevőbarát szemlélettel értékesítik termékeiket.
Ha egy eladó nem tud azonosulni a Galéria Savaria szemléleteivel és irányelveivel, sajnos a jövőben nem tudjuk biztosítani számára oldalunk szolgáltatásait.

Tudjon meg többet az vásárlók miatt meghiúsuló adásvételekről.

Vásárló miatt meghiúsuló adásvételek

Fontosnak tartjuk, hogy online piacterünk felhasználójaként szabályzatunkat és irányelveinket figyelembe véve vásároljon.

Olyan eladási és vásárlási felületet szeretnénk biztosítani közösségünknek, amelyet a felhasználók szeretnek és ahol örömmel üzletelnek.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy vásárlóként mire kell ügyelnie, hogy elkerülje hogy az ön hibájából hiúsoljon meg egy adásvétel.

A vásárló nem jelentkezik / nem fizeti ki a terméket / halogatja az átvételt

Ha egy vásárló a megvásárolt termékért végül nem jelentkezik, és megalapozott indok nélkül eláll a vásárlástól, azzal alapvető vásárlói kötelességének nem tesz eleget. Bosszantó, ha egy vevő megvásárolja a terméket, de végül nem jelentkezik érte.

Vásárlóként fontos tudnia, hogy a Galéria Savaria nemcsak egy hagyományos apróhirdetési oldal, amelynek funkciója kimerül abban, hogy az eladók meghirdethetik eladó tárgyaikat. A felhasználók a Galéria Savarián kötött adásvételekről visszajelzést írnak, amelyek a felhasználói adatlapon jelennek meg. Bővebben az értékelésekről

Az eladók korlátozhatják a vásárlást azon felhasználók számára, akik nem vettek át megvásárolt tételt. Ezért is javasoljuk, hogy csak abban az esetben vásároljon meg egy tárgyat, ha azt valóban át is veszi. Máskülönben előfordulhat, hogy a jövőben nem tud megvásárolni egy kiszemelt terméket.

A Galéria Savaria vásárlójaként arra kérjük, hogy:

  • csak abban az esetben vásárolja meg a terméket, ha azt záros határidőn belül ki tudja fizetni, illetve át tudja venni
  • ha egyéb teendői miatt később tudja teljesíteni az adásvételt, vásárlás előtt mindenképpen vegye fel a kapcsolatot az eladóval, hogy ezt pontosíthassák

Nem tetszik a termék, meggondolta magát

Online piacterünk minden lehetőség adott arra, hogy vásárlás előtt valamennyi felmerülő kérdést tisztázzon az eladóval. Kérdezhet a termékkel kapcsolatban, és pontosíthatják a fizetési és szállítási feltételeket is, illetve további képek feltöltésére vagy üzenetben történő csatolására kérheti az eladót.

A Galéria Savaria vásárlójaként arra kérjük, hogy:

  • ha bármilyen kérdése van, még vásárlás előtt érdeklődjön az eladónál
  • tájékozódjon arról, hogy az eladó milyen fizetési és szállítási feltételeket vállal

A sikertelen tranzakció értékelése során az értékelő félnek meg kell jelölnie a sikertelenség okát. Ha vásárlóként nem tudja teljesíteni az adásvételt, az értékelés során rendszerünk naplózza, hogy a vásárló mulasztásából hiúsult meg az adásvétel.

A naplózással sikertelen tranzakciós jelzést rögzítünk a vásárló adatlapjához és a sikertelenség okához mérten sikertelen tranzakciós pontszámot rendelünk a fiókjához.

Mivel ez az értékelés mindenki számára publikus, ezt a többiek is látni fogják az adatlapján.

Ha értékelési rendszerünk értelmezése szerint egy vásárló miatt meghatározott időtartamon belül több alkalommal is meghiúsult az adásvétel, - különösen magasabb értékű tranzakciók esetén - illetve sikertelen tranzakciói miatt kapott pontszáma meghaladja a küszöbértéket, abban az esetben fiókját korlátozzuk, amely új regisztráció indítását sem teszi lehetővé.

A sikertelen tranzakciós pontszám arra is alkalmas lesz, hogy az eladók meghatározzák, hogy kik számára engedélyezik a vásárlást.
Jelen pillanatban az eladók át nem vett termékek száma alapján is korlátozhatják a vásárlást. Bővebben a vásárlói követelmények beállításáról.

Sajnálattal vesszük, ha egy felhasználótól meg kell válnunk. Azonban online piactérként az a célunk, hogy minél több sikeres adásvételhez segítsük eladóinkat és vásárlóinkat. Ha egy vásárló nem tud azonosulni a Galéria Savaria szemléleteivel és irányelveivel, sajnos a jövőben nem tudjuk biztosítani számára oldalunk szolgáltatásait.

Tudjon meg többet az eladók miatt meghiúsuló adásvételekről.

Google+