Sikertelen tranzakciók értékelése
A sikertelen adásvételeket a sikeres tranzakciókkal ellentétben nem pozitív, semleges vagy negatív minősítéssel lehet értékelni, hanem a sikertelenség okát kell megjelölni.
Ezek az alábbiak lehetnek attól függően, hogy eladóként vagy vásárlóként értékeli az adásvételt:
Eladóként
- a vásárló nem jelentkezik / nem fizeti ki a terméket / halogatja az átvételt
- a termék meghibásodott / elveszett / máshol el lett adva / nem felelt meg a leírásnak
- más okokból nem jött létre az adásvétel
Vásárlóként
- az eladó nem elérhető, nem adja át a terméket
- a termék meghibásodott, elveszett, máshol el lett adva / nem felelt meg a leírásnak
Egy sikertelen adásvételnél csak annak a felhasználónak az adatlapján jelenik meg a sikertelen tranzakcióhoz kapcsolódó értékelés, amelyik fél mulasztásából nem jött létre az adásvétel. Így a vétlen fél pozitív értékeléseinek összképét nem fogja rontani a sikertelen tranzakció.
Sikertelennek jelölt adásvételt a másik fél már nem tud értékelni. Ehelyett, ha a másik fél szerint jogtalan vagy valótlan az értékelés, felülvizsgálatot kérhet.
Ésszerű okokból sikertelen értékelést legalább a vásárlás időpontjától számított 3 nap után lehet adni.
Sikertelen tranzakció után a Galéria Savaria nem számít fel jutalékot, ugyanakkor ehhez vagy az eladónak vagy a vásárlónak a vásárlástól számított 21 napon belül értékelnie kell az adásvételt. Értékelés hiányában 21 nap után automatikusan felszámításra kerül a jutalék. Bővebben
Tudjon meg többet arról, hogy milyen hatásai lehetnek a sikertelen tranzakcióknak a szabálysértő felhasználó fiókjára és hogy mik az új értékelési rendszer előnyei a korábbival szemben.